Leadership pe Baza de Incredere

Este un proiect MMM Consulting, un curs de leadership creat cu scopul de a accelera capacitatea de a castiga increderea, de a conduce cu empatie si flexibilitate, pe baza metodologiei de profilare Persona Global si a Modelului de incredere Persona Global - The Persuasive Communicator.

Toate cercetarile care au obiect de studiu principalele calitati ale unui lider, au evidentiat in diverse formulari urmatoarele: capacitatea de a castiga incredere, deschiderea, puterea de concentrare, capacitatea de analiz─â, gandirea pozitiva, abilitatile de comunicare, transparen╚Ťa, integritatea, responsabilitatea, capacitatea de a fi inspirational, pasiunea, inovarea, fermitatea, curajul, neclintirea, originalitatea, puterea de decizie, perseverenta, capacitatea de a delega.

Intotodeauna capacitatea de a castiga increderea este mentionata ca primordiala. A castiga increderea echipei reprezinta una dintre principalele abilitati care seteaza diferenta dintre a fi un lider sau a ramane manager.

Este mai mult decat o calitate dobandita, este o trasatura dominanta care contureaza un anumit stil de leadership. Axat pe oameni, pe acceptarea valorilor lor, a principiilor fundamentale ce genereaza apoi motivatorii importanti de viata si munca si pe alinierea cu valorile si scopurile organizatiei.

Cunoasterea acestor elemente si integrarea lor pentru valorificarea potentialului fiecarui membru al echipei creaza o noua premisa de crestere a performantei, atat individuala cat si organizationala.

Procesul incepe prin completarea unui chestionar pentru determinarea stilului personal de interactiune sociala, rezultat atat din perceptia proprie cat si a celorlati (acelasi chestionar completat de minim 5 persoane cheie din anturajul profesional).

Este esentiala intelegerea increderii din punct de vedere al ingredientelor acesteia, pentru a construi apoi propriul profil de castigare a increderii. Discutam de doua componente-cheie, EMPATIA si FLEXIBILITATEA si modul in care acestea influenteaza decizia, motivarea, invatarea, reducerea tensiunilor interpersonale, asumarea riscurilor, nevoia de control si performanta. Ambele de altfel, sunt oferite  distinct, ca rapoarte individuale ce rezulta din completarea chestionarului mai sus amintit.  

Obiectivele programului:

Imbunatatirea eficientei in castigarea increderii, pentru lideri, cu echipele lor
Intelegerea fiecareia dintre cele 4 tipologii de interactiune, conform Modelului The Persuasive Communicator: promotor, directiv, facilitator si analitic, din prisma caracteristicilor, motivatorilor, factorilor de stres si a modului natural de a castiga increderea, a nevoilor interpersonale in toate actiunile de conducere a oamenilor
Cresterea capacitatii de a obtine rezultate alaturi de echipe prin leadership empatic
Antrenarea si dezvoltarea abilitatii de a genera incredere la locul de munca: in echipa, cu colaboratorii si clientii prin flexibilitate interpersonala si reducerea tensiunilor interpersonale

Beneficiile programului:

Aptitudinile dobandite sunt aplicabile imediat, cazurile abordate sunt particulare fiecarui participant
Metode practice care se bazeaza pe experienta personala si de munca a fiecaruia
Aptitudinile dobandite au relevanta si pentru viata personala si cea profesionala/span>
Participantii lucreaza cu provocari din mediul lor real de business, construind planuri de actiune pentru relatii reale, cu anumite persoane din colectivul propriu
Tehnologia este un sprijin imediat, real si facil procesului de invatare si stabilizare a abilitatilor

Structura programului

Webinar 1 (1,3 ore):

  • Nevoia de incredere
  • Ingredientele increderii
    Legatura intre comportamente, nevoi si capacitatea noastra de a castiga incredere
  • Cu cine relationez usor si cu cine nu
  • Judecatile de valoare si importanta lor pentru leadership
  • Recunoasterea nevoilor
  • Stilurile de interactiune sociala si ce le castiga increderea fiecaruia

Webinar 2 (2,3 ore):

  • Despre empatie, curiozitate, si incredere.
  • Exersarea ascultarii empatice in diferite situatii in care se vede nevoia de comunicare pe baza de incredere
  • Prezenta si spatiul de incredere care se creaza prin conectare
  • Aplicarea practica a modelului de incredere – cum crestem nivelul de empatie – secvente video educationale, cu debrief
  • Exercitii practice si instrumente, lucru cu carduri pentru recunoasterea emotiilor si a gandurilor celor cu care lucram

Webinar 3 (3,3 ore):

  • Flexibilitatea interpersonala – esenta conducerii pe baza de incredere
    cum iau oamenii deciziile
  • Ce motiveaza fiecare stil de interactiune sociala
  • Cum invata fiecare stil
  • Cum abordeaza situatiile ambigue, incerte sau care presupun risc fiecare stil
  • Cum lucram (control si asumare) cu fiecare stil pentru a mentine climatul de incredere

Webinar 4 (4,3 ore):

  • Profilul echipei mele/colaboratorii mei
  • Abordarea situatiilor tensionate, reducerea tensiunii interpersonale pentru mentinerea increderii
  • Recastigarea increderii dupa situatii tensionate
  • Q&A discutare cazuri personale
  • Aplicatii si plan de dezvoltare (START, STOP, CONTINUA)

Metode lucru

Folosim metode de invatare specifice pentru adulti (exercitii, chestionare, vizionare de filme educationale, discutii, jocuri de echipa, jocuri de rol). Obiectivul nostru este ca participantii sa plece din workshop cu abilitati dobandite si testate. La finalul programului fiecare participant realizeaza un plan individual de actiune pentru dezvoltare care il va sustine pentru punerea in practica de zi cu zi a abilitatilor dobandite.

Numar de participanti

8-15 participanti (grupul ideal este format din 12 persoane).