Conducerea echipelor hibride - munca la distanta

Acasa » Solutii la cheie » Conducerea echipelor hibride – Munca la distanta

Context:

Pandemia a fortat multe echipe sa schimbe complet modul de lucru, de la traditional sau cu beneficiul unor zile flexibile WFH (work from home), in lucru complet la distanta. Odata ce deprindem lectiile acestei perioade, organizatiile iau decizia de a transforma si permanentiza lucrul hibrid ca mod de lucru pentru majoritatea functiunilor suport sau chiar si pentru anumite posturi eligibile in linia intai, a celor care lucreaza in contact direct cu clientii.

Companiile s-au adaptat, fara a avea un set de reguli de aur. Transformarea si permanentizarea modului de lucru hibrid cere o abordare structurata in care bune practici de lucru de la distanta sa coexiste cu bune practici ale lucrului in echipa, in mod traditional.

In era post-pandemica, munca hibrida va continua sa se extinda, din mai multe motive. Un argument important este ca 48% dintre actualii angajati, la nivel global, au ales ca preferinta acest mod de lucru hibrid.

Ce dobandesc participantii

Ce dobandesc participantii:

  • Constientizarea experientelor lucrului la distanta, cu beneficii si provocari, configuratii ale echipelor hibride
  • Intelegerea pragmatica a implicatiilor si a nuantelor mai putin sesizabile pe baza cercetarilor empirice facute in ultimii doi ani dar si a unor date relevante din companii care au implementat lucrul hibrid iin ultimii 10 ani, ca o consecinta a digitalizarii
  • Creionarea unui set de aspecte de care managementul are nevoie sa tina seama cand gandeste modul de lucru hibrid al echipelor pe care le conduc
  • Prezentarea si lucrul cu un model in patru pasi de dezvoltare a echipelor hibride si de imbunanatire a proceselor acestora, Ciclul CODE – Juhliet Sterwen

Structura programului:

Programul este structurat in 2 sesiuni, a cate 3 ore fiecare sau a unui workshop fata in fata
Sesiunea 1

Sesiunea 1

  • Introducere, trecere in revista a experientelor de lucru hibrid/de la distanta, impartasire de experiente, beneficii si provocari
  • Ce am dori sa pastram din noile rutine de lucru dezvoltate prin lucrul la distanta
  • Prezentare bazata pe studii in companii legate de lucrul hibrid si managementul echipelor hibride, ancorarea de bune practici, elemente de care trebuie sa tinem seama in lucrurl hibrid: circulatia informatiei, ritmul echipei, relatii si semnale ale disfunctionalitatilor si dificultatilor posibile, nevoia de a mentine energia echipei.
  • Concluzii
Sesiunea 2

Sesiunea 2

  • Cliclul CODE de dezvoltare a echipei si/sau de imbunanatire a modului de lucru hibrid
  • Sesiuni de discutii si generare de bune practici pentru fiecare etapa a cliclului CODE
  • Conversatii care conteaza: abordarea CARE, conversatii cu caracter de coaching menite sa reduca provocarile lucrurlui hibrid si sa entina energia fiecarui membru la nivelul bun
  • Riscuri psihologice ale neglijarii aspecteloremotionale si mentale atunci cand se lucreaza de la distanta, rolul leadershipului
  • Concluzii si aplicare

Metode lucru:

Folosim model in patru pasi de dezvoltare a echipelor hibride si de imbunanatire a proceselor acestora, Ciclul CODE – Juhliet Sterwen

Numar de participanti:

8-12, daca workshop-ul este fata-in-fata
6-20, daca workshop-ul este online