Blog

LEVEL-UP, TEAM-UP – deviza anului in care MMM Consulting se apropie de majorat.

LEVEL-UP, TEAM-UP – deviza anului in care MMM Consulting se apropie de majorat.

By Madi Radulescu

Tagged in Bune practici , Dezvoltare organizationala , Inovare

Aceia dintre voi care au copii adolescenti stiu ca, o data ce se apropie de 18 ani, ceva profund se schimba inauntrul lor…pe de o parte entuziasmul si pasiunea lor abia sta in matca, vor sa faca multe si perspectiva majoratului aduce atat de aproape oportunitati pe care nu le vedeau acum un an…pe de alta parte, sunt putin tematori pentru ca, a fi adult, a fi major inseamna o responsabilitate reala care trebuie asumata. Traiesc asta pentru ca, aceasta companie s-a nascut o data cu fiica mea, si ma pregatesc de majorat pe doua planuri…acasa si in viata profesionala. Si sunt unele aspecte care seamana. Maturitate este un cuvant complex, cald, confortabil, care cere prezenta si asumare. Nu prea iti permiti sa te joci cu orice, merita totusi sa ramai jucaus pentru ca esti tanar, poti avea si iti poti permite un simt al umorului in legatura cu multe lucruri care acum cativa ani te preocupau, te rafinezi… Cam asa ma simt intrand in cel de al 18-lea an de MMM. Alaturi de mine, se pregatesc in curand sa sarbatoreasca aceasta varsta frumoasa si ceialalti colegi si colaboratori, alaturi de care MMM a crescut si a ajuns la maturitate. Este un an in care, ne-am hotarat sa ne bucuram de crestere si maturitate si sa abordam viitorul cu bucuria maturitatii. Intram intr-un an dedicat invatarii, asumarii, confirmarii parteneriatelor noastre… Level Up, Team Up…asta ne-a inspirat sa avem ca deviza in acest an   Level Up pentru noi inseamna ca fiecare membru al echipei si-a asumat o crestere personala si profesionala. Discutam despre valorile noastre, aprofundam si antrenam la un nivel superior abilitatile noastre, invatam sa fim mai deschisi si sa abordam cu obiectivitate transformarea personala si profesionala. Crestem impreuna. Relatii se deschid si se formeaza la un nivel superior chiar daca uneori poate fi dificil. Facem schimburi si echilibram schimburi intre noi. Invatam si cream impreuna. Reusim in proiecte din ce in ce mai complexe care creaza impact sustenabil. Asta ne face sa ne simtim impliniti. Team Up este o filozofie pe care o facem cunoscuta cu o voce din ce in ce mai puternica. Si partenerii si clientii nostri ne aud: Coachii MMM lucreaza si cu echipe si team coachingul este o investitie care produce SALT. Vedem asta si echipele se bazeaza pe energia, obiectivitatea, buna noastra credinta in a-i sprijini sa isi inteleaga dinamica. Sustinem tranformarea din companiile cu care devenim parteneri pentru ca oamenii au nevoie de ghidare si de insotire, pentru adaptare, pentru a fi mai rezistenti si mai bine pregatiti in aceste timpuri de transformare. Coachii-traineri din MMM lucreaza cu lideri sa ii invete sa conduca sesiuni de invatare si impartasire, sa fie cu adevarat mentori si antrenori pentru oamenii lor. Impartasim din experienta noastra, antrenam intr-un fel in care ne-am antrenat si noi. Trainerii MMM iti aduc in organizatie cele mai noi instrumente si abilitati de COOPERARE 4.0: rezilienta, asumarea de responsabilitate in mod autentic, generarea de valoare, angrenarea in transformare. Deci, cu ganduri bune, la inceputul celui de al 18-lea an, ne bucuram de apropierea unui moment important: intrarea la majorat cu alegeri insusite, bine facute si bine traite.  

February 15, 2020

CITESTE MAI MULT

Cum cultivam inteligenta emotionala la managerii nou promovati?

Cum cultivam inteligenta emotionala la managerii nou promovati?

By Anca Covaciu

Tagged in Corporatie , Dezvoltare organizationala , Cursuri leadership , Din proiectele MMM , Inteligenta emotionala

Trecerea de la un rol de contributor individual la un rol de lider sau manager este un moment de mare bucurie si recunoastere personala insa poate fi in egala masura un moment dificil prin prisma nevoii de adaptare la situatii noi.  A se citi in special in situatile legate de conducerea oamenilor din noua sa echipa. Această tranziție devine și mai complicată atunci când angajatul provine dintr-un rol în care abilitățile tehnice sunt prezente si dezvoltate si chiar si recompensate, cum ar fi in cazul inginerilor sau dezvoltatorilor de software. Există multe motive pentru care noul rol de manager este dificil pentru cei care au ocupat anterior locuri de muncă în domenii cu competențe tehnice , dar unul dintre cele mai mari are legătură cu lipsa dezvoltarii si a experientei de a folosi inteligența emoțională sau EQ. A fi inteligent emotional presupune sa iti recunosti emotiile proprii si pe ale celorlalti si sa folosesti informațiile emoționale pentru a iti ghida  comportamentul si a-ti adapta procesele de gandire. Atunci când oamenii trec de la locuri de muncă cu competențe tehnice in roluri de specialist la gestionarea altor oameni, este posibil ca ei sa intampine dificultati pentru ca noile situatii presupun emotii, ale lor si ale celorlalti, si acestea trebuie gestionate. Există o multitudine de situații potențial cu incarcatura emoționala pentru un manager. Acestea pot fi, de exemplu: prezentarea proprie in fata echipei dupa momentul promovarii, sustinerea de prezentari in fata echipei sau in fata altor manageri, gestionarea sedintelor, medierea conflictelor intre angajati, oferirea de feed-back pentru dezvoltare sau chiar si cel pozitiv poate pune probleme de gestiune emotionala. Pentru a trece aceste situatii cu bine managerul are nevoie de competente emotionale bine dezvoltate. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că uneori, pentru a fi promovati in pozitii manageriale nu sunt alesi angajatii cu cele mai bune competente tehnice si care ar putea demonstra in continuare performante ridicate din acest punct de vedere ci sunt alesi cei care demonstreaza bune abilitati de comunicare, relationare, networking. Un EQ superior înseamnă o performanță mai bună in ansamblu pentru ca aceasta abilitate face ca oamenii sa te urmeze si sa-si puna performanta impreuna cu ceilalti in sprijinul atingerii obiectivelor de echipa. Deci, cum pot profesionitii din HR sau Talent development sa ajute noii manageri sa isi consolideze sau sa isi dezvolte capabilitatile emotionale? 1         Identificarea capabilitatilor emotionale La inceput este important ca noul manager sa constientizeze nevoia de a avea in roul sau abilitati de gestiune a emotiilor. Aceasta se face confruntand situatii in care emotiile sale si ale celorlalti se manifesta si apreciind masura in care rezultatele interventiilor sale de manager sunt satisfacatoare pentru el si pentru ceilalti. Un Coach sau un Mentor alaturi in procesul de tranzitie ar ajuta mult pentru obiectivarea acestor aspecte. Daca este posibil se poate folosi un instrument profesional de identificare a capabilitatilor emotionale. Acest gen de instrumente masoara competente comportamentale cum ar fi: constienta de sine, capacitatea de auto-reglare dupa constientizarea emotiei, capacitatea de auto-motivare pentru actiune dupa auto-reglare, constietizarea emotiilor celorlalti si abilitatile sociale de care ai nevoie pentru a gestiona cu succes situatiile care implica oamenii. 2         Dezvoltarea competentelor lipsa sau a celor dezvoltate insuficient O data identificate punctele de dezvoltare, invatarea se poate face in multe moduri insa cea mai de impact este cea din practica proprie. Adica dupa principiul ’trial and error’. Facand, gresind, cerand feed-back, invatand, repetand, iar si iar pana la nivele satisfacatoare sau foare bune de manifestare. Asa cum am mentionat mai sus, invatarea ghidata cu ajutorul unui Mentor sau Coach de tranzitie ajuta foarte mult, reduce riscul de eroare frecventa si impact negativ asupra oamenilor. Uneori oamenii sunt dispusi sa accepte erorile noului manager insa nu pentru mult timp. Adaptarea la rol trebuie sa mearga in ritm accelerat astfel incat in aproximativ 6 luni de la numirea in rol comportamentele manageriale necesare sa fie deja manifestate cel putin la nivelul minim cerut. O alta modalitate de invatare in acest domeniu este cea prin participarea la cursuri de instruire unde se invata practicand, impartasind cu ceilalti si luand cunostinta cu concepte si modele teoretice potrivite cazurilor din practica. Accesul instant la cunostintele transmise de Trainer accelereaza la maximum invatarea si mai ales daca abilitatile nou dobandite sunt luate din sala si duse in practica de zi cu zi de dupa curs. 3         Mentinerea sau cresterea nivelului de competente dobandite Practica face profesionistul, asa ne place sa spunem oamenilor care au pornit pe traseul de dezvoltare continua. Asadar un manager ar trebui sa ’iasa din birou’, sa se confrunte cu situatii in care emotiile lui si ale celorlalti apar si au nevoie de atentie pentru a fi canalizate potrivit mediului profesional. Cu alte cuvinte managerii nu ar trebui sa lase situatiile emotionale ce apar intre oameni sa se rezolve de la sine pentru ca aceasta rezolvare nu este completa si poate lasa urme in constiintele si comportamentele personale si ale echipei. Un manager prezent printre oameni, un manager cu buna vointa fata de oameni poate face minuni in starea de spirit si de angajament al echipei pentru performanta superioara si construirea unui mediu de lucru sanatos.   Un model de maturitate in gestiunea emotiilor oferit de manager ii va face pe oameni sa urmeze acest comportament si sa ii motiveze sa devina alaturi de ceilalti, contribuitori valorosi la sanatatea mediului de lucru.    

February 03, 2020

CITESTE MAI MULT

Nou Coaching - Breakfast by MMM Consulting, pe 21 februarie!

Nou Coaching - Breakfast by MMM Consulting, pe 21 februarie!

By admin

Tagged in Leadership , Inovare , Coaching pentru performanta

Pe 21 februarie, intre 9:30 și 12:30, la SenecaAntiCafe, cu tema: „Dialoguri de coaching: despre Credințe și Valori în leadership“   Continuăm în 2020 bunele noastre obiceiuri :) și invitându-vă la Coaching Breakfast MMM ! Subiectul pe care vi-l propunem este nu numai actual, ci și esențial pentru dezvoltarea leaderilor, a unor companii sănătoase, a unei societăți sănătoase. Desigur, leaderii doresc să obțină performanță, să relaționeze și să conducă mai bine, să poată fi proactivi, capabili să transforme provocările în oportunități. Leaderii având același set de competențe dar paradigme diferite, generează rezultate diferite. Asta deoarece intervine pasiunea, motivația, emoția, consecvența...acel DE CE semnficativ și amplu, care duce în zona de convingeri personale. Vă invităm la o sesiune de dezbatere și reflecție în legătură cu convingerile noastre legate de dezvoltare, leadership și ce este posibil astăzi pentru a face organizațiile mai sănătoase. Coaching-ul este un sprijin major în această direcție, oferind un spațiu de conștientizare, de clarificare și alegere conștientă. Vă invităm la un dialog pe cât de profund, pe atât de practic și de interactiv. Suntem curioși să vedem cu ce experiențe veniți și ce căutați. Madi Radulescu, PCC(ICF) executive si Team Coach, Managing Partner MMM Consulting Intl Anca Covaciu, Leadership Coach, Senior Trainer MMM Consulting Diana Voicu, Solution Focus Coach,Senior Trainer MMM Consulting Oana Tănase, Systemic team and executive coach, owner Leadeship Systemic Doru Curteanu, Systemic team and executive coach, owner GEMBA Consult Fiecare dintre ei vă va împărtăși din experiența și filozofia personală de coaching și vă va invita la cate un exercițiu de coaching specific acestui subiect si abordat din perspectiva proprie. DETALII DE INSCRIERE: Inscrierile se fac  pană  pe 17 februarie, ora 12:00, completand acest formular. Pret de participare: 190 lei+TVA Locatie: SenecaAnticafe, Str Arhitect Ion Mincu nr 1 DETALII DE CONTACT: Camelia Gheorghiu,camelia.gheorghiu@mmmconsulting.ro, tel: 0728 039 746

January 25, 2020

CITESTE MAI MULT

Cum crestem impactul in comunicarea de Marketing?

Cum crestem impactul in comunicarea de Marketing?

By Anca Covaciu

Tagged in Corporatie , Din proiectele MMM , Competente de comunicare

Eficacitatea in transmiterea mesajelor de promovare in Marketing, sau cum ajungi si ramai in mintea grupului tinta impreuna cu schimbarea comportamentului acestuia in directia dorita este o preocupare constanta a oamenilor de Marketing. Asaltul informational datorat exploziei mediului informational on-line atinge limite superioare fara precedent. Mintea noastra face eforturi sa acumuleze, sa selecteze si sa retina informatii de interes, insa uneori acest lucru este greu posibil. Intrebarea pentru oamenii de Marketing este 'cum creez mesaje care sa fie retinute mai bine si pe termen mai lung de grupul tinta? In paragrafele de mai jos gasim un instrument si cateva argumente pentru o noua metoda de lucru. Invatarea experientiala (David KOLB)  Din intersectia Marketing-ului cu principiile de invatare pentru adulti avem doar de castigat. In fond, Marketing-ul professional, de business are ca grup tinta principal adultii iar acestia au modalitati specifice de a invata si retine informatia. De ce adultii invata diferit fata de alte categorii? De ce formarea continua a adultilor, pentru a fi eficienta, se desfasoara diferit de cea academica? Adultii au multa experienta, rutine si obiceiuri bine stabilite. Adultii retin mult mai bine cand fac ceva in mod activ si daca pot lega experientele trecute de cele actuale. Pentru ca acestea sa nu constituie bariere, invatarea trebuie sa fie facuta in mod experiential iar retinerea informatiilor se va face cu un procent mult mai mare decat daca informatia ar fi transmisa in mod academic. Kolb (1980) spune ca invatarea la adulti este eficace daca urmeaza patru pasi: adultul trebuie implicat intr-o experienta concreta (etapa1) asupra careia sa poata reflecta (etapa 2), din care poate trage concluzii (etapa 3) si pe care o poate repeta (etapa 4) pentru o mai buna acumulare si retinere. 2. Transmiterea mesajelor in evenimente de promovare de tip masa rotunda, simpozion, conferinta Participantii trebuie sa fie implicati mai intai in experiente directe, fara a li se comunica conceptele pe care au nevoie sa le urmareasca. Experienta concreta poate fi urmarirea unui film (YouTube, FaceBook, TV etc), ascultarea unui mesaj insotit de imagine, realizarea concreta a unui exercitiu practic (etapa 1). Experienta concreta va fi urmata de discutii, moderate de organizatorul evenimentului, cu intrebari de reflectare: ce ati observat, ce credeti despre ce ati experimentat etc? (etapa 2). Moderatorul evenimentului prezinta apoi conceptul teoretic sau ‘cum se face de fapt’ sau mesajul de promovare dorit (etapa 3). In etapa 4, participantii reiau experienta concreta realizand activitatea cu performanta superioara avand in vedere aspectele acumulate deja. Dupa etapa 4, nivelul de acumulare si retinere a informatiei este mult mai mare fata de situatia in care organizatorii evenimentului ar fi transmis mesajul direct, fara etapele de experimentare directa si reflectare. 3. Cat retin oamenii?  Conul experientei dezvoltat de Edgar Dale (1969), ne transmite ca retinerea informatiei atinge nivele semnificative prin implicarea adultilor in diferite experiente practice. Dintre acestea, la indemana sunt: demostratia, discutiile de grup si incercarea de a face sau de a aplica. Concluzie Principiile si metodele de invatare pentru adulti pot reprezenta o inovatie in transmiterea cu eficacitate a mesajelor de Marketing. Aceste metode au fost testate de-a lungul anilor in invatarea pentru adulti iar rezultatele obtinute sunt foarte bune. Folosirea acestor metode in comunicarea de marketing va conduce la invatare si retinere mai durabile in mintea consumatorului serviciilor pe care le promovam.  

January 01, 2020

CITESTE MAI MULT