by Anca Covaciu | Publicat pe 14 septembrie 2018

Inca imi este usor sa privesc din ‘papucii’ de HR avand in vedere transferul meu profesional de anul trecut din rolul de HR in consultanta de management. 20 de ani de lucru in HR iti imprima pe harta mentala ‘autostrazi’ ale modurilor in care obtii bune rezultate in acord cu obiectivele de HR si de business.

Este obiectivul nostru ca HR sa dezvoltam angajatilor aptitudini si atitudini care sustin afacerea si progresul acesteia. Avem bugete? Uneori da, alteori mai putin si suntem nevoiti sa facem compromisuri pentru a face totusi ‘ceva’ pentru oameni si organizatie. Programele scurte sau simple ne dau impresia ca nu am trecut cu vederea munca noastra si ce asteapta compania de la noi insa pe termen  mediu si lung organizatia nu beneficiaza de acel ‘ceva’ adecvat pentru a ramane competitiva si de succes.

Intr-un process eficient de invatare pentru adulti, etapa de training trebuie urmata de etapa de consolidare prin reluare si aplicare pentru a obtine rezultatele asteptate in business. Preocuparea noastra in HR pentru schimbarea comportamentului angajatilor prin training si nu numai ar trebui sa fie permanenta. HR-ul are, din fericire, in multe organizatii, un loc la masa de discutii si luat decizii importante si acesta este locul in care argumentatia noastra pentru calitate in dezvoltare ar trebui sa aiba loc. Prin dialog cu managerii din business putem gasi o solutie de buget si aprobare pentru un program mai bun, mai complex, mai eficient. In loc de doua zile de training pentru un program de dezvoltare a abilitatilor de management pentru noii manageri, sa argumentam pentru doua zile de formare plus o zi de consolidare si follow-up de la 3-6 luni de la desfasurarea programului de training.

In acest interval de 3-6 luni, sa incurajam managerul sa valideze si sa consolideze noile abilitati ale celor care au participat la training prin implicarea in proiecte, dialog si provocari. Dupa aceasta zi de fixare, incurajam participantii sa acumuleze mai departe aplicand noile cunostinte, aptitudini si atitudini in  proiecte relevante pentru business. Acest ciclu complet de invatare (Training – Aplicare – Consolidare – Acumulare) garanteaza schimbarea comportamentului de business in cel dorit pentru o performanta superioara.

Beneficiul este tripartit: Angajatul se transforma cu adevarat din punct de vedere profesional si personal, Compania se dezvolta intr-un mod sustenabil iar HR-ul construieste echipe performante precum si pentru sine creaza o imagine profesionala de Business Partner dorit si apreciat.

Recomandare

In activitatea mea de HR Director, am ales de cele mai multe ori programe complexe de dezvoltare penru angajati si am luptat cat am putut pentru a obtine buget pentru acestea pe principiul ‘mai bine mai putin si bun, decat …’. Si am argumentat in favoarea lor pentru ca un program cu o durata mai lunga asigura prin repetitie o garantie mai mare a schimbarii de comportament. Un program care include mai multe elemente: training combinat cu coaching, realizarea de proiecte in organizatie si ‘mentoring of others’ folosind cunostintele si abilitatile nou dobandite asigura o mai mare eficienta a invatarii precum si mult dorita schimbare de comportament.