Una dintre problemele des intalnite la managerii care conduc echipe formate în urma unei integrări este aceea că oamenii nou veniți în echipă au temeri despre care rareori vorbesc deschis noilor șefi sau pe care rareori le elimină printr-o conectare reală la noua echipă și noua companie.
Noile procese, noul sistem de vânzare, noile produse necesită un efort de învățare considerabil. In plus noii colegi și modul lor de lucru, preferințele acestora, înțelegerea relațiilor informale și a altor ecouri din trecut în legătură cu conflicte sau alte aspecte delicate complica și mai mult situația.
Managerii înșiși sunt supuși unor presiuni noi, unor obiective mai ambițioase care trebuie îndeplinite cu oameni noi pe care, nu numai că nu-i cunosc în plan personal dar, nu știu nici cum performeaza și cum reacționează la feedback sau la stres.
Deci dacă ai o astfel de echipă poți lua în considerare câteva aspecte care să te pregătească mai bine pentru etapa următoare:
1. Întâlnește-te cu fiecare membru nou în echipa ta într-o sesiune 1:1 pentru care sa aloci timp suficient: o oră, poate chiar o oră și jumătate. Această întâlnire este un spațiu de ascultare pentru tine: vrei să te prezinți, să-i vorbești puțin despre tine și despre parcursul tău profesional, despre viața ta privată atât cat îți dorești Dar nu mai mult de 10-15 minute, în fond, nu vrei să-l copleșești ci îți dorești să te cunoască mai bine. Apoi avand deja un model, încurajează-l să-ți vorbească despre traseul sau profesional, despre familia sa, despre felul în care își petrece timpul liber, despre ce il pasionează la muncă, despre ce nu-i place în ceea ce face, despre cele mai grele perioade din ultimii 2-3 ani, mai ales din perioada de ‘due diligence’ prin care au trecut dar și despre cea mai mare realizare a sa.
2. Planifică să petreci timp cu el în teren/la locul lui de munca cel puțin o zi o dată la două săptămâni. Oricât de bine cunoaște teritoriul și ce are de făcut in aria sa, integrarea reprezintă o schimbare fundamentală în care sigur va avea nevoie de îndrumare, de feedback și de sprijin; adaptarea la un nou șef și la cerințele unei noi companii reprezintă un stres foarte important.
3. Stabilește obiective de învățare. Acestea pot fi obiective reale de business însă, stabilite ca obiective de învățare pe intervale scurte de timp în care noul tău angajat să poată vedea progresul pe care îl face și să-și consolideze încrederea în el însuși; va crea o bază importantă în relația ulterioară și în managementul performanței acestuia.
4. Și nu mai puțin important, verifică în mod frecvent înțelegerea de către noul tău angajat a obiectivelor și cerințelor pe care i le dai, a limbajului specific în organizația voastră care poate fi mult diferit de limbajul pe care îl utiliza în fosta companie, ușurința cu care poate utiliza sistemele și platformele specifice de aici sau aplicațiile dedicate.
5. Poate cel mai important, solicită-i feedback despre felul în care el percepe Managementul tău, felul în care îi dai feedback și îi dai obiective, felul in care preia ce mai are nevoie pentru a performa și care sunt modalitățile cele mai eficiente de învățare pentru el.