Leadership pe Baza de Incredere
Context:
Toate cercetarile care au obiect de studiu principalele calitati ale unui lider, au evidentiat in diverse formulari urmatoarele: capacitatea de a castiga incredere, deschiderea, puterea de concentrare, capacitatea de analiză, gandirea pozitiva, abilitatile de comunicare, transparența, integritatea, responsabilitatea, capacitatea de a fi inspirational, pasiunea, inovarea, fermitatea, curajul, neclintirea, originalitatea, puterea de decizie, perseverenta, capacitatea de a delega.
Intotodeauna capacitatea de a castiga increderea este mentionata ca primordiala. A castiga increderea echipei reprezinta una dintre principalele abilitati care seteaza diferenta dintre a fi un lider sau a ramane manager.
Este mai mult decat o calitate dobandita, este o trasatura dominanta care contureaza un anumit stil de leadership. Axat pe oameni, pe acceptarea valorilor lor, a principiilor fundamentale ce genereaza apoi motivatorii importanti de viata si munca si pe alinierea cu valorile si scopurile organizatiei.
Cunoasterea acestor elemente si integrarea lor pentru valorificarea potentialului fiecarui membru al echipei creaza o noua premisa de crestere a performantei, atat individuala cat si organizationala.

Ce dobandesc participantii:
- Imbunatatirea eficientei in castigarea increderii, pentru lideri, cu echipele lor
- Intelegerea fiecareia dintre cele 4 tipologii de interactiune, conform Modelului The Persuasive Communicator: promotor, directiv, facilitator si analitic, din prisma caracteristicilor, motivatorilor, factorilor de stres si a modului natural de a castiga increderea, a nevoilor interpersonale in toate actiunile de conducere a oamenilor
- Cresterea capacitatii de a obtine rezultate alaturi de echipe prin leadership empatic
- Antrenarea si dezvoltarea abilitatii de a genera incredere la locul de munca: in echipa, cu colaboratorii si clientii prin flexibilitate interpersonala si reducerea tensiunilor interpersonale
Structura programului

Lansare curs
01
Lansare chestionar stiluri sociale, de castigare a increderii Feedback de la min 5 respondenti.

Webinar 1, 3 ore
Despre incredere si ingredientele acesteia Profilul meu de castigare a increderii.
- Nevoia de incredere
- Ingredientele increderii
- Legatura intre comportamente, nevoi si capacitatea noastra de a castiga incredere
- Cu cine relationez usor si cu cine nu
- Judecatile de valoare si importanta lor pentru leadership
- Recunoasterea nevoilor
- Stilurile de interactiune sociala si ce le castiga increderea fiecaruia

Webinar 2, 3 ore
Despre empatie – antrenament pentru conducere pe baza de incredere, intelegerea aplicarii practice a modelului de incredere Exercitii practice si instrumente.
- Despre empatie, curiozitate, si incredere.
- Exersarea ascultarii empatice in diferite situatii in care se vede nevoia de comunicare pe baza de incredere
- Prezenta si spatiul de incredere care se creaza prin conectare
- Aplicarea practica a modelului de incredere – cum crestem nivelul de empatie – secvente video educationale, cu debrief
- Exercitii practice si instrumente, lucru cu carduri pentru recunoasterea emotiilor si a gandurilor celor cu care lucram

Webinar 3, 3 ore
Despre flexibilitate interpersonala – esenta conducerii pe baza de incredere Despre decizie, motivare, invatare, reducerea tensiunilor interpersonale, asumarea riscurilor, nevoia de control si performanta.
- Flexibilitatea interpersonala – esenta conducerii pe baza de increderecum iau oamenii deciziile
- Ce motiveaza fiecare stil de interactiune sociala
- Cum invata fiecare stil
- Cum abordeaza situatiile ambigue, incerte sau care presupun risc fiecare stil
- Cum lucram (control si asumare) cu fiecare stil pentru a mentine climatul de incredere

Webinar 4, 3 ore
Profilul echipei mele/colaboratorii mei, abordarea situatiilor tensionate, recastigarea increderii Aplicatii si plan de dezvoltare (START, STOP, CONTINUA)
- Profilul echipei mele/colaboratorii mei
- Abordarea situatiilor tensionate, reducerea tensiunii interpersonale pentru mentinerea increderii
- Recastigarea increderii dupa situatii tensionate
- Q&A discutare cazuri personale
- Aplicatii si plan de dezvoltare (START, STOP, CONTINUA)
Metode lucru:


Numar de participanti:
8-12, daca workshop-ul este fata-in-fata
6-20, daca workshop-ul este online