Conducerea echipelor hibride - munca la distanta
Context:
Pandemia a fortat multe echipe sa schimbe complet modul de lucru, de la traditional sau cu beneficiul unor zile flexibile WFH (work from home), in lucru complet la distanta. Odata ce deprindem lectiile acestei perioade, organizatiile iau decizia de a transforma si permanentiza lucrul hibrid ca mod de lucru pentru majoritatea functiunilor suport sau chiar si pentru anumite posturi eligibile in linia intai, a celor care lucreaza in contact direct cu clientii.
Companiile s-au adaptat, fara a avea un set de reguli de aur. Transformarea si permanentizarea modului de lucru hibrid cere o abordare structurata in care bune practici de lucru de la distanta sa coexiste cu bune practici ale lucrului in echipa, in mod traditional.
In era post-pandemica, munca hibrida va continua sa se extinda, din mai multe motive. Un argument important este ca 48% dintre actualii angajati, la nivel global, au ales ca preferinta acest mod de lucru hibrid.
Ce dobandesc participantii:
- Constientizarea experientelor lucrului la distanta, cu beneficii si provocari, configuratii ale echipelor hibride
- Intelegerea pragmatica a implicatiilor si a nuantelor mai putin sesizabile pe baza cercetarilor empirice facute in ultimii doi ani dar si a unor date relevante din companii care au implementat lucrul hibrid iin ultimii 10 ani, ca o consecinta a digitalizarii
- Creionarea unui set de aspecte de care managementul are nevoie sa tina seama cand gandeste modul de lucru hibrid al echipelor pe care le conduc
- Prezentarea si lucrul cu un model in patru pasi de dezvoltare a echipelor hibride si de imbunanatire a proceselor acestora, Ciclul CODE – Juhliet Sterwen
Structura programului:
Sesiunea 1:
Program: ziua 1, 9.00 – 12.30, 15 minute pauza incluse
- Punere in context: Introducere, trecere in revista a experientelor de lucru hibrid/de la distanta, impartasire de experiente, beneficii si provocari. Cum se vede dupa pandemie, la rece. Beneficii si limitari, experiente care ne-au marcat si care ne fac sa fim fie favorabili fie reticenti la munca hibrida.
- Ce am dori sa pastram din rutinele de lucru dezvoltate prin lucrul la distanta si ce ne ridica inca probleme: trecerea in revista a principalelor procese de lucru in echipe, relationare, conectarea la scop, vizibilitatea performantei etc.
- Sa punem stiinta la treaba: Prezentare bazata pe studii in companii legate de lucrul hibrid si managementul echipelor hibride, ancorarea de bune practici, elemente de care trebuie sa tinem seama in lucrul hibrid: circulatia informatiei, ritmul echipei, relatii si semnale ale disfunctionalitatilor si dificultatilor posibile, nevoia de a mentine energia echipei.
Sesiunea 2
Program: ziua 1, 13.30 – 17.00, 15 minute pauza incluse
- Ariile de optimizare ale muncii hibride (conform
Persona Global):
Ce ne ofera dimensiunea pregatirii organizatiei
pentru munca hibrida si de unde diferenta de
opinie intre angajati si managerii lor? - Flexibilitatea si designul postului/muncii –
aspecte de revizuit, ce este posibil, ce este
dezirabil? - Tehnologia disponibila, instrumente
colaborative si designul locului de munca (acasa si la birou) - Leadership si talent development – ce invatam
sa facem diferit? Managementul performantei,
onboarding, feedback, sedinte, identificarea
potentialului, dinamica echipelor - Cultura muncii hibride si agilitatea echipelor –aspecte determinante
Sesiunea 3
Program: ziua 2, 9.00 – 13.00, 15 minute pauza incluse
- Reconectare, reflectii, revizuire bune practici colectate in ziua 1
- Cliclul CODE de dezvoltare a echipei si/sau de imbunatire a modului de lucru hibrid in echipele existente
- Sesiuni de discutii si generare de bune practici
pentru fiecare etapa a cliclului CODE - Conversatii care conteaza: abordarea CARE, conversatii cu caracter de coaching menite sa reduca provocarile lucrului hibrid si sa mentina energia fiecarui
membru la nivelul bun - Riscuri psihologice ale neglijarii aspectelor emotionale si mentale atunci cand se lucreaza de la distanta, rolul
leadershipului - Concluzii si stabilirea temei de follow-up
Metode lucru:
Folosim model in patru pasi de dezvoltare a echipelor hibride si de imbunanatire a proceselor acestora, Ciclul CODE – Juhliet Sterwen
Numar de participanti:
8-12, daca workshop-ul este fata-in-fata
6-20, daca workshop-ul este online