Adina David, Femei in Afaceri: Aveti o cariera in consultanta si training de mai bine de 20 de ani, iar de 11 ani sunteti la conducerea propriei companii, MMM Consulting. Cum ati pus bazele acestei afaceri si ce v-a determinat sa faceti acest pas?
Madi Radulescu: Am pus bazelele firmei in mod natural dupa mai bine de 10 ani experienta in domeniu la vremea aceea. In primul rand, aveam idei si o filozofie pe care doream sa o aplic, in al doilea rand, eram dupa nasterea fiicei mele si plecati cu intreaga familie din tara, sotul meu fiind expatriat la acea vreme. Deci, un context ideal pentru un start: aveam ideea, experienta, viziunea, trebuia doar sa pornesc. Am pornit intr-o piata noua (Bulgaria, Serbia, Macedonia) fara niciun fel de contacte, relatii, de la zero cu adevarat, pe baza unor referinte si portofoliu personale cladite cu multa munca si migala, utilizandu-mi toate abilitatile de vanzare, sociale, de castigare a increderii….si iata-ma aici.
A.D.: Ati lucrat cu oameni din 14 tari, care au fost cele mai mari diferente pe care le-ati observat din acest punct de vedere? Sunt oamenii din anumite tari mai „coachable” decat altii?
Madi Radulescu: Oamenii sunt la fel peste tot. Ceea ce este diferit este expunerea lor la diferite modalitati de lucru si disciplina pe care o au datorita sistemelor de lucru. Am lucrat in piete despre care putem spune ca sunt mai putin mature ca piata romaneasca, mai ales in zona Balcanilor. Si am lucrat in piete vest europene unde desigur, maturitatea in achizita de servicii de consultanta si training este mai mare, cerintele mai clare, asteptarile mai clare. Atunci cand te duci intr-o piata sau intr-o organizatie cu experienta si expunere la servicii de dezvoltare, deschiderea catre anumite abordari este mai mare si, in acelasi timp, stacheta este foarte ridicata in ceea ce priveste calitatea, abordarea etc. Daca exista vreo diferenta reala este disciplina in invatare: daca agreezi ceva, se intampla, oamenii aplica, testeaza, sunt dispusi sa faca erori si sa invete din ele.
A.D.: Fie ca ne referim la trasaturi de personalitate sau lucruri pe care le-ati invatat de-a lungul timpului, care considerati ca sunt cele mai importante elemente care v-au ajutat sa aveti succes in acest domeniu?
Madi Radulescu: Deschiderea, tinerea promisiunilor, atentia la relatia cu clientul si la profesionalism, credibilitatea pe care mi-am construit-o printr-o buna pregatire si rigoare in solutiile propuse si implementate.
A.D.: MMM Consulting este una dintre cele mai bune companii de training si consultanta de pe piata, ce diferentiaza programele dumneavoastra de altele din domeniu si cum lucrati efectiv cu clientii?
Madi Radulescu: O sa citez din ceea ce spun clientii nostri. Am facut anul acesta un studiu de satisfactie, ne-au raspuns peste 60% dintre clientii cu care am lucrat in ultimii trei ani. Ce spun clientii ca apreciaza:
- „Implicare si dedicare in proiectele aflate in desfasurare; asculta cu atentie solicitarile specifice fiecarui proiect si adapteaza proiectul conform acestora.”
- “Trainerii sunt mai mult decat consultanti, sunt parteneri de lucru, dar, mai mult, devin prieteni in organizatie pentru ca stiu sa ne observe, sa ne cunoasca, sa se implice si sa motiveze pe tot parcursul unui proiect (de la stadiul de idee pana la sfarsitul proiectului). Sunt interesati de mentinerea rezultatelor obtinute si sunt inovativi.”
- “Reuseste sa se plieze pe nevoile clientului, sa gaseasca solutii de tip win-win si lucreaza cu insufletire (a se intelege: interes, entuziasm si… suflet)”
- “Sunt un partener pe care te poti baza; un partener care ofera suport nu doar in implementarea proiectului ci si inainte/ dupa proiect. Sunt flexibili si se pot adapta diverselor situatii/ grupuri dificile. Sunt profesionisti in ceea ce priveste: implementare, continut, materiale.”
- “… pentru ca “they had me at hello” si pentru ca nu m-au dezamagit nicio clipa; pentru ca ne-au predat putine, dar am invatat foarte multe; pentru ca s-au integrat in echipa si apoi au schimbat-o “din interior”; pentru ca ne-au dat si instrumentele de lucru si energia sa le folosim; pentru ca s-au observant imediat rezultatele trainingului si pentru ca de abia astept sa mai lucrez cu ei.”
Si mai avem….
A.D.: Ce reprezinta parteneriatul dvs. cu Investors in people Romania?
Madi Radulescu: Reprezinta un sistem prin care ne asiguram ca suntem performanti, ca ne punem misiunea in practica, aceea de Arhitecti ai Invatarii, dezvoltatori de solutii de invatare, de continut adaptat la nevoie. Investors In People reprezinta un mod de reglare a vietii firmei, avand repere profesioniste. Reprezinta, nu in ultimul rand, o recunoastere ca facem toate aceste lucruri, ca traim ceea ce afirmam.
A.D.: Care sunt cele mai importante lectii de business pe care le-ati invatat din experienta dumneavoastra si ce sfaturi ati oferi unei persoane care isi doreste sa porneasca o afacere, fie ca ne gandim la consultanta si traininguri, fie ca ne gandim la alte domenii?
Madi Radulescu: Cateva lectii….Investeste in oameni: este o credinta foarte puternica a mea…invata-i tot ce poti! Daca stii sa creezi mediul in care oamenii sa munceasca cu placere si sa le placa ceea ce fac, rezultatele vin. Cu certitudine de 100%.
Ia-ti riscuri calculate si asuma-le! Nu poti lua decizii care, daca se dovedesc a fi proaste, sa ajunga ca responsabilitate in bratele altora.
Inspira-i: invata, asculta, lucreaza cot la cot. Trebuie sa le fii mentor si partener, sa oferi directia si sa disciplinezi atunci cand trebuie.
Cred ca aceste cateva lucruri ajuta in rice domeniu.
A.D.: Aveti persoane, pe care le cunoasteti personal sau nu, care v-au inspirat de-a lungul timpului? Ce ati invatat de la ele?
Madi Radulescu: Ma inspira cativa oameni, desigur, si invat de la ei. M-a inspirat Richard Branson, invat de la el dinamica, abordarea prietenoasa, viziunea, apropierea de oameni. Ma inspira Robin Sharma: invat de la el importanta focusului, a obiectivelor, a echilibrului si a grijii fata de tine insusti in aceeasi masura ca grija fata de ceilalti. Ma inspira Simon Sinek, il citesc si ascult cu aviditate si rezonez extraordinar de mult cu ceea ce spune despre leadership azi, despre companii care stiu cum sa reuseasca.
A.D.: Spuneti-ne 3 lucruri pe care le faceti in fiecare zi si care considerati ca va ajuta sa aveti succes!
Madi Radulescu: Ma trezesc devreme si imi gandesc ziua si saptamana. Gandesc pe termen lung, mediu si abia apoi pe termen scurt, si reiau aceste lucruri in fiecare zi. Ma tin conectata la scopurile mele. Imi respect un program de viata echilibrat, ofer timp de calitate familiei mele.
Nu imi las lucruri nefacute, ar fi o cocoasa mult prea grea. Deschid absolut toate mailurile, raspund la cele scurte sau le deleg, pe cele care nu sunt urgente le semnalizez si imi pun remindere. Sunt foarte discplinata cu asta si in consecinta nu am probleme de management al timpului in marea majoritate a cazurilor. Deleg usor si asta imi dezvolta oamenii extraordinar.
Fac trecere in revista a statusului si aceea ce are fiecare de facut cu intreaga echipa. Asta ne tine conectati, flexibili, capabili sa preluam de la unii la ceilalti permenent in asa fel incat sa ne tinem de promisiuni.
A.D.: Organizati impreuna cu Femei in Afaceri workshop-ul „Investitia in oameni: performanta pe termen lung”. Ce teme va propuneti sa atingeti in cadrul acestei intalniri?
Madi Radulescu: Vreau, in primul rand, sa vorbesc membrelor despre ceea ce am realizat noi prin Investors in People, ce ne-a inspirat si ce ne-a adus ca si companie. Cred ca suntem o poveste de succes care ar putea inspira si aduce elemente de buna practica. In al doilea rand, am vrea sa le vorbim despre cum ar putea folosi o metodologie precum IIP.
A.D.: Va multumim pentru timpul acordat si asteptam cu nerabdare intalnirea de marti, 1 aprilie 2014, ora 18:00, la Capital Plaza Hotel, pentru a afla cum putem creste o afacere investind in oameni!
Interviu realizat de Adina David PR Assistant Femei in Afaceri