Blog

Motiveaza-ti echipa si pe tine in luna decembrie. 5 sugestii de sezon.

Motiveaza-ti echipa si pe tine in luna decembrie. 5 sugestii de sezon.

By Anca Covaciu

Tagged in Bune practici , Dezvoltare organizationala , Dezvoltare personala

Gata sau nu pentru ele, sarbatorile vin! Si intotdeauna luna decembrie este plina cu activitati obisnuite ale lunii (ultimul ’push’ pentru atingerea obiectivelor anuale, inchiderea procesului de evaluare a performantei, raportari etc) dar peste acestea toate vin si activitati necesare omului din spatele profesionistului. De sarbatori suntem cu totii incarcati si uneori chiar depasiti de responsabilitati sociale, de familie, de munca, toate impachetate in tema traditiilor (adica fara ele nu se poate 😊) si de aceea un moral ridicat ne ajuta pe toti! Pastrarea nivelului de angajament si productivitate in echipa in aceste conditii este dificil. Preocuparile si gandurile oamenilor merg in multe directii insa la serviciu inca mai sunt multe de facut inainte sa inchidem anul cu succes! Focalizati atentia omenilor spre pozitiv. Sezonul de sarbatori aduce cu sine multe ganduri bune dar si anxietate legata de nivelul de performanta din timpul anului care se incheie, incertitudini fata de noul an, obiective ambitioase pentru care iesirea din zona de confort este necesara, nevoi personale si de familie care trebuie indeplinite. Oamenii gasesc modalitati sa se motiveze  si singuri insa un ajutor de la liderul lor in perioade incarcate emotional este intodeauna bine venit si chiar are un efect pozitiv multiplicator semnificativ. Le da oamenilor mesajul ca ’sunt ok, contez, cineva este preocupat de mine’. Liderul are nevoie sa livreze un ’speech’ pozitiv, inspirator, optimist si incurajator. Temele ar putea fi: aprecierea contributiile trecute si prezente, viziunea asupra unui viitor impreuna, planuri de activitati interesante si stimulative pentru echipa, bucuria de a fi in prezent si de a apartine echipei. Recadrati emotiile negative. Mai ales in perioade incarcate de stres pot aparea emotii negative iar oamenii au nevoie de sprijin pentru a le recadra, adica pentru a vedea lucrurile si intamplarile din alta perspectiva,  De exemplu: "Nu am reusit sa imi ating obiectivele integral". Da, asa este insa viitorul va aduce oportunitati de refocalizare si mobilizare personala, sprijinul mai intens al echipei si al liderului, dezvoltare personala accelerata si de ce nu, la finalul cursei te poate astepta un premiu, un bonus sau o promovare😊 "Obiectivele anului viitor sunt ambitioase si ma tem ca imi va fi greu sa le ating". Da, poate ca este asa insa daca ne mobilizam cu totii, echipa noastra va fi apreciata in companie, clientii nostri vor fi multumiti si ne vor prefera in fata competitorilor, vom avea cu ce sa ne mandrim si pentru ce sa fim rasplatiti la final de an.’ "A plecat din echipa colegul meu cel mai bun". Da, asa este, drumurile in viata se si despart uneori insa putem pastra legatura in plan personal si ne putem bucura ca a ales o optiune mai buna poate pentru el, dezvoltarea lui profesionala si viitorul lui. In locul lui va veni cineva nou care va aduce un suflu de energie proaspata si poate iti vei face un nou prieten.’ Aduceti spiritul sarbatorilor in echipa si in locul unde oamenii muncesc Sarbatorile sunt prin definitie un moment al petrecerii impreuna, un moment in care oamenii se reconecteaza si se bucura in familie si comunitati. De ce nu am face la fel si in echipa?  De exemplu: luati masa impreuna mai des in afara biroului sau in cantina companiei. Va veti bucura de companie, veti comenta stirile zilei, veti aprecia mancarea si veti vorbi despre planurile de vacanta. Decorati biroul cu articole de sarbatori; incurajati angajatii sa isi decoreze spatiul de lucru si premiati-l pe cel mai frumos ; organizati ‘Secret Santa’ in care fiecare aduce un cadou in valoare de o suma pre-stabilita unui alt coleg; oferiti cadoul de sarbatori din partea companiei intr-o atmosfera festiva. Puneti muzica de sarbatoare in locul de munca (macar la inceputul programului sau in pauza sau cu jumatate de ora inainte de inchiderea programului de lucru daca nu este posibil tot timpul Faceti colecta de bunuri (sau bani) si mergeti impreuna sa le daruiti celor pentru care ati strans. Amintiti-va de familia angajatilor dar nu lipsiti de atentie pe cei care inca nu au Chiar daca nu in mod vizibil, acestia contribuie in fiecare an la performanta angajatilor companiei si la starea lor de spirit. Ei sunt cei care ii sprijina si ii incurajeaza in momente dificile, au rabdare, intelegere si nu protesteaza la orele de lucru prelungit pe care angajatii au nevoie sa le faca uneori. Cateva idei de apreciere ar fi: Bugetati si oferiti un cadou copilului/copiilor din familie Invitati (daca este posbil) si partenerul de viata la petrecerea de sarbatori a companiei Scrieti de mana o felicitare de sarbatori cu multumiri si urari de bine adresate intregii familii iar angajatului oferiti-i un cadou util (o agenda pentru anul viitor, o cana cu tematica de sarbatoare, un ornament deosebit pentru brad). Respectati timpul acordat de angajati familiei si fiti flexibili in oferirea de optiuni de timp liber: program mai scurt cu posibilitatea de recuperare ulterior, numar redus de ore suplimentare sau deloc in aceasta perioada, intelegere pentru timp necesar indeplinirii de obligatii sociale la final de an (mers la scoala, vizite la parinti, evenimente caritabile etc) Angajatii care inca nu au sot/sotie si copii, cu siguranta au un partener, parinti sau prieteni care se bucura sa petreaca timp cu ei in perioada sarbatorilor. De aceea nu ii incarcati pe acestia cu sarcinile de care nu au timp angajatii cu familii. Incercati sa ii rasplatiti pe cei care preiau responsabilitati care nu sunt ale lor in mod obisnuit si nu considerati ca este normal sa o faca. Aveti grija si de voi insiva. Liderii au intotdeauna responsabilitati si aceasta poate fi uneori dificil. Sa nu uitati ca sarbatorile sunt pentru toti, deci si pentru voi asa ca, acordati-va timp sa va bucurati cu echipa pentru voi insiva si nu doar pentru ca este necesar sa o faceti din postura de lider. Oferiti-va toate cele de mai sus si voua insiva: timp cu familia, spiritul sarbatorilor in birou, ocazii sociale cu prietenii si altii cu care va simtiti bine, urmariti sa petreceti timp cu managerul vostru si cu colegii din alte departamente. Si primiti cu recunostina orice gest de apreciere din partea colegilor din echipa. In felul acesta va veti simti si voi apreciati, inclusi si semnificativi pentru locul de munca!    

December 09, 2019

CITESTE MAI MULT

12 moduri prin care poti face pe cineva fericit si ...pe tine

12 moduri prin care poti face pe cineva fericit si ...pe tine

By Anca Covaciu

Tagged in Dezvoltare personala

Iti poti crea o viață mai fericită pentru tine prin multe moduri insa unul dintre acestea (la indemana, fara sa-ti consume prea multa energie sau bani 😊)  este să ii faci fericiti pe ceilalti, cunoscuti sau chiar necunoscuti. De ce? 1. Poti vedea imediat efectul gestului tau cand chipul cuiva se luminează de bucurie. 2. Fa lucruri bune. Te vei simți mai fericit pentru că simți că ai făcut un lucru bun. Și astfel stima ta de sine va creste dar va face si pe altii fericiti. 3. Primesti ceea ce oferi. Pe termen lung, felul in care ii tratezi pe ceilalti tinde sa devina felul in care esti tratat. În plus, modul în care tratați și gândiți despre alții tinde să fie și modul în care va tratați și gândiți despre voi insiva. Va oferim …sugestii mai jos pentru a-i face pe ceilalti fericiti! Bonus: Facand pe ceilalti fericiti, veti fi voi insiva fericiti! Ofera un compliment sincer. Multe lucruri bune tind să nu fie spuse celorlalti atunci cand le observam. Așa că oferiti cuiva un compliment sincer chiar astăzi.  Complimentele pentru ceva care este cu adevarat important in agenda celeilalte persoane vor merge la 'inima' direct. In companiile orientate spre performanta si imbunatatire constanta obiceiul de a aprecia sau face complimente este mai putin prezent. De aceea sa nu ii uitati nici pe colegii de la birou atunci cand faceti complimente! Pastrati usa deschisa in urma voastra pentru cateva secunde in plus. Nu dureaza mult, nu costa efort fizic prea mare insa poate aduce zambetul pe fata cuiva in urma voastra si un gand bun adresat voua Imparte cu colegii, uneori, prajituri de casa facute de tine sau cumpara covrigi sau inghetata pentru colegi in drum spre birou. Organizeaza o 'degustare' pentru prietenii sau colegii tai din produsele pe care le-ai pregatit pentru iarna pentru familia ta: zacusca, dulceata, gogosari etc. Incurajeaza. Viata si oamenii pot fi aspri uneori cu noi si descurajanti. Incurajeaza deci pe cineva intr-o zi mai grea. Prezinta-ti viziunea mai optimista din acea zi asupra vietii si relatiilor dintre oameni. Sau ‘demonteaza’ griji si suparari exagerate. Impartaseste ceva amuzant gasit in platformele on-line. Trimite unui prieten care are nevoie de asa ceva, familei sau colegilor. Dar…nu exagera! On-line-ul poate deveni agresiv si obositor. Multa lume il foloseste. Fa un compliment unui strain. De exemplu cand cineva a tinut usa la lift ca sa poti intra si tu, vanzatoarei de la magazin care te ajuta sa incarci pungile cu cumparaturi, operatorului de telefonie mobila care ti-a rezolvat problema etc. Poti spune:”mi-ati fost de mare ajutor/va multumesc pentru amabilitate/va doresc si eu o zi frumoasa etc. Ofera o imbratisare. Gestul acesta poate fi surprinzator si neasteptat insa ofera celui care primeste imbratisarea multa bucurie si sentimentul ca est apreciat. Ai grija insa cui o oferi ca sa nu fii interpretat gresit. Gateste felul de mancare preferat celor dragi, ca o surpriza intr-o seara de vineri sau week-end. Acest gest poate infrumuseta seara petrecuta impreuna, intareste relatiile in familie si cu siguranta creaza amintiri frumoase Zambeste. Chiar daca este ‘cool’ sa arati o fata preocupata, mai degraba un zambet atrage atentia celorlalti asupra ta si ii face si pe ei sa se simta bine. Asculta, pur si simplu. Este uneori suficient sa asculti ca sa ajuti pe cineva care se afla intr-o ‘bula’ negativa. Fii pozitiv. Nu te costa prea mult sa spui vorbe bune, sa ajuti pe cineva care are nevoie, sa oferi de mancare sau adapost unui animal parasit sau dai un ‘share’ pe FB atunci cand cel care o cere chiar are nevoie. Energia pozitiva te va cuprinde si pe tine si va ‘spune’ Universului sa ti-o dea inapoi atunci cand vei avea nevoie. Surpriza care te asteapta va fi mare si foarte placuta! Va dorim o zi cu bucurii si multe zambete😊!  

December 06, 2019

CITESTE MAI MULT

5 strategii 'BACK TO WORK' din vacanta

5 strategii 'BACK TO WORK' din vacanta

By Anca Covaciu

Tagged in Corporatie , Dezvoltare personala , Managementul timpului

După aproape trei luni de vara in care vacantele (chiar si luate scurt, in week-end) ne-au mutat mintea spre preocupari si interese altele decat cele profesionale, pentru unii este probabil mai greu sa reia ritmul alert de la lucru si sa se concentreze asupra muncii. Dacă iti este greu sa faci fata programului normal, iată cinci strategii care te  vor ajuta să revii in forma: 1. Așteapta-te să fii mai lent si planifica-ti munca în consecință. Permite-ți un timp mai generos pentru a indeplini activitatile, proiectandu-ti calendarul in mod corespunzator. Adauga timp suplimentar la termenele limita pe care obisnuiai sa le promiti colaboratorilor tai in cadrul proiectelor comune. Cere mai mult timp pentru termenele care ti se atribuie. Asteapta-te sa fii mai lenti, asadar nu t stresa din aceasta cauza, mai ales in prima saptamana de lucru. 2. Ține proactiv conversatia sociala ’la distanta’ prin raspunsuri politicoase. Chiar dacă esti  gata să te intorci la muncă, unii dintre colegii tai vor fi în continuare în regim social, de vacanță. Dacă lucrezi într-un spațiu de lucru deschis, vei avea nevoie de strategii pentru a avea focus pe ce ai de facut. O modalitate este să decizi în avans cum vei face față întreruperilor inevitabile ale colegului. Decide un răspuns standard la întrebări despre vacanța ta, raspuns care iti permite să răspunzi în continuare, dar să continui să lucrezi, de exemplu, ’am avut o vacanță minunată în acest an și mi-ar plăcea să vă povestesc totul despre asta în 30 de minute dupa ce voi fi terminat ce am de facut acum.’ 3. Propune-ti sa lucrezi continuu in perioade mai scurte de timp Dacă motivul care iti creaza lentoare nu sunt colegii preocupati de conversatii despre vacanta ci propria ta inertie, descompune-ți munca în blocuri mai mici decât de obicei și foloseste un cronometru (cel de pe telefon este foarte potrivit) pentru a-ți dovedi concentrarea si a te angaja la lucru pana cand suna soneria. Blocul de timp poate fi de 10, 15, 25 de minute. Poti repeta actiunea și să continui să lucrezi dacă ai nevoie de un anumit impuls. Altfel, intre aceste intervale de lucru poti lua o pauza scurta de cafea, mers prin birou sau raspuns la conversatiile sociale despre vacanta. Alături de angajamente de timp mai mici, începe cu angajamente de muncă mai mici. Abordeaza mai intai e-mailuri cu subiecte mai ușoare, amanand pe cele care au nevoie de mai mult de câteva minute de atenție. Returneaza apelurile telefonice profesionale primite in vacanta si la care nu ai putut raspunde, revizuieste  corespondenta primita, viziteaza intranetul pentru a te pune la curent cu intamplari sau comunicari  recente din viata companiei. Facand lucruri ’mici’, iti cresti viteza treptat, recuperezi ’muschiul’ creierului profesional intr-un mod sanatos si in acelasi timp ai un sentimentul de satisfactie ca ai inceput totusi sa lucrezi si sa obtii si rezultate. 4. Confirma termenele imediate și pe cele variabile  Un element esențial pentru perioada aceasta de lucru este sa iti asumi sarcini „mici”, sa confirmi imediat termenele variabile. Trebuie să știi exact câtă libertate ai pentru a raspunde intr-un termen mai lung decat de obicei astfel incat sa oferi si calitatea asteptata de colaboratori sau managerul tau. Pune notite pe birou sau pe monitorul desk-top-ului sau instaleaza alerte in Outlook pentru a nu uita ce este esential. Foloseste planificarea de tip ’back-ward planning’, adica de la termenul de livrare agreat cu beneficiarul, calculeaza inapoi timpul necesar fiecarei activitati care va duce la obtinerea rezultatului final. 5. Începe lucrul mai devreme sau termina programul mai tarziu Dacă dorinta ta pentru anul in curs este să găsesti un echilibru mai bun între muncă și viață, atunci nu începe prin a-ti prelungi ziua de muncă ci mai degraba allege sa lucrezi in perioade in care in birou este mai multa liniste si te poti concentra mai bine. De exemplu sa vii mai dimineata sau sa vii mai tarziu la lucru si sa pleci acasa mai tarziu, dupa ce majoritatea colegilor au plecat. Uneori, doar gândul ca revii la lucru si ai o lista mare de activitati de indeplinit poate crea o povară emotionala mare. De aceea folosirea timpului in mod eficace poate reduce aceasta tensiune dar si va conduce cu siguranta la reintegrarea mai usoara in ritmul de lucru cerut de mediul din organizatie. Concluzie Este normal să funcționezi mai încet, chiar și ineficient când revii dintr-o pauză. Încercarea uneia sau a mai multora dintre aceste strategii ar trebui să fie suficienta pentru a te porni înapoi către o rutină mai buna. Cu alte cuvinte, gandeste pozitiv, da-ti timp, fii  perseverent si cu siguranta vei reveni la nivelul cu care esti  obisnuit. Inspirat si adaptat dupa forbes.com

September 02, 2019

CITESTE MAI MULT

Performanță și competitivitate în cultura organizaționala

Performanță și competitivitate în cultura organizaționala

By admin

Tagged in Corporatie , Dezvoltare organizationala

Articol scris de colega noastra, Gabriela Costianu, Manager de Proiect. Gabriela a finalizat studiile universitare anul acesta si ne bucuram ca a impartasit cu noi din lucrarea ei de dizertatie. Tema, spre bucuria noastra, are legatura cu subiectele in care MMM instruieste, dezvolta oameni si face coaching. Va lasam sa descoperiti singuri. Ii dorim Gabrielei bun venit in echipa de autori in blog-ul MMM si ii dorim sa revina cu alte articole interesante. "Interesul meu față de acest subiect a fost stârnit de rolul desăvârșit pe care cultura organizațională îl are în cadrul unei firme/organizații/instituții, întrucât din momentul inițierii până la formarea și dezvoltarea organizației, se stabilizează un orizont cultural. Încă de la începutul anilor de studiu am constatat că prin acțiunile de formare și dezvoltare creăm și, totodată, receptăm cultură. Așa cum la un individ formarea culturală începe în locul în care s-a născut, continuă pe parcursul anilor de școală, de studiu, locul de muncă, la fel și organizația prin stadiile pe care le parcurge își dezvoltă o cultură. Cum spunem că oamenii au personalitate, se dezvoltă personal, despre organizații putem afirma că au o cultură individualizată, că își creionează o cultură. Prin studiul realizat în cadrul lucrării de finalizare a programului de master am desprins că atât conștientizarea culturii organizaționale, cât și cunoașterea amănunțită a conceptului joacă un rol important în contextul performanțelor, eficienței și competitivității. Întrucât orice organizație are o cultură specifică (puternică, flexibilă) rezultă un anumit nivel de performanță și o anumită competitivitate în mediul extern. Vorbim despre cultură organizațională definită, concretă, în măsura în care valorile, credințele, managementul/stilul de conducere, modele de comportament, sunt acceptate și însușite de către angajați conducând astfel la crearea unui mediu destins, armonios și profesionist. De asemenea, am constatat că odată cu stabilirea unei culturi organizaționale puternice, organizația indeplinește și condițiile de performanță. Capacitatea managerilor de a transfera valorile, convingerile, obiectivele organizației, de a motiva permanent angajații (motivare materială, dar mai ales motivare morală constantă), influențează manifestarea comportamentelor și atitudinilor acestora. Cultura organizațională oferă specificitate, caracter propriu, distincție în cadrul activitaților unei companiei. Comuniunea membrilor, procesele de socializare și de comunicare creează un spirit de corp la nivelul organizației menit să aducă performanță. Prin natura noastră psihosocială suntem emițători și receptori de cultură. Existența unei culturi organizaționale presupune în fapt transmiterea și învățarea unui tip de comportament în așa măsură încât angajații adoptă acel comportament aproape identic în relațiile cu ceilalți menit să aducă performanță în cadrul organizației."

August 26, 2019

CITESTE MAI MULT