Blog

Ce să faci dacă vrei să te gândești la o reconversie profesională, cu Madi Rădulescu

Ce să faci dacă vrei să te gândești la o reconversie profesională, cu Madi Rădulescu

By Madi Radulescu

Tagged in Bune practici , Leadership , Inovare , Dezvoltare personala , Antreprenoriat , Cursuri leadership

Vă gândiți la o reconversie profesională? Să schimbați domeniul, să porniți un business sau să deveniți freelancer? Aflați cum! Vă gândiți la o reconversie profesională? Poate că v-a dat prin cap că ați lăsa totul baltă și… v-ați apuca de altceva. Poate, sunteți de multă vreme inspirați de o idee, de o persoană pe care o admirați și, vă gândiți că ați putea face și voi o astfel de schimbare… Să schimbați complet domeniul de activitate, să porniți un business mic, să deveniți freelancer și să lucrați complet de acasă sau de pe unde vă doriți, scăpând de rigorile unui serviciu cu o activitate care a devenit rutinieră și care nu vă mai oferă prea multe satisfacții… Sunt multe motive pentru care oamenii se pot gândi la o reconversie profesională. Studii făcute în ultimii ani arată că motivele, cel mai des menționate de către cei care vor să facă o schimbare de carieră, sunt legate de aceste câteva aspecte: mai mulți bani: 47% mai puțin stres: 39% un mai bun echilibru al vieții personale cu viața profesională: 37% o nouă provocare: 25% un domeniu care să pasioneze mai mult decât cel prezent: 23% Beneficiile căutate sunt legate mai degrabă de împlinirea personală și, aici este un punct la care vă invit să reflectați: deși motivul principal pentru care oamenii spun că doresc să schimbe cariera sunt banii, ceea ce raportează după schimbarea de carieră, marea majoritate a celor ce au făcut-o, nu prea are legătură cu banii. 77% spun că au fost mai fericiți, 75% că au avut mai multă satisfacție și 69% mai multă împlinire. Stresul pare să fie mai mic pentru 69% dintre cei care au raspuns studiului. Acestea sunt aspectele care le-au dat posibilitatea, unora dintre ei, de a câștiga și mai mulți bani. Una peste alta, indiferent care sunt motivele pentru care ați lua în considerare o reconversie profesională, structurez mai jos câteva arii de reflecție la care, ar fi nevoie să găsiți răspuns înainte de marele pas. Schimbarea de carieră vă va schimba rutinele și obiceiurile zilnice, vă va solicita într-un proces de învățare și adaptare care poate fi dificil, vă va schimba structura și obiceiurile de a vă cheltui banii și, eventual, de economisire, va putea produce un altfel de stres, atât vouă cat și celor din familia voastră. De aceea, e bine să fiți pregătiți atât mental cat și emotional. Te gândești la o reconversie profesională? Primul pas: definește succesul În mod traditional succesul are legătură cu situația financiară și cu creșterea în statut social. Această gândire se bazează pe competitivitate și mai puțin pe contribuție. Sau pe alte aspecte foarte importante ale vieții. Reorientarea profesională poate avea legătură cu banii. Dar succesul nu are legătură doar cu banii și, cum efortul de adaptare la un nou mod de viață și la noi cerințe poate fi mare, vă invit să vă gândiți și la alte definiții ale succesului. Banii, mai ales la început, vă pot lipsi sau, dacă începeți o cariera antreprenorială, chiar e nevoie de investiții personale adică, să aduceți bani de acasă. Sunt multe nuanțe ale definiției succesului. De exemplu: Succesul este despre a face tot ce poți tu mai bine în noul rol, învățând în fiecare zi câte ceva… Succesul este despre a fi capabil să-ți stabilești obiective concrete, pe un termen rezonabil de timp care, să îți dea sentimentul că ești în direcția potrivită. Succesul poate fi legat de capacitatea ta de a face diferența între nevoile tale și dorințele tale și apoi, în a le transforma în șanse de învățare sau în proiecte concrete. Succesul poate fi o nouă înțelegere a felului în care poți echilibra toate ariile vieții tale, făcând lucruri cu pasiune chiar dacă rezultatele nu vin imediat. Succesul poate fi ca în noul rol să înveți să spui nu cu mult mai multă claritate și asertivitate. Succesul poate fi dat de depășirea temerilor inerente oricărui început. Succesul poate fi despre a învăța să te bucuri de fiecare realizare, oricât de mică. Succesul poate fi despre capacitatea ta de a relaționa, de a cunoaște oameni noi, de a construi un network personal și profesional care să te sprijine pe termen lung. Și las aici spațiu pentru propria voastră definiție a succesului… Care este gândirea din spate: ce îți dorești, de fapt? Motivul pentru care important să dăm o definiția succesului, înainte de un pas de schimbare profundă a carierei, este pentru a înțelege ce stă în spatele acestei intenții de schimbare. Ce-ți dorești, de fapt? Este vorba de o nevoie de autonomie pe care nu ai găsit-o în actualul rol? Este o nevoie de recunoaștere pe care speri să o găsești mai bine îndeplinită în altă parte? Este o nevoie stringentă de a obține rezultate materiale și financiare într-un termen mai scurt și, acest lucru nu este posibil în actualul tău rol? Este nevoia de a învăța ceva nou și, de a adăuga perspective noi în viața ta? Este oboseala acumulată în timp și, bănuiești că în altă parte ritmul va fi unul mai accesibil? Ai o pasiune sau un hobby pe care crezi că le poți transforma într-o sursă de venit? Gândirea din spate, justificările, ipotezele de la care pornim și presupunerile pe care le facem în legătură cu viitorul nostru, odată ce am făcut pasul către reconversia profesională contează extraordinar de mult. Acestea reprezintă izvorul trăirilor pe care le veti avea în momentul în care lucrurile se vor întâmpla în realitate: încântare sau dezamăgire, motivare sau frustrare, împăcare sau temere. Aceste emoții vor defini capacitatea voastră de a rămâne perseverenți și vă vor ajuta să vă adaptați la dificultățile inerente ale noului început. Ce ești dispus? Acesta este un punct important pe lista de to do, înainte de a face marele pas… este un exercițiu de autenticitate și onestitate. Pune pe listă, cu adevărat, ceea ce ești dispus să accepți, să suporți. Performanță olimpică fără febră musculară, nu există. Finalizarea unui maraton fără momente de cădere și gânduri legate de abandon, nu există. Diferența dintre succes și sentimentul că, de fapt, nu ai făcut cea mai bună alegere va fi data de claritatea ta asupra a ceea ce ești dispus să pui pe lista ta de sacrificii. Timp, efort, bani, nevoie de adaptare, de învățare a unor abilități noi.   Te gândești la o reconversie profesională? Ce riscuri vezi și cum le vei face față? Apetența noastră față de risc este diferită, de aceea proiectele în care ne angrenăm au grade diferite de îndrăzneală. Nu putem face prea multe judecăți de valoare în acest sens deoarece, pe lângă deschiderea noastră față de ne asuma riscuri, intervine și complexitatea mediului plin de incertitudini și ambiguități. Așa cum e interesant să-ți clarifici sacrificiile la care ești dispus, la fel de bună este și analiza riscurilor pe care le vezi. Odată cu identificarea acelor lucruri sau situații care pentru tine reprezintă un risc, are loc și un proces mental și emotional de calibrare față de aceste riscuri și, de clarificare suplimentară aceea ce ești dispus sau nu, să îți asumi. Mai important însă decât o simplă listă de riscuri care ar putea să te descurajeze, sunt potențialele soluții de contracarare a acestora pentru a putea fi pregătit să le faci față dacă ele devin realitate. Multe dintre riscurile pe care noi le vedem vin din orientarea noastră anxioasă în privința viitorului și, se bazează fie pe experiențe trecute, fie pe scenariile pe care le dezvoltăm și care pot fi, uneori, pesimiste. Ce te poate sprijini cel mai mult? O reconversie profesională te va pune în situația să intri într-un lucru nefamiliar unde, va trebui să clădești o nouă reputație de la zero. De aceea este de importanță crucială să ai o rețea profesională și personală bine pus la punct, un network la care să poți apela și de la care să poți învăța. Deci dezvoltarea abilităților tale sociale te va putea sprijini în momente în care va fi nevoie să scurtezi calea până la rezultat: să ceri informații, să ceri ajutor, să ceri să fii prezentat unor potentiali clienți sau colaboratori. Cum stai la acest capitol? Cine te poate sprijini? În cazul unei schimbări de rol, carieră sau domeniu de activitate, rolul prietenilor apropiați și al familiei poate fi covârșitor. Ei vor fi sursa de reîncărcare emoțională, de sprijin și de consiliere bine intenționată, aceștia pot fi cei care să îți ofere feedback și perspective pe care, este posibil să nu le vezi, fiind prins în vâltoarea noului început. Cine este cel mai realist dintre toți și poate fi criticul constructiv care să te aducă cu picioarele pe pământ, atunci când ești prea entuziasmat de o anumită idee? Cine este cel mai empatic care, să fie capabil să te asculte în momentele în care nu vezi ieșirea din anumite situații dificile și, să fie acolo pentru tine? Cine este cel mai pragmatic și orientat către rezultat și către soluție care, să te readucă pe direcția principală atunci când te pierzi în prea multe detalii? Cine este cel mai analitic dintre toți, în așa fel încât atunci când pierzi detalii din vedere să-ți pună sub semnul întrebării abordarea și, să îți atragă atenția asupra unor nuanțe? Ce tip de disciplină nouă trebuie să deprinzi ? Și nu în ultimul rând, cum vei persevera disciplinat către scopul pe care ți le-ai propus făcând această mișcare în viața ta profesională? Ce va trebui să îți aduci aminte, cum îți vei menține responsabilitate asumată? În esență, fiecare dintre noi facem câteva schimbări profesionale în decursul vieții. E adevărat, poate că nu sunt toate chiar schimbări atât de drastice precum cele care vin odată cu o reconversie profesională. Toate cele de mai sus sunt un ghid, pentru a putea lua o decizie care, să vă crească nivelul de încredere că sunteți pe calea cea bună în privința unei vieți profesionale și personale împlinite. Pe principiul ” pe afară-i vopsit gardul…” și ” iarba vecinului este întotdeauna mai verde…” vă veți putea găsi, de multe ori, în situația în care, rezultatele să nu fie întotdeauna cele visate și, noul loc în care să fiți să nu fie atât de grozav decât vi l-ați imaginat. De aceea închei cu o altă definiție potențială a succesului… Succesul este despre a recunoaște că stă în puterea ta să-ți faci propriul destin și să-l construiești, reflectând la cine ești de fapt și, ce înseamnă pentru tine să ai o viață plină de sens și o contribuție valoroasă, pentru cei din jurul tău.  

April 30, 2021

CITESTE MAI MULT

MMM Consulting - 15 ani de prezenta dedicata dezvoltarii pentru performanta

MMM Consulting - 15 ani de prezenta dedicata dezvoltarii pentru performanta

By Anca Covaciu

Tagged in Antreprenoriat

Anul acesta compania MMM Consulting (pe scurt, MMM) implineste 15 ani de existenta in piata din Romania. O prezenta tenace, de calitate si vizionara, o prezenta dedicata dezvoltarii pentru performanta a clientilor corporativi. In 15 ani, zeci de organizatii si sute de participanti au beneficiat de oportunitati de dezvoltare prin participarea in programe de training, consultanta si coaching ale MMM. Am stat de vorba cu doamna Madi Radulescu, fondatorul companiei si Director General. Am aflat astfel cateva din reperele istoriei companiei, despre provocarile, succesele si aspiratiile pentru urmatorii ..15 ani. Cand ati fondat compania si ce a stat la baza ideii de a o infiinta? MR: Pe 11 iulie 2002 ar fi trebuit să particip la ceremonia de absolvire a programului de MBA al Warwick University UK. Insa nu am ajuns, dintr-un motiv foarte important pentru mine, poate chiar mai important (zambeste). Pe 11 iulie 2002, s-a nascut fiica mea Adina. Am luat atunci decizia de a fonda propria companie de consultanta și de a-mi urma visul și valorile personale. Primul slogan al firmei a fost: „Your personal management consultant”. Cred si acum ca aceasta convingere pusa in practica timp de 15 ani a fost cea care ne-a diferentiat si ne-a purtat in siguranta pana acum. Chiar daca acest slogan nu a fost intodeauna promovat (ulterior am adoptat un altul, la fel de motivant pentru noi si anume cel de ‘Arhitecti ai Invatarii’), acesta ne-a insotit permanent si ne-a ghidat in munca noastra cu clientul. Credem in echipa noastra ca orice proiect de consultanță, de dezvoltare personală, profesională sau organizațională trebuie să fie unul atent contextualizat și personalizat, unul pe care clientul sa il simta ca fiind al lui. Am urmarit constant sa creem aceasta perceptie clientului nostru: ‘’proiectul meu, rezultatul meu, pentru care ma implic total.” Cum a evoluat business-ul companiei in 15 ani? MR: La scurt timp dupa infiintare, in anul 2003, m-am relocat impreuna cu familia in Bulgaria, urmand dezvoltarea de cariera a sotului meu. Mutarea aceasta care a ajuns sa dureze timp de 4 ani, ne-a adus experiente minunate noua ca familie insa mi-a oferit si mie posibilitatea de a avea primii clienti si contracte de training si consultanta.  Mai exact, într-o arie geografică nouă, am inceput sa lucrez cu companii multinaționale, în limba engleză, personalizând și punând în practică toate ideile pe care le aveam la acea vreme. Am sprijinit atunci prima data proiecte de dezvoltare ale Colliers Bulgaria și Colliers Serbia, apoi grupul Cefin în Bulgaria, România, Ungaria si Italia. Am avut si alte proiecte in tari precum Macedonia si Austria. Imi face placere acum sa realizez faptul ca in 15 ani de existenta a companiei, impreuna cu echipa mea, am lucrat pentru clienti nostri in 15 tari. Am călătorit mult, am cunoscut oameni minunati și am învățat extraordinar de mult. Cum arata echipa MMM Consulting acum? MR: În 2006 am revenit în țară și cel mai important obiectiv al meu a fost să creez o echipă. Nu mai stiu exact unde am inceput sa promovez ideea de infiintare a echipei MMM, insa imi amintesc faptul ca prima mea colaboratoare a venit și mi-a spus ca doreste neaparat sa lucreze în training și consultanță. Impreuna am realizat proiecte extraordinare în primii cinci ani. După încă un an, aveam solicitari constante de la clienti si a fost necesar sa măresc echipa. Atunci am întâlnit-o pe Viviana Andone, cu care lucrez si astazi. Ei i-am incredintat unul dintre cele mai mari și mai frumoase proiecte ale MMM: Academia Cefin – Fondazione Leonardo. În aceeași perioadă, ni s-a alăturat și Diana Voicu, la fel, o prezenta continua de atunci in echipa noastra. Mi-am dorit un anumit tip de profil in echipa mea: oameni ambitiosi, creativi, cu dorința continua de a învăța. Acesti oameni au inspirat clientii nostri si ne-au ales pentu a realiza impreuna proiecte care atat pe ei cat si pe noi ne-au dus mai departe. În acest moment, echipa are șase oameni care lucreaza constant, precum și un cerc restrâns de colaboratori in care credem si care cred in noi. Competentele lor speciale ii fac potriviti pentru proiecte creative de invatare si dezvoltare pentru clientii nostri. Ma refer la competente in Management, Marketing, Finante, HR, Dezvoltare si Design organizational. Toti suntem Traineri si Facilitatori iar unii dintre noi si Coach. Amprenta MMM cere de la noi toti profesionalism, dedicare, creativitate si nou. Este evident ca ati trecut peste criza economica din 2009. Cum ati reusit? MR: In 2008 am încheiat un parteneriat exclusiv cu compania americana Persona Global. Folosim de atunci cu succes instrumentele lor de dezvoltare manageriala in proiectele noastre. Tot în 2008 am lansat un program „flagship” – TOT by MMM. Anul acesta programul de formare de formatori (Train of Trainers) implineste 10 ani si suntem foarte mandri de el. Peste 1.300 de participanti (traineri profesioniști, traineri în corporații, traineri care antrenează abilități interpersonale sau manageriale, dar și traineri pentru subiecte tehnice, de la aplicații bancare, la tehnologii înalte în industria românească) ne-au trecut pragul si au absolvit echipati cu abilitati care le-au adus succes si confirmare profesionala. A fost un moment excepțional de dezvoltare, ținând cont de faptul că în 2008 începea criza iar in timp ce multe companii reduceau bugete sau inchideau, noi am crescut in continuare sanatos si sustenabil. Cum am reusit? Recunosc sincer: ne-a fost frica sa nu disparem! Ne-am tinut cu dintii de sloganul nostru initial, am fost alaturi de clientii nostri, i-am ajutat pe ei sa traverseze criza si astfel ne-am ajutat si pe noi! Si am mai fost gospodari, cumpatati si foarte creativi. Cum ati continuat? Ce perspective aveti? În 2010 am avut ideea de ne implica in Coaching, am aderat la standardele ICF și EMCC. De asemenea, am inceput colaborarea cu un client special: Plastipak International. Devenind partenerul lor pentru dezvoltare în 12 țări, am antrenat in competente de business tip MBA peste 60 de manageri cu responsabilități locale și internaționale, în Europa, America de Sud și Africa de Nord. În 2014, MMM a devenit prima companie de consultanță și training din România certificată ‘Investors in People’, nivel Bronze. Peste încă un an, în 2015, am demarat parteneriatul cu PerformanSe, companie franceză si parte a grupului internațional Juhliet Stewern. In numele lor am lansat in piața din România instrumentele de identificare a potențialului de leadership și de performanță individuală și în echipă WAY și TeamBooster. De atunci folosim constant si cu succes aceste instrumente care aduc clientilor nostri mai multa certitudine in luarea deciziilor de promovare si alocare pe noi posturi a oamenilor lor. Ce valori va conduc mai departe? La 15 ani de existenta, avem nevoie sa consolidam rezultatele noastre si sa ne adaptam unei piete mature in care clientii cer mai mult de la noi. Vom fi asadar pragmatici si creativi. Echipa noastra include acum in totalitate consultanti seniori cu care putem aborda aproape orice subiect de dezvoltare. In fața unui client, pornim de la o „pagină albă”. Uitam pentru moment tot ce stim, ascultam clientul si nevoile lui si abia apoi punem in actiune cunostintele si competentele noastre pentru a crea ceva special, differentiator pentru ambele parti. Ne place creativitatea aplicată, ne plac lucrurile care imediat pot fi legate de rezultate concrete. Nu în ultimul rând, succesul nostru s-a multiplicat cand am scăpat de obsesia cifrei de afaceri. A fi în topul companiilor din piața de profil nu înseamnă neapărat să ai o cifră de afaceri foarte mare. Am ales sa ramanem o companie mică, însă toate proiectele noastre au o amprentă foarte puternică de originalitate si impact. În 2018, la 15 ani de activitate, ne ancorăm viziunea pornind de la realitatea curentă, de la o perspectivă asupra viitorului încărcată de umanitate, dorind să devenim Arhitecți ai viitorului! In ceea ce ma priveste cred că alegerea de a deveni Consultant este cea mai bună alegere făcută în viață, mi se potrivește și mi-a dat atât de multe satisfacții personale și profesionale.” Redactor: Anca Covaciu, Senior Consultant si Learning Architect. Colaborator al MMM Consulting din Octombrie 2017.

March 21, 2018

CITESTE MAI MULT

Interviu cu Madi Radulescu, Managing Partner MMM Consulting

Interviu cu Madi Radulescu, Managing Partner MMM Consulting

By admin

Tagged in Dezvoltare organizationala , Antreprenoriat

Adina David, Femei in Afaceri: Aveti o cariera in consultanta si training de mai bine de 20 de ani, iar de 11 ani sunteti la conducerea propriei companii, MMM Consulting. Cum ati pus bazele acestei afaceri si ce v-a determinat sa faceti acest pas? Madi Radulescu: Am pus bazelele firmei in mod natural dupa mai bine de 10 ani experienta in domeniu la vremea aceea. In primul rand, aveam idei si o filozofie pe care doream sa o aplic, in al doilea rand, eram dupa nasterea fiicei mele si plecati cu intreaga familie din tara, sotul meu fiind expatriat la acea vreme. Deci, un context ideal pentru un start: aveam ideea, experienta, viziunea, trebuia doar sa pornesc. Am pornit intr-o piata noua (Bulgaria, Serbia, Macedonia) fara niciun fel de contacte, relatii, de la zero cu adevarat, pe baza unor referinte si portofoliu personale cladite cu multa munca si migala, utilizandu-mi toate abilitatile de vanzare, sociale, de castigare a increderii....si iata-ma aici. A.D.: Ati lucrat cu oameni din 14 tari, care au fost cele mai mari diferente pe care le-ati observat din acest punct de vedere? Sunt oamenii din anumite tari mai „coachable” decat altii? Madi Radulescu: Oamenii sunt la fel peste tot. Ceea ce este diferit este expunerea lor la diferite modalitati de lucru si disciplina pe care o au datorita sistemelor de lucru. Am lucrat in piete despre care putem spune ca sunt mai putin mature ca piata romaneasca, mai ales in zona Balcanilor. Si am lucrat in piete vest europene unde desigur, maturitatea in achizita de servicii de consultanta si training este mai mare, cerintele mai clare, asteptarile mai clare. Atunci cand te duci intr-o piata sau intr-o organizatie cu experienta si expunere la servicii de dezvoltare, deschiderea catre anumite abordari este mai mare si, in acelasi timp, stacheta este foarte ridicata in ceea ce priveste calitatea, abordarea etc. Daca exista vreo diferenta reala este disciplina in invatare: daca agreezi ceva, se intampla, oamenii aplica, testeaza, sunt dispusi sa faca erori si sa invete din ele. A.D.: Fie ca ne referim la trasaturi de personalitate sau lucruri pe care le-ati invatat de-a lungul timpului, care considerati ca sunt cele mai importante elemente care v-au ajutat sa aveti succes in acest domeniu? Madi Radulescu: Deschiderea, tinerea promisiunilor, atentia la relatia cu clientul si la profesionalism, credibilitatea pe care mi-am construit-o printr-o buna pregatire si rigoare in solutiile propuse si implementate. A.D.: MMM Consulting este una dintre cele mai bune companii de training si consultanta de pe piata, ce diferentiaza programele dumneavoastra de altele din domeniu si cum lucrati efectiv cu clientii? Madi Radulescu: O sa citez din ceea ce spun clientii nostri. Am facut anul acesta un studiu de satisfactie, ne-au raspuns peste 60% dintre clientii cu care am lucrat in ultimii trei ani. Ce spun clientii ca apreciaza: „Implicare si dedicare in proiectele aflate in desfasurare; asculta cu atentie solicitarile specifice fiecarui proiect si adapteaza proiectul conform acestora.” “Trainerii sunt mai mult decat consultanti, sunt parteneri de lucru, dar, mai mult, devin prieteni in organizatie pentru ca stiu sa ne observe, sa ne cunoasca, sa se implice si sa motiveze pe tot parcursul unui proiect (de la stadiul de idee pana la sfarsitul proiectului). Sunt interesati de mentinerea rezultatelor obtinute si sunt inovativi.” “Reuseste sa se plieze pe nevoile clientului, sa gaseasca solutii de tip win-win si lucreaza cu insufletire (a se intelege: interes, entuziasm si… suflet)” “Sunt un partener pe care te poti baza; un partener care ofera suport nu doar in implementarea proiectului ci si inainte/ dupa proiect. Sunt flexibili si se pot adapta diverselor situatii/ grupuri dificile. Sunt profesionisti in ceea ce priveste: implementare, continut, materiale.” “… pentru ca “they had me at hello” si pentru ca nu m-au dezamagit nicio clipa; pentru ca ne-au predat putine, dar am invatat foarte multe; pentru ca s-au integrat in echipa si apoi au schimbat-o “din interior”; pentru ca ne-au dat si instrumentele de lucru si energia sa le folosim; pentru ca s-au observant imediat rezultatele trainingului si pentru ca de abia astept sa mai lucrez cu ei.” Si mai avem…. A.D.: Ce reprezinta parteneriatul dvs. cu Investors in people Romania?  Madi Radulescu: Reprezinta un sistem prin care ne asiguram ca suntem performanti, ca ne punem misiunea in practica, aceea de Arhitecti ai Invatarii, dezvoltatori de solutii de invatare, de continut adaptat la nevoie. Investors In People reprezinta un mod de reglare a vietii firmei, avand repere profesioniste. Reprezinta, nu in ultimul rand, o recunoastere ca facem toate aceste lucruri, ca traim ceea ce afirmam.  A.D.: Care sunt cele mai importante lectii de business pe care le-ati invatat din experienta dumneavoastra si ce sfaturi ati oferi unei persoane care isi doreste sa porneasca o afacere, fie ca ne gandim la consultanta si traininguri, fie ca ne gandim la alte domenii? Madi Radulescu: Cateva lectii....Investeste in oameni: este o credinta foarte puternica a mea...invata-i tot ce poti! Daca stii sa creezi mediul in care oamenii sa munceasca cu placere si sa le placa ceea ce fac, rezultatele vin. Cu certitudine de 100%. Ia-ti riscuri calculate si asuma-le! Nu poti lua decizii care, daca se dovedesc a fi proaste, sa ajunga ca responsabilitate in bratele altora. Inspira-i: invata, asculta, lucreaza cot la cot. Trebuie sa le fii mentor si partener, sa oferi directia si sa disciplinezi atunci cand trebuie. Cred ca aceste cateva lucruri ajuta in rice domeniu. A.D.: Aveti persoane, pe care le cunoasteti personal sau nu, care v-au inspirat de-a lungul timpului? Ce ati invatat de la ele? Madi Radulescu: Ma inspira cativa oameni, desigur, si invat de la ei. M-a inspirat Richard Branson, invat de la el dinamica, abordarea prietenoasa, viziunea, apropierea de oameni. Ma inspira Robin Sharma: invat de la el importanta focusului, a obiectivelor, a echilibrului si a grijii fata de tine insusti in aceeasi masura ca grija fata de ceilalti. Ma inspira Simon Sinek, il citesc si ascult cu aviditate si rezonez extraordinar de mult cu ceea ce spune despre leadership azi, despre companii care stiu cum sa reuseasca. A.D.: Spuneti-ne 3 lucruri pe care le faceti in fiecare zi si care considerati ca va ajuta sa aveti succes! Madi Radulescu: Ma trezesc devreme si imi gandesc ziua si saptamana. Gandesc pe termen lung, mediu si abia apoi pe termen scurt, si reiau aceste lucruri in fiecare zi. Ma tin conectata la scopurile mele. Imi respect un program de viata echilibrat, ofer timp de calitate familiei mele. Nu imi las lucruri nefacute, ar fi o cocoasa mult prea grea. Deschid absolut toate mailurile, raspund la cele scurte sau le deleg, pe cele care nu sunt urgente le semnalizez si imi pun remindere. Sunt foarte discplinata cu asta si in consecinta nu am probleme de management al timpului in marea majoritate a cazurilor. Deleg usor si asta imi dezvolta oamenii extraordinar. Fac  trecere in revista a statusului si aceea ce are fiecare de facut cu intreaga echipa. Asta ne tine conectati, flexibili, capabili sa preluam de la unii la ceilalti permenent in asa fel incat sa ne tinem de promisiuni. A.D.: Organizati impreuna cu Femei in Afaceri workshop-ul „Investitia in oameni: performanta pe termen lung”. Ce teme va propuneti sa atingeti in cadrul acestei intalniri? Madi Radulescu: Vreau, in primul rand, sa vorbesc membrelor despre ceea ce am realizat noi prin Investors in People, ce ne-a inspirat si ce ne-a adus ca si companie. Cred ca suntem o poveste de succes care ar putea inspira si aduce elemente de buna practica. In al doilea rand, am vrea sa le vorbim despre cum ar putea folosi o metodologie precum IIP. A.D.: Va multumim pentru timpul acordat si asteptam cu nerabdare intalnirea de marti, 1 aprilie 2014, ora 18:00, la Capital Plaza Hotel, pentru a afla cum putem creste o afacere investind in oameni! Interviu realizat de Adina David PR Assistant Femei in Afaceri sursa: http://www.femei-in-afaceri.ro/ro/interviuri/interviu-cu-madi-radulescu-managing-partner-mmm-consulting/arhiva 

January 06, 2016

CITESTE MAI MULT

MANAGER PRO! - Mini scoala de afaceri

MANAGER PRO! - Mini scoala de afaceri

By admin

Tagged in Antreprenoriat

De ce este acest proiect potrivit si companiilor antreprenoriale in crestere? Pentru ca o companie care creste are nevoie de o curba a invatarii rapida: structura se schimba, procesele raman in urma, oamenii continua sa faca lucrurile ca "inainte" O companie antreprenoriala are nevoie de o echipa de conducere solida, instruita si cu un limbaj comun: fiecare trebuie sa inteleaga munca celuilalt departament pentru a evita disfunctionalitatile inerente cresterii. Un program de formare care ia in calcul esenta aspectelor practice ale muncii si interactiunilor manageriale in companie va evita o cheltuiala ulterioara atunci cand apar situatii dificile Mini scoala de afaceri! Manager Pro_2015

May 25, 2015

CITESTE MAI MULT