Blog

COACHING BREAKFAST by MMM Consulting, 25 septembrie, 9:30

COACHING BREAKFAST by MMM Consulting, 25 septembrie, 9:30

By admin

Tagged in Training

 Coaching-ul căștigă teren din ce în ce mai mult în organizații pentru că se dovedește a fi o metodă foarte eficientă și cu rezultatate remarcabile în creșterea performanței oamenilor. Dacă este aplicat corect și consecvent, rezultatele apar în scurt timp iar efectele sale pozitive se reflectă nu doar în dezvoltarea profesională individuală ci și în relațiile interpersonale, în cadrul echipelor. Managerul de business, care are o echipă în spate, joacă un rol vital în acest context. Acest rol de coach migrează vizibil dintr-un ‘nice-to-have’, până nu de mult, într-un ‘must-have’ al zilelor noastre. Cu cât crește fluctatia forței de muncă iar nivelulul angajamentului scade , cu efecte directe asupra eficienței operaționale și a costurilor de recrutare, cu atât managerul-coach devine esențial. Un manager care devine un veritabil coach, participă la dezvoltarea profesională   a echipei și crează cea mai buna bază pentru relații bazate pe încredere și susținere. Ce înseamnă un manager-coach? Ce calități și abilități ar trebui să aibă sau să își dezvolte? Care ar fi contextul ideal să le exerseze? Cum poate măsura efectele? Cum poate face coaching și management în același timp? Cum își organizează timpul ? Unde se întrepătrund cele doua pălării? Unde pot exista puncte critice? Pentru toate aceste întrebări, sunt invitați manageri ce doresc să înțeleagă cum pot deveni manageri-coach, intr-un spatiu interactiv de comunicare, în evenimentul COACHING BREAKFAST by MMM CONSULTING, în data de 25 septembrie 2019, intre orele 9:30 și 12:30, la SenecaAnticafe. Suntem la al doilea eveniment de acest gen, primul a avut loc recent, în 19 iunie, și găsiți aici mai multe informații și impresii post-eveniment. Ii vom avea din nou alaturi pe: Madi Rădulescu, PCC (ICF) Executive si Team Coach, Managing Partner MMM Consulting Intl Anca Covaciu, Leadership Coach, Senior Trainer MMM Consulting Diana Voicu, Solution Focus Coach,Senior Trainer MMM Consulting Oana Tănase, Systemic team and executive coach, owner Leadeship Systemic Doru Curteanu, Systemic team and executive coach, owner GEMBA Consult. Fiecare dintre ei vă va împărtăși despre acest subiect din experiența și filozofia personală de coaching si vă vor invita la cateva aplicatii foarte interesante. DETALII DE ÎNSCRIERE și AGENDA: Înscrierile se fac pană pe 20 septembrie, în limita locurilor disponibile, completând acest formular. Preț de participare: 190 lei+TVA Locație: SenecaAnticafe, Str Arhitect Ion Mincu nr 1 AGENDA :  9:30- 10:00 Welcome, breakfast & networking  10:00-11:30: Prezentare coach-i De ce nevoia de manageri-coach ? Context actual, implicațîi, beneficii Mituri și provocări despre coaching-ul de performanță Care sunt abilitățile de coaching pe care un manager ar fi util să le dobândească și de ce? 11:30-12:00 Pastila de antrenament de coaching: aplicații, role-play 12:00- 12:30 Concluzii, feedback, Q&A, networking LOCATIE: SenecaAnticafe, Str Arhitect Ion Mincu nr 1   DETALII DE CONTACT : Camelia Gheorghiu camelia.gheorghiu@mmmconsulting.ro tel: 0728 039 746    

August 08, 2019

CITESTE MAI MULT

Top 3 exercitii simple de relaxare pentru vacanta

Top 3 exercitii simple de relaxare pentru vacanta

By Anca Covaciu

Tagged in Dezvoltare personala

Tehnicile de relaxare sunt metode eficiente care ajută la reducerea tensiunii, la refacerea corpului nostru și la creșterea energiei. În mare parte, sunt rapide și simple. Și pot face o MARE diferență în modul în care gestionam tensiunea acumulata in perioada de lucru. In vacanta, putem incerca aceste exercitii pentru a ne elibera rapid de tensiune si incepe sa ne bucuram imediat de inceperea vacantei. Încercați-le! Respirație completa Stați in picioare, pe scaun sau intins, dar asigurați-vă că vă aflați într-o poziție confortabilă înainte de a începe. Ochii pot fi inchisi sau deschisi. Relaxați-vă membrele. Lasă-ți-va umerii cat mai jos si urmariti sa relaxati maxilarul. Respirați lent pe nas și țineți-vă respirația până numarati la trei. Mențineți umerii în jos și permiteți stomacului să se extindă în timp ce inspirați. Acum expirați lent pe gură. Repetați de 3-5 ori. Veti observa cum mai buna oxigenare a creierului datorata respiratiei mai profunde aduce energie si o stare de bine in intregul corp. Exercitiul poate fi practicat dimineata la trezire, pe plaja sau pe terasa si chair si seara, inainte de culcare pentru a obtine o stare de ’purificare’ a mintii favorabila unui simn linistit si odihnitor. Atentionare: in cazul incare doriti sa practicati tehnica in picioare, pentru siguranta, este preferabil sa pastrati ochii deschisi pentru a evita pierderea echilibrului si eventual caderea. Tensiunea și eliberarea musculară Tensionarea mușchilor și apoi eliberarea lor oferă o relaxare deosebită. In pozitia intins pe spate (in pat sau pe o salteluta), alegeti o zona musculara a corpului pe care doriti sa o lucrati mai intai (de exemplu muschii membrelor inferioare). Cosntientizati intreaga zona de lucru, de la degetele picioarelor si pana in zona coapselor. Contractati zona, pastrati tensiunea timp de 3-5 secunde iat apoi eliberați totul simultan. Simțiți cum tensiunea părăseste corpul. Continuați cu alte zone musculare, în același mod. Se poate lucra si cu zone musculare mai restranse: pielea capului, pleoapele ochilor, palma etc. Mini-vacanta pentru minte Daca esti intr-un loc frumos (la munte, la malul marii, in fata unui lan de lavanda etc), priveste imaginea care te impresioneaza cu atentie pentru cateva zeci de secunde. In pozitia stand (pe scaun, pe podea cu spatele lipit de perete sau chiar intins), urmareste sa o ’stochezi’ in creier inchizand ochii si recreand-o in spatele ochilor inchisi. Daca imaginea se pierde in timpul cat esti cu ochii inchisi, deschide ochii si priveste-o din nou. Cu ochii inchisi pastreaza imaginea in dreptul fruntii si simte energia pozitiva care iti inunda corpul, chiar cu ajutorul mintii incearca sa o conduci pana la extremitatile cele mai indepartate ale corpului. Vei obtine o stare de energizare si bine similara (poate chiar mai puternica) cu cea pe care o ai atunci cand privesti imaginea cu ochii deschisi. Exercitiul poate fi repetat recreand imaginea dorita dupa modelul de mai sus si cand ne aflam intr-un loc in care nu avem la dispozitie imagini placute (o zi mohorata de exemplu sau in mijlocul orasului, printre betoane☹) aducand astfel in interiorul nostru o amintire placuta si starea pe care am avut-o atunci. Vom trimite astfel pentru cateva minute mintea noastra in vacanta!  

August 05, 2019

CITESTE MAI MULT

“Coaching de rutina” vs "coaching solicitat", feedback ul ca forma curaj, bunavointa si generozitate – experienta unui lider de echipa

“Coaching de rutina” vs "coaching solicitat", feedback ul ca forma curaj, bunavointa si generozitate – experienta unui lider de echipa

By admin

Tagged in Training , Corporatie , Dezvoltare organizationala , Coaching pentru performanta

Articol scris de doamna Tatiana Popescu, ex. Head of Marketing la Roche Diagnostics, client al MMM Consulting. In primul rand trebuie sa va spun ca, atunci cand Diana Voicu (careia ii multumesc si aici) m-a invitat sa scriu pe blog, am fost putin surprinsa. Initial gandul meu a fost: “oare ce-as putea eu sa scriu? " M-am uitat insa la experienta mea si in lumina catorva clarificari (daca nu chiar revelatii ) pe care le-am avut la evenimentul Coaching Breakfast cu MMM Consulting cred ca am cel putin trei idei pe care le-as putea impartasi si altora. Procesul de coaching poate avea o mare reusita atunci cand este solicitat (nu impus) si daca Coach ul are incredere in el insusi si in solicitant, nemaivorbind de increderea in proces, care este de baza. De ce cred asta? In primul rand, la fel ca in orice tranzactie, daca cererea nu exista, fie nu exista nevoia (de coaching), fie ea nu este constientizata. Si atunci ... stiti vorba aia romaneasca “n-am paine, dar as putea sa-ti dau cozonac”? Exact asa, omului poate ii trebuie pe moment altceva, poate o informatie, poate un curs de comunicare, etc, mai curand decat un process de coaching. Si cred ca ar trebui lucrat la asta in primul rand. Din pacate, din observatiile mele, de multe ori ideea de “coaching” isi pierde cumva valoarea, intrand practic in atributiile fiecarui manager de echipa si intr-o oarecare rutina (intalniri periodice), se “bifeaza” si se merge mai departe. Pentru a evita asta, cred ca foarte simplu ar fi ca procesul de coaching sa fie facut mai curand de catre un coleg (din orice department, dar instruit in coaching)  si nu de managerul direct. Nu stiu cati lideri de echipa sunt dispusi sa recunoasca, dar mie mi s-a intamplat ca, in timpul sesiunii planificate pentru coaching, sa ma trezesc gandindu-ma “ah, avem atat de multe lucruri de livrat cu echipa, timpul nu asteapta, iar aici iata-ne pe amandoi/amandoua blocati timp de o ora”. Coach ul trebuie sa fie acolo cu mintea libera, el trebuie sa asculte si sa fie prezent doar pentru solicitant. Si atunci, de ce nu ar fi Coach altul decat managerul direct, cineva total detasat de obiectivele si sarcinile si deadline urile echipei respective? Evitarea judecatii de valoare este urmatorul punct esential. Sigur, nimanui nu i s-a intamplat asta, nimeni nu judeca pe nimeni. Totusi, ce te faci, daca te surprinde gandul “of Doamne, o alta sesiune de lamentari ca x nu face y si z nu face t”. Cu siguranta un training bun in coaching va duce la eliminarea acestor tendinte, insa, dupa parerea mea, un Coach din afara echipei ar putea fi mai eficient in astfel de cazuri. In plus, asta ar putea favoriza si colaborarea si comunicarea interdepartamentale. Am auzit oameni spunand “la noi e ca la Jocurile Olimpice, fiecare echipa competitioneaza cu fiecare”. Ba chiar am citit undeva ca in nu stiu ce organizatie departamentele au primit culori distinctive in acest scop. Transmiterea feedback-ului este la fel de importanta si valoroasa ca si prezenta la serviciu , cu conditia sa fie dat astfel incat cel care il primeste sa nu se simta atins in vreun fel (orgoliu, senzatia ca cineva are ceva cu el ori ea etc). Din fericire, intr-una din organizatiile in care am lucrat, a avut ocazia sa primesc un training bun despre feedback. Modelul nu e complicat deloc, inseamna doar ca atunci cand transmiti feedback-ul nu trebuie sa generalizezi sau sa faci judecati de valoare, ci trebuie sa pornesti de la observarea situatiei si comportamentului persoanei in cauza si a impactului asupra celor din jur (sau asupra business ului). Daca feedback-ul este transmis in acest fel, sansele de a fi acceptat sunt foarte mari. Si acesta este primul pas pentru schimbare. Si asta e valabil pentru feedback indiferent de directie: top-down, bottom-up, pe acelasi nivel organizational. Iar legat de feedback-ul bottom-up, as mai adauga ceva. In cadrul unui training de stress management foarte bun, livrat de o colega, zilele trecute unui grup de tineri simpatici, am realizat ca feedback-ul este despre trei lucruri: despre un inceput de management (in acest caz stress management) al celui care da feedback, despre curaj (pentru ca nu suntem o natie prea curajoasa pe de o parte, si pentru multi exista preconceptia , cred eu,  ca ar putea exista repercusiuni) si despre generozitate (cel care primeste feedback-ul poate ca nu este constient ca a exprimat o anume atitudine si care a fost impactul). E drept ca cele de mai sus sunt despre feedback-ul negativ, insa feedback ul pozitiv nu trebuie uitat niciodata, chiar si unul marunt, poate fi extrem de stimulativ. In decursul timpului, am primit si am transmis feedback de toate felurile: pozitiv, negativ, structurat, nestructurat, uneori amuzant, alteori suparator. Un feedback transmis corect, cu bunavointa si buna intentie poate face minuni. Eu personal, in viitor, voi transmite (sau primi) feedback in sesiuni diferite de cele destinate coachingului, chiar daca asta ia ceva mai mult timp.  Aceasta din doua motive: in timp ce sesiunea de coaching trebuie planificata, feedback-ul ar trebui sa fie dat imediat in urma observatiei respective, prin urmare momentul  este diferit. Apoi, este nevoie de timp si reflectie pentru acceptarea feedback ului si stabilirea unui obiectiv de coaching de catre coachee (in niciun caz de catre coach). Din observatiile mele separarea celor doua sesiuni da cele mai bune rezultate. Concluzii In incheiere, as sublinia ce cred eu despre coaching pe baza experientei accumulate: 1. procesul de coaching solicitat poate fi foarte eficient, personal nu cred in “coaching de rutina”; 2. feedback ul este despre binele personal, curaj dar si generozitate; 3. feedback ul ar putea fi urmat la distanta de coaching  si nu neaparat imediat. Despre Tatiana Popescu  Profesionista  din domeniul sanatatii, pasionata de tehnologiile medicale inovatoare, educație medicală și dezvoltare. Medic specializat în medicina generală, cu 20 de ani de experiență în industria farmaceutică și tehnologii de diagnosticare medicala. Tatiana este absolventa de EMBA avand realizari cheie în valorificarea potentialului tehnologiilor medicale, branding, lansari de produse, dezvoltare de afaceri, educatie medicala, Leadership și managementul oamenilor. Este pasionata de preventie și bunastare, comunicare și mediu.      

July 11, 2019

CITESTE MAI MULT

Psihoterapia executivă - de ce? ce? când? cum? (partea a II-a)

Psihoterapia executivă - de ce? ce? când? cum? (partea a II-a)

By Razvan Zaharia

Tagged in Corporatie , Dezvoltare personala

Va mai amintiti prima parte a articolului despre 'Psihoterapia executiva" scris de colaboratorul nostru Razvan Gabriel Zaharia? "Sănătatea este un indicator nefalsificabil al succesului și, în același timp, o condiție importantă a manifestării depline a potențialului individual, în afaceri și în celelalte arii ale vieții." "Viața profesională a liderilor este foarte complexă prin prisma rolurilor și a responsabilităților pe care le au în organizațiile pe care le conduc, a presiunii rezultatelor, a situațiilor cu care se confruntă și a relațiilor uneori tensionate." "Există mai multe tipuri de intervenții pentru dezvoltarea performanței în afaceri și pentru a avea o viața implinită (coaching, mentoring, consultanță, consiliere, training etc.), dar principala cale de optimizare a vieții în cazul problemelor de natură psihică este psihoterapia." In prima parte a articolului am aflat ce este psihoterapia executiva si de ce este necesara in viata liderilor ca instrument de imbunatatire a performantei. Revenim cu completarea acestui foarte interesant articol. Astazi aflam in ce situatii este necesara si cum se 'face':-). Psihoterapia executivă - de ce? ce? când? cum? (partea a II-a) 1. CÂND este necesară psihoterapia executivă? Psihoterapia executivă este necesară în special în cazurile în care liderii (sau cei din jur) observă că au trăiri emoționale, gânduri și comportamente disfuncționale raportat la un anumit tip sau la o gama mai largă de situații. Fără a intra în amănunte cu această ocazie, menționez în continuare principalele tipuri de situații în care liderii pot beneficia de psihoterapie executivă: • nivel ridicat de stres • tulburari de anxietate • depresie • burnout • tulburari psihosomatice • situatii complexe de viata • optimizarea stilului de leadership prin schimbarea tiparelor psiho-comportamentale disfuncționale. 2. CUM se desfășoară psihoterapia executivă? Procesul psihoterapeutic este adaptat fiecărui client în parte, în funcție de specificul său și de situația cu care se confruntă, fiind ghidat de obiectivele terapeutice. Principalele elemente ale acestuia sunt: • contractarea; • anamneza (întelegerea problemelor cu care se confruntă clientului, a istoriei acestora și felului în care îi impactează viața); • obiectivele psihoterapeutice (sunt definite în termeni comportamentali și este necesar să respecte principiul SMARTER - Specifice, Măsurabile/ direct observabile, posibil de Atins, Relevante, cu o anumită încadrare în Timp, Ecologice, Recompensante); • conceptualizarea clinică a situației clientului (interpretarea problemei cu care se confruntă acesta din perspectiva celei mai potrivite orientări/ teorii psihologice; aceasta este adusă la cunoștința clientului într-un limbaj simplu de înțeles); • strategia terapeutică (este elaborată de către psihoterapeut și pusă în practică prin intermediul unor metode și tehnici validate științific); • cura terapeutică (se bazează pe interacțiunea periodică dintre client și psihoterapeut și pe punerea în practică de către client, în viața de zi cu zi, a acțiunilor mentale și a comportamentelor generate în cadrul sesiunilor de psihoterapie); • rezultatele și evoluția clientului în raport cu obiectivele terapeutice (sunt determinate pe baza feedback-ului primit de la client în cadrul sesiunilor). Relația terapeutică este un factor extrem de important în psihoterapie și este necesar să fie întotdeauna una de colaborare și nu de competiție. Spațiul de desfășurare a sesiunilor de terapie poate fi cabinetul terapeutului sau o sală de întâlniri de la sediul companiei (de preferat, alta decât biroul liderului). Durata psihoterapiei este variabilă în funcție de situația cu care se confruntă clientul și de caracteristicile individuale ale acestuia. De aceea nu poate poate fi stabilit un număr fix de sesiuni de terapie. Inclusiv în cazul terapiilor scurte se spune că sunt pe atât de scurte pe cât de lungi este nevoie să fie. Psihologia este știință probabilistă (ca și medicina), în care psihoterapeutul și clientul emit ipoteze de lucru pe care le verifică împreună. Pornind de problema cu care se confruntă clientul, de la conceptualizarea clinică a situației acestuia și de la ipotezele emise, sunt utilizate metode și tehnici adecvate de intervenție terapeutică. Pe parcurs, în funcție de evoluția demersului terapeutic este realizată (re)calibrarea acestora, pentru îndeplinirea optimă a obiectivelor. ***** Răzvan-Gabriel Zaharia este membru al Colegiului Psihologilor din România, al Federației Române de Psihoterapiei și al Asociației Române de Hipnoză Clinică, Relaxare și Terapie Ericksoniană. El este psihoterapeut cu practică independentă în hipnoză clinică și terapie ericksoniană și totodată psiholog specialist în psihologia muncii și organizațională. Are experiență consistentă în psihoterapie și în business (în roluri variate de consultant și de manager resurse umane în organizații românești și multinaționale, diverse din punct de vedere cultural). De asemenea, lucrează cu lideri din organizații și sportivi, împreună cu care realizează antrenamente psihologice pentru dezvoltarea performanței.  

July 01, 2019

CITESTE MAI MULT