Blog

Dominique Duquesnoy este noul director general PerformanSe-Numirea in functie deschide seria schimbarilor din 2018

By admin

Tagged in Training

Anul 2018 a inceput in forta pentru compania franceza de consultanta in business PerformanSe, partener strategic al MMM Consulting INT'L. Conform publicatiei franceze Exclusive RH, Dominique Duquesnoy a preluat functia de director general al firmei, ocupata, pana in luna ianuarie, de Nadia Nardonnet. Dl Duquesnoy si-a inceput cariera in organizatie in calitate de consultant, evoluand ulterior spre roluri formale, precum cel de Director de Dezvoltare pe teritoriul Frantei. Ajuns acum in pozitie de varf, Dominique Duquesnoy anunta un plan de business trienal, pe care il descrie ca fiind „impartasit si asumat de catre toti colaboratorii PerformanSe”. Era Duquesnoy, sub semnul inovarii strategice Intrebat prin ce se distinge PerformanSe de firmele concurente, noul director a subliniat ca, dincolo de conceperea de teste psihometrice, se remarca vocatia organizatiei sale de a-si insoti clientii in demersul de aplicare a ceea ce se numeste people strategy, prin propunerea de produse si actiuni validate stiintific, neinfluentate de trendurile efemere ale pietei. „Auzim adesea vorbindu-se despre predictibilitate. Este o abordare interesanta, dar mult mai complexa decat am putea crede”, a argumentat managerul. Ecourile acestei abordari se regasesc insa si mediul de profil din Romania, unde MMM Consulting INT'L s-a aliniat deja in directia descirsa de catre dl Duquesnoy, prin prioritizarea unei rigori metodologice clare si cu efecte benefice vizibile usor. Astfel o  trasatura comuna PerformanSe – MMM Consulting INT'L este si facultatea de a distinge corect intre forma si fond, reflectata in calitatea serviciilor oferite. De asemenea, Dominique Duquesnoy a specificat ca inovatia de ordin stiintific si tehnologic constituie o prioritate pentru PerformanSe, „terenul de joc” aflandu-se in evolutie. Observam cum capacitatea de adaptare a individului nu decurge doar din aspecte ale personalitatii si motivatiei sale, ci depinde in mare masura de schemele cognitive ale subiectului. „Maine, abilitatea de a colabora de la distanta, de a rezolva probleme complexe, de a dezvolta o gandire critica, de exemplu, vor fi factori de reusita la locul de munca”, a detaliat acesta. Asadar, aceste aspecte vor fi incluse in oferta PerformanSe, iar abordarea multi-criteriu se va afla in centrul schimbarilor din 2018”. Directorul a anuntat, pe aceasta cale, ca lansarea unui nou produs este planificata pentru anul in curs, facand publica si intentia de a extinge gama de servicii PerformanSe, in beneficiul clientilor. Vorbind despre obiectivele de dezvoltare, directorul a anticipat o crestere de 15 procente pentru fiecare dintre urmatorii trei ani, asteptandu-se ca afacerea sa depaseasca 6 milioane de euro in 2018. PerformanSe isi extinde prezenta internationala si recruteaza consultanti Societatea franceza PerformanSe functioneaza pe piata internationala fie direct, fie prin colaboratori, printr-o retea care strabate Europa, Magrebul, Statele Unite si America de Sud. Ca o noutate, dl Duquesnoy a declarat ca dezvoltarea extrateritoriala se va face pe baza prezentei directe si a dezvaluit care sunt planurile in acest sens. „Ambitia noastra este sa deschidem un birou in Belgia si sa ne consolidam pozitiile in Italia si Spania. De asemenea, dorim sa intarim relatiile cu partenerii nostri existenti pentru a-i sprijini cat mai eficient. In acest scop, va fi necesar sa recrutam consultanti.” In prezent, organizatia numara 45 de angajati si se previzioneaza ca, in trei ani, se va atinge numarul de 70 de colaboratori, cu noi business developers in fiecare tara. In virtutea parteneriatului nostru, membrii MMM Consulting INT'L transmit felicitari noii conduceri PerformanSe si, inca o data, isi exprima angajamentul fata de inaltele valori comune. Sursa: https://www.exclusiverh.com/articles/outils-evaluation/nous-visons-une-croissance-de-15-par-an-d-duquesnoy-performanse.htm?utm_medium=social&utm_source=linkedin&utm_content=Xzr6EQ7O5Q9Ni_IDTF5SiOH4Xrdj593oOm5sVhqgcNA  

March 19, 2018

CITESTE MAI MULT

Da-mi 5 minute din timpul tau!

By Diana Voicu

Tagged in Training

Doua lucruri despre a caror valoare de adevar cred ca nu va indoiti: Suntem din ce in ce mai ocupati si – mai ales managerii – ne plangem ca nu avem timp. Concomitent, ceea ce apreciaza cel mai mult oamenii cu care lucram, inclusiv clientii, este sa le acordam timpul nostru. Asa ca, iata cateva lucruri pe care le poti face in 1-5 minute si care au impact extraordinar. 1 min – Opreste-te langa biroul colegului si felicita-l pentru ceva la care l-ai vazut ca sa straduit. Spune cateva vorbe si despre cum crezi ca beneficiem cu totii de aceasta stradanie a sa. 2 min – Scrie un email catre Echipa si spune-le in 10-15 cuvinte despre un succes recent care nu ar fi fost posibil fara efortul tuturor. Poti folosi cea mai recenta apreciere sosita de la clienti sau o cifra-cheie atinsa de curand. 2 min – Opreste-te din ce faci si focalizeaza-te pe ceea ce face unul dintre colegii tai. Observa-i cu atentie rutinele de lucru si spune-i imediat ce apreciezi, scurt si la obiect. 2 min – Fa-ti timp sa spui o gluma din cand in cand. Alege bine momentul si anunta-l ca atare. Lasa-I sa se bucure de un ras sanatos. 3 min – Pune la cale un moment-surpriza pentru Echipa ta. Poate fi doar o cutie cu ciocolata buna sau o melodie faina care sa aiba darul de a le schimba starea si a le spori concentrarea. 3 min – La finalul unui proiect cu un client, scrie un email colaboratorilor si subliniaza 2-3 lucruri care au facut din colaborarea voastra o bucurie si o valoare. 4 min – Sprijina-ti un coleg sau subaltern cu feedback. Ofera-I cel putin doua aspecte care sunt bune practici (poate nici el nu stie ce bine face acele lucruri). Pune in cuvinte potrivite si 1 aspect la care vezi ca mai are de progresat. Pe acesta, formuleaza-l ca pe o propunere – “Ce-ar fi daca ai incerca sa abordezi asa”. 4 min – Cere unui colaborator sa iti spuna pe scurt ce apreciaza la stilul tau de lucru si c ear dori sa imbunatatesti. Noteaza-ti si fa o promisiune ferma ca vei ajusta acel aspect. 4 min – Din cand in cand, povesteste despre un esec al tau, un insucces sau un blocaj. Fie l-ai depasit si spui cum ai reusit – asta ii va incuraja si pe altii sa vorbeasca deschis despre probleme – fie cere ajutorul colegilor ca sa treci peste acel moment dificil. 5 min – Intr-un loc vizibil in birou, sau in spatiul de lucru comun, pune pe hartie 2 resurse (stil de lucru, trasaturi sau talente ale echipei) si 2 provocari (aspect la care Echipa ar trebui sa se gandeasca pentru a performa mai bine). Semneaza cu o incurajare! 5 min – Decide carui membru al echipei nu i-ai mai acordat atentia si timpul tau de ceva vreme. Mergi la locul in care lucreaza si lasa-te cu totul absorbit de preocuparile sale, stilul sau de lucru, complexitatea sarcinilor si modul in care le gestioneaza. La final, lauda si incurajeaza; ba, chiar spune-i ce ai vazut si apreciat. 5 min – O data pe saptamana, ia-ti 5 minute pentru a trece in revista practicile curente ale echipei tale: fie in lucrul individual, fie in cel de Echipa. Decide care practica e “Cenusareasa” – mereu pusa la treaba si mai niciodata recunoscuta. Scoate la lumina intr-o descriere scurta acel aspect – intr-o sedinta sau un email. 5 min – Spune din cand in cand o poveste care inspira, a ta sau a altora, citita sau auzita. Neaparat, subliniaza de ce ai povestit asta: ce ai invatat din ea, la ce ne poate ajuta pe toti. 5 min – Cere regulat cate unui coleg sa impartaseasca echipei sau tie din secretele echilibrului sau. Intreaba si fii curios: cum reusesti sa faci toate lucrurile astea, care e reteta ta?

March 13, 2018

CITESTE MAI MULT

Rough day @work

By Diana Voicu

Tagged in Training

Episodul 1 – Se abuzeaza de tine Uneori toate intentiile tale bune, dedicarea, profesionalismul, perfectionismul si obiceiul de a nu lasa lucrurile neterminate ating si niste cote periculoase. Pentru ca e periculos pentru sanatatea ta si pentru calitatea mediului de lucru atunci cand te trezesti ca se abuzeaza de tine. Fii pe pace, postarea asta nu e despre hartuire sexuala. Stii ca se abuzeaza de tine la locul de munca daca poti bifa fara sa stai pe ganduri macar 3-4 dintre afirmatiile de mai jos: esti constant ultimul/ultima care pleaca de la birou multe dintre sarcini le primesti in ultimul moment si sunt, cum altfel decat urgente cand apar proiecte noi, sarcini dificile si provocari complexe tie iti aterizeaza constant nu-ti amintesti ultima data cand ai fost intrebat(a) la birou “pot sa te ajut cu ceva” listele tale “to do” cresc alarmant de la o saptamana la alta cel mai adesea nu auzi intrebari de tipul “crezi ca poti rezolva asta? ma poti ajuta cu…?” ci mai degraba afirmatii “numai tu poti sa rezolvi asta”, “daca nu ma ajuti tu, nimeni n-o va face” seful si colegii te lauda des si insotesc laudele cu “nu stim ce ne-am face fara el/ea” si, mai rau, “numai el/ea se reuseste sa faca fata tuturor provocarilor” cand ceri sprijin sau vrei sa imparti proiectul cu cineva se ofera cativa inimosi care curand demonstreaza ca nu fac nici un pas fara tine uneori te uiti in jur si te miri cum de sunt colegii tai atat de relaxati din toata lista de proiecte si sarcini in echipa numeri pe degetele de la o man ape acelea in care nu esti implicat(a) iti auzi des numele strigat in birou – prea des! – si de prea multe ori sunt semnale SOS As mai putea continua, dar cred ca e suficient ca sa te prinzi daca intri sau nu in categoria celor exploatati nerezonabil – ca sa ma exprim elegant. Cititorule, daca nu te regasesti, poti continua sa citesti din curiozitate, pentru ca e posibil sa fii dintre cei care nu observa ca se abuzeaza de colegi sau dintre managerii care ar trebui sa evite secatuirea energiei si capacitatii productive a unora dintre membrii echipei. Anamneza Abuzul asta poate avea multe cauze: organizarea deficitara a muncii in echipa; performanta constant slaba a majoritatii echipei; demotivarea cvasi-generalizata; estimarile nerealiste ale gradului de incarcare (suprapuse cu termene limita stricte si proiecte multiple); perfectionismul propriu (da, stiu, intr-a cincea ai avut o profa de mate pentru care 8 era nota mare!); incapacitatea de a spune NU; dorinta imensa de a fi de folos si multe altele. Dar aflarea cauzelor si remediilor poate dura si poate sa nu depinda de tine. Asa ca, sa o luam pe scurtatura. TU poti opri asta Inainte de a-ti da cateva sugestii (provenite de la un workaholic care a fost la reabilitare) cum sa reduci sau chiar sa pui capat exploatarii, te rog sa te intrebi mai intai cat te costa faptul ca lucrurile decurg mai mereu asa. Pana nu descoperi costul nu vei gasi energia sa schimbi status quo-ul. Timp, consum nervos, stres, amaraciunea de a nu fi sprijinit, starea de alerta si alergatura obositoare, izolare, frustrare, sacrificii personale de la timpul propriu, sentimentul de inechitate – si orice altceva mai este prezent acolo pentru tine. Ia-ti putin timp sa te gandesti la asta…..eu ma duc sa imi torn o ceasca de ceai. Gata? Daca ai ajuns aici inseamna ca vrei sa schimbi starea de fapt. Iata, asadar, recomandarile mele: Spune pe bune! – Incepi prin a zugravi adevarul: cate ore de munca aduni in medie, care e incarcarea ta cu sarcini, cat de tarziu pleci acasa, ca nu mai poti continua asa, ca ai nevoie de alt ritm si esti hotarata sa negociezi o alta organizare. Toti colegii trebuie sa afle, concret si cu exemple. Aliante – Daca e sa urnesti ceva, iti trebuie 1-2 colegi dispusi sa preia o parte din sarcini. Uita-te dupa cei mai motivate, mai curiosi, mai activi. Sau cei care s-ar pricepe la unele din acele sarcini. Discuta de principiu cu ei: uite, eu fac asta…e interesant pentru ca…am vazut ca si tie iti plac chestiile astea…nu ai vrea sa fii parte din…? Esti resursa rara – Daca vrei mai multa grija din partea celorlalti, deschide-le ochii. Incepi prin a-ti cere dreptul la o zi libera dupa o perioada crancen de aglomerata. Asta ii va invata ca nu esti mereu la dispozitie. Ciupeste din cand in cand un lucrat de-acasa – cel putin acolo nu te pot inunda decat cu emailuri. Pune in calendarul comun timpi blocati cand lucrezi la proiecte grele si anunta sa nu fii deranjat(a). Afiseaza la vedere lista “to do” ca sa o vada toti si, cand apare o cerinta noua, trage aer in piept cu un usor oftat…cerceteaza cateva secunde lungi lista si incearca macar un timid Nu stiu, zau, cand o sa mai am timp de asta in aceasta luna. Sau un mai hotarat Te-as ajuta dar nu stiu ce sa dizloc din acest program incarcat. Iti sugerez sa apelezi la X. Disciplina – propune-ti in mod strict sa pleci mai devreme acasa. Stai, nu te panica, nu mai devreme de sfarsitul programului. Dar daca lucrezi pana la 8 seara, prima borna sa fie 7 seara. Si anunta-i pe toti de asta – ca ei s-au obisnuit ca stai pana tarziu si de-aia te bombardeaza cu sarcini si la 6 inainte sa iasa din birou. Negociaza! – propune-ti usurarea incarcarii cu sarcini si pastreaza ce este mai dificil de preluat de catre altii, ce intra in sfera ta directa de responsabilitate si ce iti place sa faci. Fa o lista cu celelalte ramase si mergi cu ele la sef, hotarat(a) sa negociezi. Nu pleca de-acolo pana nu te-ai degrevat de cel putin 2 sarcini recurente si consumatoare de energie. Fireste, ofera-ti ajutorul pentru tranzitia la noua persoana delegate. Deconecteaza-te – Indiferent cum iti arata agenda dupa eforturile de mai sus, propune-ti 15-20 de minute de relaxare cand esti la munca. Cel putin! Asculta muzica fara sa lucrezi, plimba-te prin curte sau in fata cladirii, citeste o carte de profil (profesia ta; sau de dezvoltare personala) dar nu un document de lucru; socializeaza cu colegi care au umor, urca si coboara scari…fa o meditatie scurta, cu tehnici de respiratie (si cu vizualizare: imagineaza-ti ca esti opasare pe cerul albastru si biroul se vede undeva miiic, pe pamant, cat o alunita). Spune NU – asta era evident de la inceput. Insa stiu ca ti-e greu. Poti incerca sa amani raspunsul cand ti se cere sa faci ceva nou care te incarca suplimentar. Iti raspund peste 10 minute daca ma pot ocupa de asta, dupa ce imi verific lista “to do”. Spune NU in final, dar ofera-ti ajutorul sau alternativa: Nu pot face acest lucru datorita aglomerarii mele, dar pot sta cu tine jumatate de ora sa iti explic cum se face. Daca ai apucat sa spui DA, conform vechilor obiceiuri, revino iute asupra deciziei: Scuze, cand am acceptat acum 5 minute nu am realizat cat de multe am deja pe cap. Imi pare rau, cred ca trebuie sa gasesti alta solutie. Acum, vorba bancului, “eu sfaturi as mai avea, dar nu mai ai tu gaini”. Cred ca e un bun start daca tu esti dintre cei abuzati. Iti tin pumnii si sunt sigura ca iti va fi in fiecare zi mai bine.

March 13, 2018

CITESTE MAI MULT

Drumul de la sef la lider trece prin coaching

By Madi Radulescu

Tagged in Coaching pentru performanta

Coachingul, cel putin la nivelul „de sus” al organizatiilor, este deja un subiect bine cunoscut si din ce in ce mai multi manageri isi doresc sa beneficieze de sesiuni de training ca parte a proceselor lor de dezvoltare personala si profesionala. Totusi, inca prohibitiv pentru marea masa de manageri, coachingul extern este cel mai adesea oferit directorilor. In 2017, cifrele raportului anual "Executive Coaching Survey", Sherpa Coaching, ne aratau ca, in mediul de business, in ultimii zece ani, perceptia asupra coachingului s-a consolidat definitiv. Acesta este considerat procesul de dezvoltare al liderilor cu cea mai mare valoare adaugata. La ce ar trebui sa se astepte un client de la executive coaching? Definitia larg acceptata spune ca „in executive coaching, au loc intalniri regulate intre un lider de business si un facilitator adecvat instruit, intalniri care au scopul de a genera schimbari pozitive in comportamentul de business, intr-un interval de timp dat” (Definition from „The Sherpa Guide: Process-Driven Executive Coaching”; Thomson, 2005). Desi aceste intalniri deservesc exclusiv interesul si obiectivul clientului de coaching, „antrenorul” nu este un consultant care trebuie sa vina cu o solutie de implementat, ci ghideaza clientul printr-o serie de intrebari si un tip de conectare construita corespunzator. Acest tip de dinamica are rolul de a pune clientul in postura de a accesa resursele personale, capacitatile si cunostintele pe care le detine deja, de a-si intelege barierele si temerile, pentru a genera optiuni viabile si, cel mai important, de a-si asuma pasul urmator: acela de a actiona si de a pune in practica, de a experimenta in asa fel incat sa inregistreze un progres real. Pe toate cele trei paliere: atat rational – intelegand procesul si mecanismele sale de lucru; emotional – crescand gradul de confort si adaptare la situatiile pe care le traverseaza; intuitiv – antrenandu-si capacitatea de anticipare si accesandu-si mai bine intuitia. Cine are nevoie de coaching? Conform aceluiasi studiu, la nivel international, managerii care apeleaza la serviciile de coaching se afla, in proportie covarsitoare, intr-una din urmatoarele trei situatii: Intampina o provocare specifica legata de performanta lor; Doresc sa-si dezvolte in mod proactiv abilitatile de leadership si de relationare cu oamenii; Se afla intr-un moment de tranzitie in cariera; Cand vine vorba despre coaching, apare adesea intrebarea cu privire la masura similaritatii cu terapia. Coachingul nu este terapie, nu vindeca si nu este intruziv in aspecte intime, personale. Fiecare client decide ce doreste sa-i impartaseasca antrenorului sau. Daca aspectele vietii personale apar in discutie si sunt relevante pentru client, ele vor fi puse pe masa, insa aceasta nu este o preconditie, iar scopul nu este unul terapeutic. Elementele comune cu terapia sunt confidentialitatea discutiilor si lipsa oricarei judecati de valoare. Ce se intampla in Romania? Din experienta mea de lucru cu manageri si directori din companii mari, se pare ca si Romania urmeaza tendintele internationale in dezvoltarea de leadership, iar clientii de coaching cauta, in general, un spatiu „sigur” de dialog unde sa cultive nivelul de incredere in propriile decizii si sa-si rafineze abordarile, beneficiind de feedback si perspective diferite in privinta modelelor lor mentale sau de actiune. De asemenea, ei cauta sa inteleaga cum pot face fata unor limite personale sau unor provocari date de adaptarea la roluri si echipe noi, la dezvoltarea unei viziuni proprii pe care sa o poata transmite apoi echipelor si o modalitate prin care sa-si inteleaga mai bine „sistemul” si toate partile interesate de aceasta. In cei peste zece ani de practica de coaching, am depasit 2000 de ore de lucru individual sau cu echipe si, in majoritatea cazurilor, experientele mele de coaching au fost legate de sprijinul de care au nevoie clientii pentru adaptarea la un nou rol, cresterea calitatii relatiilor interpersonale cu echipele lor sau cu omologi din organizatie, consolidarea unui set de valori sau structurarea unei viziuni personale atat de business, cat si asupra propriei cariere. De multe ori insa coachingul este inca privit ca o modalitate accelerata de „reparare”, nu mereu impartasita de clientul de coaching. El se inscrie in proces deoarece este una dintre metodele de dezvoltare puse la dispozitie de companie, pentru ca il considera modern sau are cunostinta de faptul ca si alti manageri au coach, dar este inca departe de a-si asuma procesul de dezvoltare in mod real, cu obiective clare de progres. Exista genul de clienti care asteapta ca „antrenorul” sa le stabileasca programul, eventual obiectivele si chiar tema de discutie. Se inscriu in proces nesiguri si se uita de multe ori la coach ca la un salvator care le va face viata, dintr-odata, mai usoara. O bariera importanta pe care o ridica, de data aceasta, organizatiile, este aceea legata de buget. Coachingul este inca perceput ca fiind scump, desi solutia consta in stabilirea unor obiective mai clare de dezvoltare. De aceea, managerul clientului de coaching ar trebui sa se implice mai mult pe durata procesului prin oferirea de feedback constant in legatura cu progresul, sa actioneze ca un mentor pentru managerul care are un coach si, desigur, sa ofere si celelalte metode de dezvoltare (training, conferinte, proiecte, sarcini speciale), pentru a calibra si dezvolta armonios potentialul de leadership. Am cunoscut organizatii, prin vocea directorului general, care doresc sa ofere coaching, de exemplu, membrilor din Board sau altor manageri seniori, pentru ca ei insisi au avut un coach si simt ca le-a folosit sau le-a placut. Chiar si asa, lipsa unei discutii intre acest director general si viitorul client de coaching – in care sa se stabileasca niste obiective de dezvoltare, de progres, modalitatea in care directorul general se va implica si va sustine dezvoltarea liderului – se transforma intr-o bariera invizibila si reduce din adevaratul potential al coachingului. Si asta deoarece clientul accepta – „Doar directorului general i-a fost de folos si imi recomanda…” – dar nu stie exact cum ar dori sa foloseasca coachingul pentru a deveni un lider mai bun. Daca iti doresti un coach, inainte de a porni la drum ar fi bine sa te gandesti la cateva dintre urmatoarele aspecte: Coachingul este o investitie importanta de timp si bani: stiu exact ce imi doresc sa obtin? Coachul este partenerul meu de discutie deschisa: ce ma face sa am incredere in el si ce asteptari am? Ce imi asum ca voi face cu toate reflectiile, ideile sau noile perspective care decurg din procesul de coaching? Cat de important consider ca este sa devin „o versiune imbunatatita” a sinelui si ce va insemna asta pentru mine? Piata de coaching din Romania incepe sa se maturizeze, iar esalonul celor care au ales sa se antreneze, sa invete, sa se pregateasca pentru a deveni „antrenorii altor lideri” este din ce in ce mai vizibil, capata experienta si nivelul de calitate creste. Exista din ce in ce mai multe cursuri, comunitati de coaching, comunitati de practica, supervizare si mentorat in coaching si de aceea indraznesc sa afirm ca piata de coaching in Romania este pe drumul cel bun. Acest articol a fost publicat pe: https://www.wall-street.ro/articol/Careers/218343/editorial-mari-radulescu-drumul-de-la-sef-la-lider-trece-prin-coaching.html

February 28, 2018

CITESTE MAI MULT