Blog

Stiati cum suntem noi...in culisele MMM?

Stiati cum suntem noi...in culisele MMM?

By Georgiana Gheorghita

Tagged in Training , Bune practici

Lucrez in compania MMM Consulting International din anul 2013, atunci cand o buna prietena de-a mea, imi spunea ca managerul ei cauta pe cineva pentru postul de Asistent Manager. Eu eram in ultimul an de facultate si imi era destul de greu sa ma intretin, asa ca trebuia sa gasesc multe si diferite job-uri part-time. Asa ca mi-am zis: ”Acum este momentul, imi voi lua un job responsabil cu norma intreaga.” Da…se apropiau examenele, se apropiau proiectele din semestrul 2, se apropia examenul de licenta si stiam ca imi va fi greu, dar tot nu am vrut sa ratez sansa sa fac ceva cu adevarat responsabil. Asa ca am venit la interviu…primul interviu serios din viata mea! Aveam emotii, dar nu mai mari decat la momentul intalnirii cu Madi, ulterior urma sa devina managerul meu. Momentul haios a fost cand am intrat in birou, si vrand sa fiu politicoasa, m-am adresat cu “dna Madi”… a cam ras de mine, dar nu m-am intimidat si am mers mai departe, dorind sa ajung sa lucrez in aceasta companie. Interviul a avut loc si atmosfera calda si primitoare s-a simtit inca din momentul in care am pasit in birou. Simteam ca aici este locul meu si ca aici este noua mea familie. Dupa ce am trecut testul dat de Madi, m-am simtit eliberata…apoi mi-a spus ca pot incepe lucrul de cand vreau…Bucurie! Lunile au trecut si eu invatam din ce in ce mai multe lucruri, eram foarte incantata ca responsabilitatile mele cresteau pe zi ce trecea si puteam dovedi ca vreau sa raman aici, ca sunt determinata sa invat si ca voi ajuta pe ceilalti in fiecare zi. Contactul cu Trainerii MMM a inceput sa fie din ce in ce mai frecvent si eram nerabdatoare de fiecare data cand aveam de pregatit vreun curs nou sau cand ma rugau sa redactez vreun manual…eram ca un copil care vedea pentru prima data o carte pe care dorea sa o citeasca. Iar Trainerii erau incantati sa imi povesteasca totul despre ce trebuia sa pun in acel manual. Apoi lucrurile au inceput sa mearga catre urmatorul nivel si asa am ajuns sa merg la sala de training, ca si asistent. Era atat de frumos! Stateam in coltul meu si observam tot: cum se comportau participantii, ce exprimau fetele lor, de cele mai multe ori interes, uneori plictiseala sau neintelegere asupra subiectului. Eu eram foarte incantata cand vedeam ca oamenii plecau cu atat de multe cunostinte, ca erau multumiti si fericiti ca li se lamureau anumite aspecte fie din cadrul profesional, fie din cel personal. Din aceste sesiuni am invatat multe si eu si trebuie sa recunosc, am aplicat si acasa. Este minunat cand mediul de lucru te ajuta la descoperirea sinelui si la imbunatatirea vietii personale si nu doar a celei profesionale. Oamenii din compania noastra sunt profesionisti, nu sunt ‘scortosi’ si pun mereu suflet in ceea ce fac…oricat de obositi ar fi, oricat de multe probleme ar avea in alte aspecte ale vietii. Pentru ei, cand intra in sala de curs, este ca si cum ar pasi printr-o oglinda magica, intr-o alta lume, acolo unde lucrurile negative nu pot patrunde si nu pot deranja mersul firesc si bun al lucrurilor. Am lucrat asa cati va ani pana am plecat in concediu de maternitate. La revenirea mea in companie mi-am asumat o noua responsabilitate, aceea de Project Manager. In acest nou rol am primit noi responsabilitati, cum ar fi supervizarea firului logistic al derularii proiectelor, iau mai des contact cu clientii, ceea ce ma bucura foarte tare! In acelasi timp, bazandu-ma pe experienta mea de cativa ani buni in MMM, imi asum si un rol de observator! Imi place sa observ in liniste mersul lucrurilor si sa ajut, atunci cand pot, cu un sfat sau o chiarr cu o activitate care este necesara atunci, pe loc. Cred ca si acest rol al meu este important, colegii mei apreciaza o ‘privire din exterior’ si asculta ceea ce spun cu interes si respect. Aceasta ma motiveaza foarte mult. Aici suntem toti ca o familie si cred ca acesta este unul dintre ‘secretele’ companiei noastre si a bunei noastre intelegeri. Colaboratorii firmei sunt oameni de calitate, cu multa experienta si de la care ai atat de multe lucruri de invatat. Experienta lor in diverse domenii este foarte mare si pentru mine chiar coplesitoare, insa incerc sa tin pasul cu ei. Sunt cea mai tanara membra a echipei si ma simt mandra si fericita ca am fost primita aici si ca mi s-a permis sa invat din ceea ce consultantii MMM ofera la cursuri si nu numai. Asa ca, nu pot decat sa continui sa invat de la acesti oameni minunati! Succes la INVATAT si voua!  

July 27, 2018

CITESTE MAI MULT

E vara la voi...deci si la noi :-)

E vara la voi...deci si la noi :-)

By Anca Covaciu

Tagged in Dezvoltare personala

Este vara in Bucuresti. Din ce in ce mai liber pe strazi, in mijlocul zilei. Ajungem la birou sau in alte puncte in … minute in loc de zeci de minute. E semn ca oamenii sunt in locuri cu soare, cu mare, cu umbra, citesc, se relaxeaza, se umplu de energie pozitiva pentru ce au folosit deja sau urmeaza:-). A fost un an intens si la MMM. Cu clienti si programe noi, cu oameni noi, cu evenimente si momente speciale in viata noastra: 15 ani de MMM! Dar si un an cu dedicare maxima fata de munca noastra si fata de voi, clientii nostri. Din atentie si respect pentru vara voastra, din dorinta de a fi in ritm cu voi…. ne-am gandit sa contribuim la linistea voastra regeneratoare de vara. In august va fi liniste pe blog MMM si doar sugestii de lectura pe FB MMM. Revenim in septembrie, iar pana atunci va dorim o vara cu bucurii! Sa ne revedem cu bine.

July 26, 2018

CITESTE MAI MULT

Ce am invatat de la lideri....

Ce am invatat de la lideri....

By Diana Voicu

Tagged in Leadership , Competente manageriale , Inteligenta emotionala

Am avut bucuria și norocul să cresc în preajma câtorva lideri buni. Si voi povesti câte o învășătură scurtă de la fiecare. Sebastian sau liderul ”te învăț tot ce știu eu” Eram în primul meu job, ca ziarist de radio, în timpul facultății și, cum era de așteptat, ca junior nu știam mare lucru. Sebastian m-a învățat tot, sistematic. Își aloca timp să îmi explice, arate și exemplifice. Apoi îmi dădea libertate editorială. Când reveneam cu un material radiofonic gata (reportaj, interviu, voxpop sau altele) îl editam împreună și întotdeauna, înainte să taie, explica de ce cu calm, răbdare, zâmbetul pe buze. Avea mereu o provocare nouă pentru mine, atât cât să mă scoată din zona de confort, să nu mă lase să mă plictisesc. Pe acestea le introducea mereu cu o vorbă de genul ”gata, acum cred că e momentul pentru asta”. Nici un feedback al lui nu era critic. Părea mai degrabă sfătos, vorbeam despre cum mă descurcasem ca doi prieteni relaxați, ieșiți la o bere, ca și când nu exista presiune de timp sau standard de performanță. Chris sau liderul ”am încredere în tine” Când Chris m-a ales să conduc departamentul de marketing din compania pe care o conducea, nu făcusem o zi de marketing în viața mea, deși îmi începusem deja studiile de business, a doua mea facultate. N-a avut nici o îndoială că mă voi descurca – spre deosebire de mine care aveam cu tona! Pentru Chris totul părea ușor și nu folosea niciodată cuvinte dramatice. Iar greșelile mi le corecta cu umor total nerăutacios. Ideile sau soluțiile mele nepotrivite deveneau în cinci cuvinte un soi de personaje caricaturale – pentru că vorbea de idei și nu de mine. Nu-mi spunea niciodată cum să le remediez decât dacă, arar, ziceam că nu știu cum să procedez. Și de fiecare dată când îmi punea în față o provocare o făcea ca și când nu are așteptări de la mine, ci doar mă invită să încerc ceva, cu siguranța omului care știe că mă voi descurca. No pressure, doar încurajare – ”vino cu o idee de-aia bună de-a ta, te gândești tu la ceva”. Știu că stilul lui ’laissez faire’ nu se potrivește oricui și în orice situație, dar avea răbdare să discutăm și finețea de a nu crește presiunea sau percepția riscului niciodată. Țiriac sau liderul ”viziunea mea” Am învățat multe lucrând cu Ion Țiriac – printre altele, gestionarea timpului și ușurința cu care ajungea cu orice interlocutor la o poziție win-win, fără excese de autoritate. Dintre toate lucrurile, cel mai tare mi-a plăcut că era în stare să își expună viziunea în câteva fraze scurte. Dar erau suficiente. Planul de acțiune îl lăsa mereu la latitudinea mea – oricum, agenda lui încărcată îl făcea să fie mai degrabă liderul absent, așa că trebuia să mă descurc singură. Dacă aveam întrebări, de multe ori nu era în țară să răspundă, corespondam cu întrebări punctuale care primeau răspunsuri laconice. Dar de fiecare dată mi-a susținut deciziile și de mai multe ori s-a comportat ca și când el era subordonatul meu: pe multe proiecte, după ce îmi împărtășea viziunea, se punea la dispoziția mea, mergea la întalniri, semna scrisori și dădea telefoane care să urnească punerea în operă a ce gândisem eu. Fără teste și fără pregătire, mi-a dat de câteva ori pe mână misiuni grele și riscante, dovedind totală încredere, de-ndată ce ne aliniam la nivel de viziune. Totul se petrecea simplu: ”Am o viziune...cam așa arată...și aș vrea să te ocupi dumneata”. Nu mi-a vorbit niciodată fără acest pronume al politeții. Ba mai mult, în întâlnirile cu terți, atunci când stabileam colaborarea în proiecte, îmi acorda pe loc împuternicirea totală ”rezolvați totul de-cum înainte cu șefa mea, doamna Voicu, aici de față”. Pentru că știa că un om cu angajamentele lui nu poate intra în detalii de execuție sau coordonare. Îi trebuiau, de fapt, puține interacțiuni ca să înțeleagă pe ce se poate baza de la un colaborator. Și, odată încrederea câștigată, nu ți-o mai retrăgea, chiar dacă apăreau greșeli sau sincope.  

July 20, 2018

CITESTE MAI MULT

Din problemele integrarii dupa o achizitie

Din problemele integrarii dupa o achizitie

By Madi Radulescu

Tagged in Din proiectele MMM , Competente manageriale , Competente de comunicare

Una dintre problemele des intalnite la managerii care conduc echipe formate în urma unei integrări este aceea că oamenii nou veniți în echipă au temeri despre care rareori vorbesc deschis noilor șefi sau pe care rareori le elimină printr-o conectare reală la noua echipă și noua companie. Noile procese, noul sistem de vânzare, noile produse necesită un efort de învățare considerabil. In plus noii colegi și modul lor de lucru, preferințele acestora, înțelegerea relațiilor informale și a altor ecouri din trecut în legătură cu conflicte sau alte aspecte delicate complica și mai mult situația. Managerii înșiși sunt supuși unor presiuni noi, unor obiective mai ambițioase care trebuie îndeplinite cu oameni noi pe care, nu numai că nu-i cunosc în plan personal dar, nu știu nici cum performeaza și cum reacționează la feedback sau la stres. Deci dacă ai o astfel de echipă poți lua în considerare câteva aspecte care să te pregătească mai bine pentru etapa următoare: 1. Întâlnește-te cu fiecare membru nou în echipa ta într-o sesiune 1:1 pentru care sa aloci timp suficient: o oră, poate chiar o oră și jumătate. Această întâlnire este un spațiu de ascultare pentru tine: vrei să te prezinți, să-i vorbești puțin despre tine și despre parcursul tău profesional, despre viața ta privată atât cat îți dorești Dar nu mai mult de 10-15 minute, în fond, nu vrei să-l copleșești ci îți dorești să te cunoască mai bine. Apoi avand deja un model, încurajează-l să-ți vorbească despre traseul sau profesional, despre familia sa, despre felul în care își petrece timpul liber, despre ce il pasionează la muncă, despre ce nu-i place în ceea ce face, despre cele mai grele perioade din ultimii 2-3 ani, mai ales din perioada de ‘due diligence’ prin care au trecut dar și despre cea mai mare realizare a sa. 2. Planifică să petreci timp cu el în teren/la locul lui de munca cel puțin o zi o dată la două săptămâni. Oricât de bine cunoaște teritoriul și ce are de făcut in aria sa, integrarea reprezintă o schimbare fundamentală în care sigur va avea nevoie de îndrumare, de feedback și de sprijin; adaptarea la un nou șef și la cerințele unei noi companii reprezintă un stres foarte important. 3. Stabilește obiective de învățare. Acestea pot fi obiective reale de business însă, stabilite ca obiective de învățare pe intervale scurte de timp în care noul tău angajat să poată vedea progresul pe care îl face și să-și consolideze încrederea în el însuși; va crea o bază importantă în relația ulterioară și în managementul performanței acestuia. 4. Și nu mai puțin important, verifică în mod frecvent înțelegerea de către noul tău angajat a obiectivelor și cerințelor pe care i le dai, a limbajului specific în organizația voastră care poate fi mult diferit de limbajul pe care îl utiliza în fosta companie, ușurința cu care poate utiliza sistemele și platformele specifice de aici sau aplicațiile dedicate. 5. Poate cel mai important, solicită-i feedback despre felul în care el percepe Managementul tău, felul în care îi dai feedback și îi dai obiective, felul in care preia ce mai are nevoie pentru a performa și care sunt modalitățile cele mai eficiente de învățare pentru el.

July 16, 2018

CITESTE MAI MULT