Coaching

Acasa » Coaching

Ce inseamna coaching?

Coaching-ul reprezinta o abordare contemporana pentru imbunatatirea semnificativa a performantelor personale si profesionale, a carui eficacitate a devenit vizibila in ultimele decenii atat in plan international, cat si in Romania, in ultimii 15 ani.

Coachingul este un parteneriat de invatare, o conversatie in care clientul devine capabil sa acceseze resursele sale personale si sa creasca increderea ca devine constient, are mai multa claritate si intelege mai bine ce este pozitiv si posibil pentru el in abirdarea diferitelor situatii cu care se confrunta sau pentru care se pregateste….

Coaching este “un parteneriat cu clientul, intr-un proces creativ, care provoaca gandirea si care il inspira pe acesta sa isi maximizeze potentialul personal si profesional […]” (definitie ICF – International Coach Federation).

De unde deriva termenul ?

Denumirea de coaching vine din sport si se refera in esenta la antrenarea pentru performanta, cu mentiunea ca in sport coaching-ul se bazeaza pe o directionare clara asupra metodelor practice de crestere a performantei si o monitorizare atenta a rezultatelor, pentru o ajustare pozitiva.

In business si in dezvoltarea de leadership, focusul nu este pe a directiona, ci pe a inspira printr-o interogare reflexiva. Mai precis, se concentreaza pe rolul de a ajuta individul sa-si exploreze propriile resurse interioare pentru a atinge noi performante sau pentru a produce schimbari de paradigma mentala, relationala sau operationala.

Relatia dintre coach si coachee (cel antrenat) se stabileste pe baza unui contract care mentioneaza clar scopul, obiectivele, durata, frecventa si confidentialitatea.

Este esential ca aceasta relatie sa se bazeze pe incredere, elementul cheie pentru discutiile exploratorii, intrebarile provocatoare si momentele de reflectie, specifice conversatiilor de coaching.

Coach-ul nu ofera sfaturi sau solutii, ci doar directioneaza prin intrebari puternice, de explorare sau de reflectie, ajutand coachee-ul sa isi gaseasca singur solutiile si oportunitatile ascunse in obstacolele intalnite in calea obiectivelor sale.

In afara de incredere, premisele pozitive ale unui proces de coaching de succes pe care un coach trebuie sa le indeplineasca sunt:

  • Empatie
  • Grija reala fata de client
  • Deschidere
  • Onestitate
  • Ascultare activa
  • Profesionalism
coaching

Care sunt indicatorii de rezultat intr-un proces de coaching?

Intr-un proces de coaching se urmareste imbunatatirea gradului de motivatie si de încredere in sine al coachee-ului in a-si atinge rezultate dorite. Constientizandu-si resursele, acesta isi va dezvolta abilitatile de autoevaluare, devenind mai responsabil in privinta procesului si a rezultatelor in sine.

Toate, la pachet cu un plus de autonomie, resimtita la nivel de capacitate decizionala, in care coachee-ul va putea trasa singur directii de actiune ce se inscriu nu doar in traiectoria de atingere a unor obiective temporare, ci a unui plan de leadership personal.

Coaching-ul urmareste valorificarea potentialului resursei umane

Coaching-ul este una dintre metodele prin care sprijinim indivizii si, in consecinta, si organizatiile cu care lucram, pentru a-si urma calea si a-si indeplini viziunea si misiunile asumate.

Avand o expertiza indelungata in mediul de afaceri, o pregatire si experienta de coaching bine puse la punct, in sesiunile de coaching, va oferim asistenta pentru:

  • O mai buna intelegere a propriei persoane, a aspiratiilor, a valorilor personale, obiectivelor si modalitatilor de atingere a acestora;
  • Dezvoltarea ca leader, manager, co-echipier, profesionist;
  • Insusirea de noi rutine care sa va faca mai productivi si mai putin stresati;
  • Intelegerea preocuparilor si provocarilor, precum si consolidarea stimei de sine si a increderii in propriile forte;
  • Construirea si consolidarea unor noi abilitati de comunicare, de management al conflictului, de planificare si de management al timpului si al prioritatilor;
  • Doborarea barierelor si captarea unei noi perspective asupra vietii personale si profesionale.

In toate interventiile noastre prin coaching respectam codul de etica al ICF (International Coaching Federation)

Programe dedicate

Avem o echipa de 6-8 coach-i cu minim 6 ani de experienta, toti fiind certificati si acreditati in programe internationale,
cu minim 500 de ore de coaching fiecare.

coaching individual

Coaching executiv individual

Felul in care insotim de obicei se structureaza in 6-10 sesiuni de coaching, pe parcursul unui an, sesiuni de 45 minute, o ora sau de 1,5 ore de coaching, un parcurs de cca 9-10 ore cu fiecare dintre clientii nostri lideri, middle manageri sau de la nivelul de varf si senior al organizatiei.

Leadership Coaching

Coaching pentru dezvoltarea leadershipului – un rol nou

6-10 sesiuni de coaching, 1 ora SAU 1,5 ore, cand clientul schimba rolul, este promovat, schimba echipa sau are nevoie de maturitate. Clientul este un talent, in planificarea succesiunii sau in primul an dupa ce a fost promovat.

coaching suportiv

Suport coaching – rezilienta, adaptarea la schimbari

Cand clientul este sub presiune, burnout, exista schimbari importante in procese, obiective si roluri, principalul obiectiv al procesului de coaching este construirea rezilientei si sprijinirea persoanei emotional si mental pentru a trece prin schimbari.

Team Coaching

Coaching de echipa

O echipa trece printr-un proces de diagnostic comun, stabilind obiective de dezvoltare si progresand impreuna pe parcursul a 6-8 luni pentru a obtine o mai buna aliniere, clarificarea domeniului de aplicare,strategii, procese interne si  relatii.

CUM?

Abordarea noastra este holistica: acopera atat dezvoltarea ca persoana – rezilienta, mindset, incredere, scop si valori personale cat si dezvoltarea profesionala – performanta mai bune, empowerment, relatii interpersonale, maturizare in rol de leader, intelegerea organizatiei si a sistemului in care activeaza.

Procesul de coaching incepe cu contractarea scopurilor programului cu echipa.

El continua cu o faza de explorare si descoperire a domeniilor cheie de dezvoltare in care ne vom concentra eforturile. Aceasta contine auto-diagnosticarea echipei si obtinerea de feedback din afara echipei. O alta metoda de diagnosticare utilizata pe larg este Teambooster sau apelam la alte instrumente diagnostic si modele cu cercetare puternica si relevanta in spate.

Urmatoarea faza este orientata spre actiune, reflectie si invatare pentru imbunatatire. Ea include ateliere de lucru cu echipa, coaching individual pentru membrii cheie ai echipei și coaching de echipa in timpul sedințelor cu caracter decizional ale acesteia.

Procesul se incheie cu evaluarea finala a programului, celebrarea realizarilor si identificarea urmatoarelor directii de dezvoltare.

Acest proces poate dura intre 6 si 8 luni in functie de situatia echipei: modul in care s-a format echipa, stadiul de viata in care se afla, contextul organizational si provocarile carora echipa trebuie sa le faca fata.Echipa va lucra in 5 arii de actiune: contractare, clarificare, co-creatie, conectare si invatare. Acestea includ cele 6 domenii de dezvoltare.

Ariile de actiune constituie harta cu ajutorul carora echipa navigheaza prin complexitatea realitatii ei catre implinirea scopului pentru care exista.

In metodologiile noastre ne ghidam dupa modelele abordarii sistemice in coachingul de echipa, dezvoltate de Peter Hawkins si David Clutterbuck sau metodologii dezvoltate de Patrick Lencioni sau Richard Barrett.

Ariile principale de abordare sunt in jurul scopului, viziunii si valorilor echipei, proceslor colaborative in cadrul echipei si a relatiilor interpersonale pe baza de incredere, asumare si responsabilitate colectiva.

 
coaching mmm consulting