Echilibrul dintre productivitate si relaxare, cheia succesului

Echilibrul dintre productivitate si relaxare, cheia succesului

In meseria mea ma intalnesc des cu oameni supusi multor presiuni profesionale, dar si personale. Oameni care se plang ca nu mai sunt eficienti, ca nu apuca sa termine tot ce au de facut intr-o zi, ca nu pot dormi bine noaptea si, evident, se trezesc obositi, ca nu pot fi creativi din cauza multor situatii pe care le au de rezolvat si asa mai departe. Oameni care se lupta in fiecare zi sa faca fata provocarilor.
Ne e greu sa admitem, insa este adevarat. Cand lucrezi 9-18 si ajungi acasa la 19.00, cat mai poti folosi din timpul respectiv ca sa iti incarci bateriile sau sa mai rezolvi din treburile personale? Poate ca situatia este si mai complicata in cazul doamnelor care mai au si responsabilitati casnice (curatenie, mancare) sau rolul de parinte, insa nu vreau sa generalizez, si domnii au provocarile lor. 

Am colectat si enumerat aici cateva sugestii care la mine au functionat si am confirmari ca au functionat si la altii, de aceea vreau sa le impartasesc cu voi. 

1. Lasa lucrurile de la munca la munca

Este adevarat ca tindem sa luam cu noi preocuparile de peste zi, gandurile ca nu am terminat un proiect, faptul ca maine o sa trebuiasca sa stam peste program si multe altele. Nu vom reusi mereu, insa, incercati macar in 2 zile din saptamana sa nu va mai ganditi deloc dupa ora 18.00 (sau cand se termina programul de lucru) la ziua de munca de azi sau de maine. 

Creierul nostru are nevoie sa "respire" si noi avem nevoie de activitati diverse. Oamenii se duca catre o cariera pentru ca simt pasiune pentru acel domeniu si la un moment dat ajung sa fie coplesiti. Pastrati aceasta pasiune pe termen lung alternand activitatile si gasind preocupari si in alte arii. 

2. Inconjoara-te de oameni veseli si socializeaza

Fa-ti timp, din cand in cand, sa te vezi in oras, dupa birou, cu oameni interesanti. Refuza sa vorbesti despre serviciu si incearca sa faci din asta o regula si pentru ceilalti. O sa te incarci de energie pozitiva si a doua zi, la munca, o sa se vada. Incearca sa transformi managementul timpului in mangementul energiei si de fiecare data cand te gandesti ca nu ai timp sa iesi la un pahar de vorba, aminteste-ti ca asta, din contra, iti va incarca bateriile.

3. Nu iti petrece sambetele facand curat

E o lectie invatata pe propria piele. Imi lua mai bine de jumatate de zi sa aspir, sa curat, sa fie totul luna. Si apoi, eram prea obosita sa ma mai bucur de restul zilei. Ce a functionat pentru mine a fost sa gasesc in fiecare zi din saptamana un timp de 15 maxim 20 de minute pentru a face curat intr-o anumita camera/loc din casa. Sambata am astfel mult mai putin de facut si in loc de 6 ore petrecute, petrec maxim 2 iar restul le investesc in activitati care imi aduc energie, nu mi-o consuma. 

4. Planifica din timpul saptamanii cum iti petreci weekendul, de preferat in afara orasului sau in aer liber

Astfel, nu ne trezim ca nu avem nimic de facut si mai deschidem putin mailul sa mai lucram. Nu zic ca asta nu ar trebui sa se intample deloc, ar fi ireal. Cu totii avem proiecte ce trebuiesc terminate, perioade in care realmente, nu ai de ales, trebuie sa dedici mai mult timp lucrurilui, uneori chiar in in weekend. Asta insa nu trebuie lasata sa devina o regula, chiar si in cazul antreprenorilor. Miscarea ne ajuta, toata lumea stie ca sportul elibereaza endorfine si, mai mult, ne face mai destepti. Cercetarile efectuate la Universitatea Illinois au aratat ca mersul pe jos conduce la o crestere in volum a zonelor din creier responsabile de atentie si memorie. Atentia este cruciala pentru a fi productivi si a face lucrurile bine din prima. 

Articol semnat de Viviana Andone, Learning Arhitect MMM Consulting 

Viviana Andone este Learning Arhitect in cadrul companiei MMM Consulting, ce ofera programe de training si consultanta ale caror abordari interactive sunt menite sa antreneze si sa dezvolte abilitati cheie ce conduc catre crestrea performantei si eficientei in business. O parte din interventiile de consultanta sau de instruire au atasate metodologii de masurare prin care se asigura o invatare si o dezvoltare structurata si personalizata. 

Sursa: http://www.business24.ro/companii/angajatori/echilibrul-dintre-productivitate-si-relaxare-element-cheie-in-atingerea-succesului-1548191

Share this post