Coaching

Ce este Coaching-ul/Ce inseamna coaching?

Coaching este "un parteneriat cu clientul, intr-un proces creativ, care provoaca gandirea si care il inspira pe acesta sa isi maximizeze potentialul personal si profesional [...]" (definitie ICF - International Coach Federation).

Coaching-ul reprezinta o abordare contemporana pentru imbunatatirea semnificativa a performantelor personale si profesionale, a carui eficacitate a devenit vizibila in ultimele decenii atat in plan international, cat si in Romania, in ultimii 15 ani.


De unde deriva termenul de coaching ?

Denumirea de coaching vine din sport si se refera in esenta la antrenarea pentru performanta, cu mentiunea ca in sport coaching-ul se bazeaza pe o directionare clara asupra metodelor practice de crestere a performantei si o monitorizare atenta a rezultatelor, pentru o ajustare pozitiva.

In business si in dezvoltarea de leadership, focusul nu este pe a directiona, ci pe a inspira printr-o interogare reflexiva. Mai precis, se concentreaza pe rolul de a ajuta individul sa-si exploreze propriile resurse interioare pentru a atinge noi performante sau pentru a produce schimbari de paradigma mentala, relationala sau operationala.

Relatia dintre coach si coachee (cel antrenat) se stabileste pe baza unui contract care mentioneaza clar scopul, obiectivele, durata, frecventa si confidentialitatea.

Este esential ca aceasta relatie sa se bazeze pe incredere, elementul cheie pentru discutiile exploratorii, intrebarile provocatoare si momentele de reflectie, specifice conversatiilor de coaching.

Coach-ul nu ofera sfaturi sau solutii, ci doar directioneaza prin intrebari puternice, de explorare sau de reflectie, ajutand coachee-ul sa isi gaseasca singur solutiile si oportunitatile ascunse in obstacolele intalnite in calea obiectivelor sale.

In afara de incredere, premisele pozitive ale unui proces de coaching de succes pe care un coach trebuie sa le indeplineasca sunt:

Empatie

Grija reala fata de client

Deschidere

Onestitate

Ascultare activa

Profesionalism


Care sunt indicatorii de rezultat intr-un proces de coaching?

Intr-un proces de coaching se urmareste imbunatatirea gradului de motivatie si de încredere in sine al coachee-ului in a-si atinge rezultate dorite. Constientizandu-si resursele, acesta isi va dezvolta abilitatile de autoevaluare, devenind mai responsabil in privinta procesului si a rezultatelor in sine.

Toate, la pachet cu un plus de autonomie, resimtita la nivel de capacitate decizionala, in care coachee-ul va putea trasa singur directii de actiune ce se inscriu nu doar in traiectoria de atingere a unor obiective temporare, ci a unui plan de leadership personal.

Coaching-ul urmareste valorificarea potentialului resursei umane

Coaching-ul este una dintre metodele prin care sprijinim indivizii si, in consecinta, si organizatiile cu care lucram, pentru a-si urma calea si a-si indeplini viziunea si misiunile asumate.

Avand o expertiza indelungata in mediul de afaceri, o pregatire si experienta de coaching bine puse la punct, in sesiunile de coaching, va oferim asistenta pentru:

O mai buna intelegere a propriei persoane, a aspiratiilor, a valorilor personale, obiectivelor si modalitatilor de atingere a acestora;

Dezvoltarea ca leader, manager, co-echipier, profesionist;

Insusirea de noi rutine care sa va faca mai productivi si mai putin stresati;

Intelegerea preocuparilor si provocarilor, precum si consolidarea stimei de sine si a increderii in propriile forte;

Construirea si consolidarea unor noi abilitati de comunicare, de management al conflictului, de planificare si de management al timpului si al prioritatilor;

Doborarea barierelor si captarea unei noi perspective asupra vietii personale si profesionale.

In toate interventiile noastre prin coaching respectam codul de etica al ICF (International Coaching Federation)

Managerul Coach

Este un program creat special de MMM Consulting si echipa de coachi – facilitatori pentru liderii si managerii care vor sa includa atitudinea si conversatiile de coaching in stilul lor de conducere, ca un diferentiator pentru cresterea accelerata a performantei. Astfel, ei vor extinde capacitatea de a atinge obiectivele de business si de a contribui in acelasi timp la dezvoltarea oamenilor.


Context:

Contextul actual cere managerilor sa sustina obtinerea de performante intr-un ritm sustinut de catre oamenii si echipele pe care le conduc, garantand cresterea si starea de bine a acestora. Asteptam de la ei sa faca fata acestui paradox dintre orientarea spre sarcina si cea spre oameni in conditiile unui mediu volatil, complex si ambiguu, care cere adaptare continua la schimbarile rapide.

In aceste conditii, una dintre solutii este cresterea autonomiei individuale si a echipelor. Pentru ca un manager sa poata crea conditiile pentru emergenta acestei autonomii, acesta are nevoie de atitudinea, abilitatile si conversatiile de coaching.


Pe scurt, despre program:

Un program practic si interactiv care antreneaza managerii sa:

poarte conversatii de coaching care sa ii sprijine pe cei cu care lucreaza pentru a găsi solutii proaspete la provocarile lor curente;

identifice resurse interioare si exterioare utile;

isi poata spori motivatia in relatie cu sarcinile pe care le au de indeplinit;

isi depaseasca tiparele de gandire auto-limitative;

isi indeparteze interferentele din calea potentialului lor, astfel incat sa genereze un plus semnificativ de performanta.


Programul lucreaza la nivelul mentalității managerilor astfel incat:

sa le deschida disponibilitatea si apetitul pentru a folosi conversatiile de coaching ca parte a stilului lor de conducere;

sa ii echipeze cu metode, tehnici si modele care sa ii ajute sa puna in practica rapid ceea ce invatam impreuna.


Care sunt obiectivele acestui program?

Constientizarea rolului de manager coach ca parte integranta a stilului de leadership si a beneficiilor obtinute prin folosirea conversatiilor de coaching pentru manageri, pentru membrii echipei si pentru intreaga organizatie;

Clarificarea modului in care sa alegi cea mai potrivita interventie (coaching, mentoring, training, consultanta) pentru a facilita cresterea performantei si a motivatiei;

Practicarea principalelor abilitati de coaching (ascultare activa, formularea unor intrebari puternice, feedback, reflectare);

Intelegerea si practicarea celor mai eficiente metode de a structura o conversatie de coaching pentru performanta;

Crearea unei culturi de echipa si a unei culturi organizationale care sa sustina si sa incurajeze conversatiile de coaching.