Blog

Nou Coaching - Breakfast by MMM Consulting, pe 21 februarie!

Nou Coaching - Breakfast by MMM Consulting, pe 21 februarie!

By admin

Tagged in Leadership , Inovare , Coaching pentru performanta

Pe 21 februarie, intre 9:30 și 12:30, la SenecaAntiCafe, cu tema: „Dialoguri de coaching: despre Credințe și Valori în leadership“   Continuăm în 2020 bunele noastre obiceiuri :) și invitându-vă la Coaching Breakfast MMM ! Subiectul pe care vi-l propunem este nu numai actual, ci și esențial pentru dezvoltarea leaderilor, a unor companii sănătoase, a unei societăți sănătoase. Desigur, leaderii doresc să obțină performanță, să relaționeze și să conducă mai bine, să poată fi proactivi, capabili să transforme provocările în oportunități. Leaderii având același set de competențe dar paradigme diferite, generează rezultate diferite. Asta deoarece intervine pasiunea, motivația, emoția, consecvența...acel DE CE semnficativ și amplu, care duce în zona de convingeri personale. Vă invităm la o sesiune de dezbatere și reflecție în legătură cu convingerile noastre legate de dezvoltare, leadership și ce este posibil astăzi pentru a face organizațiile mai sănătoase. Coaching-ul este un sprijin major în această direcție, oferind un spațiu de conștientizare, de clarificare și alegere conștientă. Vă invităm la un dialog pe cât de profund, pe atât de practic și de interactiv. Suntem curioși să vedem cu ce experiențe veniți și ce căutați. Madi Radulescu, PCC(ICF) executive si Team Coach, Managing Partner MMM Consulting Intl Anca Covaciu, Leadership Coach, Senior Trainer MMM Consulting Diana Voicu, Solution Focus Coach,Senior Trainer MMM Consulting Oana Tănase, Systemic team and executive coach, owner Leadeship Systemic Doru Curteanu, Systemic team and executive coach, owner GEMBA Consult Fiecare dintre ei vă va împărtăși din experiența și filozofia personală de coaching și vă va invita la cate un exercițiu de coaching specific acestui subiect si abordat din perspectiva proprie. DETALII DE INSCRIERE: Inscrierile se fac  pană  pe 17 februarie, ora 12:00, completand acest formular. Pret de participare: 190 lei+TVA Locatie: SenecaAnticafe, Str Arhitect Ion Mincu nr 1 DETALII DE CONTACT: Camelia Gheorghiu,camelia.gheorghiu@mmmconsulting.ro, tel: 0728 039 746

January 25, 2020

CITESTE MAI MULT

Cum crestem impactul in comunicarea de Marketing?

Cum crestem impactul in comunicarea de Marketing?

By Anca Covaciu

Tagged in Corporatie , Din proiectele MMM , Competente de comunicare

Eficacitatea in transmiterea mesajelor de promovare in Marketing, sau cum ajungi si ramai in mintea grupului tinta impreuna cu schimbarea comportamentului acestuia in directia dorita este o preocupare constanta a oamenilor de Marketing. Asaltul informational datorat exploziei mediului informational on-line atinge limite superioare fara precedent. Mintea noastra face eforturi sa acumuleze, sa selecteze si sa retina informatii de interes, insa uneori acest lucru este greu posibil. Intrebarea pentru oamenii de Marketing este 'cum creez mesaje care sa fie retinute mai bine si pe termen mai lung de grupul tinta? In paragrafele de mai jos gasim un instrument si cateva argumente pentru o noua metoda de lucru. Invatarea experientiala (David KOLB)  Din intersectia Marketing-ului cu principiile de invatare pentru adulti avem doar de castigat. In fond, Marketing-ul professional, de business are ca grup tinta principal adultii iar acestia au modalitati specifice de a invata si retine informatia. De ce adultii invata diferit fata de alte categorii? De ce formarea continua a adultilor, pentru a fi eficienta, se desfasoara diferit de cea academica? Adultii au multa experienta, rutine si obiceiuri bine stabilite. Adultii retin mult mai bine cand fac ceva in mod activ si daca pot lega experientele trecute de cele actuale. Pentru ca acestea sa nu constituie bariere, invatarea trebuie sa fie facuta in mod experiential iar retinerea informatiilor se va face cu un procent mult mai mare decat daca informatia ar fi transmisa in mod academic. Kolb (1980) spune ca invatarea la adulti este eficace daca urmeaza patru pasi: adultul trebuie implicat intr-o experienta concreta (etapa1) asupra careia sa poata reflecta (etapa 2), din care poate trage concluzii (etapa 3) si pe care o poate repeta (etapa 4) pentru o mai buna acumulare si retinere. 2. Transmiterea mesajelor in evenimente de promovare de tip masa rotunda, simpozion, conferinta Participantii trebuie sa fie implicati mai intai in experiente directe, fara a li se comunica conceptele pe care au nevoie sa le urmareasca. Experienta concreta poate fi urmarirea unui film (YouTube, FaceBook, TV etc), ascultarea unui mesaj insotit de imagine, realizarea concreta a unui exercitiu practic (etapa 1). Experienta concreta va fi urmata de discutii, moderate de organizatorul evenimentului, cu intrebari de reflectare: ce ati observat, ce credeti despre ce ati experimentat etc? (etapa 2). Moderatorul evenimentului prezinta apoi conceptul teoretic sau ‘cum se face de fapt’ sau mesajul de promovare dorit (etapa 3). In etapa 4, participantii reiau experienta concreta realizand activitatea cu performanta superioara avand in vedere aspectele acumulate deja. Dupa etapa 4, nivelul de acumulare si retinere a informatiei este mult mai mare fata de situatia in care organizatorii evenimentului ar fi transmis mesajul direct, fara etapele de experimentare directa si reflectare. 3. Cat retin oamenii?  Conul experientei dezvoltat de Edgar Dale (1969), ne transmite ca retinerea informatiei atinge nivele semnificative prin implicarea adultilor in diferite experiente practice. Dintre acestea, la indemana sunt: demostratia, discutiile de grup si incercarea de a face sau de a aplica. Concluzie Principiile si metodele de invatare pentru adulti pot reprezenta o inovatie in transmiterea cu eficacitate a mesajelor de Marketing. Aceste metode au fost testate de-a lungul anilor in invatarea pentru adulti iar rezultatele obtinute sunt foarte bune. Folosirea acestor metode in comunicarea de marketing va conduce la invatare si retinere mai durabile in mintea consumatorului serviciilor pe care le promovam.  

January 01, 2020

CITESTE MAI MULT

Motiveaza-ti echipa si pe tine in luna decembrie. 5 sugestii de sezon.

Motiveaza-ti echipa si pe tine in luna decembrie. 5 sugestii de sezon.

By Anca Covaciu

Tagged in Bune practici , Dezvoltare organizationala , Dezvoltare personala

Gata sau nu pentru ele, sarbatorile vin! Si intotdeauna luna decembrie este plina cu activitati obisnuite ale lunii (ultimul ’push’ pentru atingerea obiectivelor anuale, inchiderea procesului de evaluare a performantei, raportari etc) dar peste acestea toate vin si activitati necesare omului din spatele profesionistului. De sarbatori suntem cu totii incarcati si uneori chiar depasiti de responsabilitati sociale, de familie, de munca, toate impachetate in tema traditiilor (adica fara ele nu se poate 😊) si de aceea un moral ridicat ne ajuta pe toti! Pastrarea nivelului de angajament si productivitate in echipa in aceste conditii este dificil. Preocuparile si gandurile oamenilor merg in multe directii insa la serviciu inca mai sunt multe de facut inainte sa inchidem anul cu succes! Focalizati atentia omenilor spre pozitiv. Sezonul de sarbatori aduce cu sine multe ganduri bune dar si anxietate legata de nivelul de performanta din timpul anului care se incheie, incertitudini fata de noul an, obiective ambitioase pentru care iesirea din zona de confort este necesara, nevoi personale si de familie care trebuie indeplinite. Oamenii gasesc modalitati sa se motiveze  si singuri insa un ajutor de la liderul lor in perioade incarcate emotional este intodeauna bine venit si chiar are un efect pozitiv multiplicator semnificativ. Le da oamenilor mesajul ca ’sunt ok, contez, cineva este preocupat de mine’. Liderul are nevoie sa livreze un ’speech’ pozitiv, inspirator, optimist si incurajator. Temele ar putea fi: aprecierea contributiile trecute si prezente, viziunea asupra unui viitor impreuna, planuri de activitati interesante si stimulative pentru echipa, bucuria de a fi in prezent si de a apartine echipei. Recadrati emotiile negative. Mai ales in perioade incarcate de stres pot aparea emotii negative iar oamenii au nevoie de sprijin pentru a le recadra, adica pentru a vedea lucrurile si intamplarile din alta perspectiva,  De exemplu: "Nu am reusit sa imi ating obiectivele integral". Da, asa este insa viitorul va aduce oportunitati de refocalizare si mobilizare personala, sprijinul mai intens al echipei si al liderului, dezvoltare personala accelerata si de ce nu, la finalul cursei te poate astepta un premiu, un bonus sau o promovare😊 "Obiectivele anului viitor sunt ambitioase si ma tem ca imi va fi greu sa le ating". Da, poate ca este asa insa daca ne mobilizam cu totii, echipa noastra va fi apreciata in companie, clientii nostri vor fi multumiti si ne vor prefera in fata competitorilor, vom avea cu ce sa ne mandrim si pentru ce sa fim rasplatiti la final de an.’ "A plecat din echipa colegul meu cel mai bun". Da, asa este, drumurile in viata se si despart uneori insa putem pastra legatura in plan personal si ne putem bucura ca a ales o optiune mai buna poate pentru el, dezvoltarea lui profesionala si viitorul lui. In locul lui va veni cineva nou care va aduce un suflu de energie proaspata si poate iti vei face un nou prieten.’ Aduceti spiritul sarbatorilor in echipa si in locul unde oamenii muncesc Sarbatorile sunt prin definitie un moment al petrecerii impreuna, un moment in care oamenii se reconecteaza si se bucura in familie si comunitati. De ce nu am face la fel si in echipa?  De exemplu: luati masa impreuna mai des in afara biroului sau in cantina companiei. Va veti bucura de companie, veti comenta stirile zilei, veti aprecia mancarea si veti vorbi despre planurile de vacanta. Decorati biroul cu articole de sarbatori; incurajati angajatii sa isi decoreze spatiul de lucru si premiati-l pe cel mai frumos ; organizati ‘Secret Santa’ in care fiecare aduce un cadou in valoare de o suma pre-stabilita unui alt coleg; oferiti cadoul de sarbatori din partea companiei intr-o atmosfera festiva. Puneti muzica de sarbatoare in locul de munca (macar la inceputul programului sau in pauza sau cu jumatate de ora inainte de inchiderea programului de lucru daca nu este posibil tot timpul Faceti colecta de bunuri (sau bani) si mergeti impreuna sa le daruiti celor pentru care ati strans. Amintiti-va de familia angajatilor dar nu lipsiti de atentie pe cei care inca nu au Chiar daca nu in mod vizibil, acestia contribuie in fiecare an la performanta angajatilor companiei si la starea lor de spirit. Ei sunt cei care ii sprijina si ii incurajeaza in momente dificile, au rabdare, intelegere si nu protesteaza la orele de lucru prelungit pe care angajatii au nevoie sa le faca uneori. Cateva idei de apreciere ar fi: Bugetati si oferiti un cadou copilului/copiilor din familie Invitati (daca este posbil) si partenerul de viata la petrecerea de sarbatori a companiei Scrieti de mana o felicitare de sarbatori cu multumiri si urari de bine adresate intregii familii iar angajatului oferiti-i un cadou util (o agenda pentru anul viitor, o cana cu tematica de sarbatoare, un ornament deosebit pentru brad). Respectati timpul acordat de angajati familiei si fiti flexibili in oferirea de optiuni de timp liber: program mai scurt cu posibilitatea de recuperare ulterior, numar redus de ore suplimentare sau deloc in aceasta perioada, intelegere pentru timp necesar indeplinirii de obligatii sociale la final de an (mers la scoala, vizite la parinti, evenimente caritabile etc) Angajatii care inca nu au sot/sotie si copii, cu siguranta au un partener, parinti sau prieteni care se bucura sa petreaca timp cu ei in perioada sarbatorilor. De aceea nu ii incarcati pe acestia cu sarcinile de care nu au timp angajatii cu familii. Incercati sa ii rasplatiti pe cei care preiau responsabilitati care nu sunt ale lor in mod obisnuit si nu considerati ca este normal sa o faca. Aveti grija si de voi insiva. Liderii au intotdeauna responsabilitati si aceasta poate fi uneori dificil. Sa nu uitati ca sarbatorile sunt pentru toti, deci si pentru voi asa ca, acordati-va timp sa va bucurati cu echipa pentru voi insiva si nu doar pentru ca este necesar sa o faceti din postura de lider. Oferiti-va toate cele de mai sus si voua insiva: timp cu familia, spiritul sarbatorilor in birou, ocazii sociale cu prietenii si altii cu care va simtiti bine, urmariti sa petreceti timp cu managerul vostru si cu colegii din alte departamente. Si primiti cu recunostina orice gest de apreciere din partea colegilor din echipa. In felul acesta va veti simti si voi apreciati, inclusi si semnificativi pentru locul de munca!    

December 09, 2019

CITESTE MAI MULT

12 moduri prin care poti face pe cineva fericit si ...pe tine

12 moduri prin care poti face pe cineva fericit si ...pe tine

By Anca Covaciu

Tagged in Dezvoltare personala

Iti poti crea o viață mai fericită pentru tine prin multe moduri insa unul dintre acestea (la indemana, fara sa-ti consume prea multa energie sau bani 😊)  este să ii faci fericiti pe ceilalti, cunoscuti sau chiar necunoscuti. De ce? 1. Poti vedea imediat efectul gestului tau cand chipul cuiva se luminează de bucurie. 2. Fa lucruri bune. Te vei simți mai fericit pentru că simți că ai făcut un lucru bun. Și astfel stima ta de sine va creste dar va face si pe altii fericiti. 3. Primesti ceea ce oferi. Pe termen lung, felul in care ii tratezi pe ceilalti tinde sa devina felul in care esti tratat. În plus, modul în care tratați și gândiți despre alții tinde să fie și modul în care va tratați și gândiți despre voi insiva. Va oferim …sugestii mai jos pentru a-i face pe ceilalti fericiti! Bonus: Facand pe ceilalti fericiti, veti fi voi insiva fericiti! Ofera un compliment sincer. Multe lucruri bune tind să nu fie spuse celorlalti atunci cand le observam. Așa că oferiti cuiva un compliment sincer chiar astăzi.  Complimentele pentru ceva care este cu adevarat important in agenda celeilalte persoane vor merge la 'inima' direct. In companiile orientate spre performanta si imbunatatire constanta obiceiul de a aprecia sau face complimente este mai putin prezent. De aceea sa nu ii uitati nici pe colegii de la birou atunci cand faceti complimente! Pastrati usa deschisa in urma voastra pentru cateva secunde in plus. Nu dureaza mult, nu costa efort fizic prea mare insa poate aduce zambetul pe fata cuiva in urma voastra si un gand bun adresat voua Imparte cu colegii, uneori, prajituri de casa facute de tine sau cumpara covrigi sau inghetata pentru colegi in drum spre birou. Organizeaza o 'degustare' pentru prietenii sau colegii tai din produsele pe care le-ai pregatit pentru iarna pentru familia ta: zacusca, dulceata, gogosari etc. Incurajeaza. Viata si oamenii pot fi aspri uneori cu noi si descurajanti. Incurajeaza deci pe cineva intr-o zi mai grea. Prezinta-ti viziunea mai optimista din acea zi asupra vietii si relatiilor dintre oameni. Sau ‘demonteaza’ griji si suparari exagerate. Impartaseste ceva amuzant gasit in platformele on-line. Trimite unui prieten care are nevoie de asa ceva, familei sau colegilor. Dar…nu exagera! On-line-ul poate deveni agresiv si obositor. Multa lume il foloseste. Fa un compliment unui strain. De exemplu cand cineva a tinut usa la lift ca sa poti intra si tu, vanzatoarei de la magazin care te ajuta sa incarci pungile cu cumparaturi, operatorului de telefonie mobila care ti-a rezolvat problema etc. Poti spune:”mi-ati fost de mare ajutor/va multumesc pentru amabilitate/va doresc si eu o zi frumoasa etc. Ofera o imbratisare. Gestul acesta poate fi surprinzator si neasteptat insa ofera celui care primeste imbratisarea multa bucurie si sentimentul ca est apreciat. Ai grija insa cui o oferi ca sa nu fii interpretat gresit. Gateste felul de mancare preferat celor dragi, ca o surpriza intr-o seara de vineri sau week-end. Acest gest poate infrumuseta seara petrecuta impreuna, intareste relatiile in familie si cu siguranta creaza amintiri frumoase Zambeste. Chiar daca este ‘cool’ sa arati o fata preocupata, mai degraba un zambet atrage atentia celorlalti asupra ta si ii face si pe ei sa se simta bine. Asculta, pur si simplu. Este uneori suficient sa asculti ca sa ajuti pe cineva care se afla intr-o ‘bula’ negativa. Fii pozitiv. Nu te costa prea mult sa spui vorbe bune, sa ajuti pe cineva care are nevoie, sa oferi de mancare sau adapost unui animal parasit sau dai un ‘share’ pe FB atunci cand cel care o cere chiar are nevoie. Energia pozitiva te va cuprinde si pe tine si va ‘spune’ Universului sa ti-o dea inapoi atunci cand vei avea nevoie. Surpriza care te asteapta va fi mare si foarte placuta! Va dorim o zi cu bucurii si multe zambete😊!  

December 06, 2019

CITESTE MAI MULT