Blog

Joaca cu popularitatea are efect de bumerang - Cum gestionăm relaxarea măsurilor?

Joaca cu popularitatea are efect de bumerang - Cum gestionăm relaxarea măsurilor?

By Madi Radulescu

Tagged in Corporatie , Leadership , Competente manageriale , Rezilienta , Managementul timpului

În mod evident, veștile sunt îmbucurătoare pentru toți în legătură cu întoarcerea la anumite obiceiuri și libertăți pe care le aveam înainte de declanșarea pandemiei. Dar felul în care ne raportăm la aceste vești este diferit - atât în plan personal, cât și la nivelul instituțiilor și organizațiilor. O parte importantă a celor care lucrează în organizații a petrecut ultimele 15 luni lucrând de acasă. O schimbare bruscă pe care au integrat-o foarte rapid în viețile lor - pentru că nu am avut încotro. Schimbare care a lăsat urme importante în viața fiecărei familii. Pe deoparte, toate efectele pozitive ale timpului petrecut alături de copii și familie, timp care înainte era complet dedicat acasă, fie la serviciu, fie călătorind. Însă statul la un loc a adus și foarte multe dificultăți - pentru că apartamentele și casele noastre nu erau pregătite pentru a face față lucrului online și școlii online. Toate acestea par acum o istorie, pentru că între timp ne-am obișnuit, ne-am creat noi obiceiuri de interacțiune, noi zone de confort și am înțeles necazurile pe care ni le poate aduce dorința de a sfida cerințele impuse de pandemie. Întreaga societate a acceptat, până la urmă, în largă măsură restricțiile, noile obiceiuri de trai, de muncă, de interacțiune cu familiile și prietenii noștri. Cei care nu au acceptat s-au pierdut până la urmă în marea masa de oameni care și-a dorit în toată această perioadă să scăpăm de efectele Covid și să ne putem întoarce la multe dintre lucrurile care lipsesc acum în viața noastră. Pare că se apropie momentul mult așteptat al eliminării majorității restricțiilor. Și este momentul cel mai bun să analizăm cu înțelepciune care este linia fină pe care o vom trage între ceea ce ne dorim și ceea ce este posibil să facem la acest moment. De aici abordările pot fi foarte diferite.   Relaxarea - între optimismul guvernanților și abordarea precaută a mediului privat La nivel de ansamblu al conducerii, remarcăm un optimism important în ceea ce privește posibilitatea de a avea o relaxare majoră chiar acum, peste câteva zile. Primim mesaje încurajatoare în legătură cu nivelul de vaccinare (deși cifrele oficiale ne cam contrazic), primim încurajarea că economia a repornit, ba chiar cu motoarele foarte bine turate și cu niște indici de creștere impresionanți. Ce se vede la nivelul companiilor, mai ales a companiilor mari private, este o abordare prudentă a acestor relaxări. În mod evident, toate companiile își doresc o recapacitare - există resurse disponibile și foarte multe proiecte care să poată genera prosperitate pentru societate și pentru companii. De la proiecte de infrastructură la proiect de inovație și digitalizare - toate au nevoie de oameni care să fie bine conectaţi și motivați de munca lor, să vadă posibilitatea ca toate eforturile lor să ducă la ceva mai bine pentru ei și familiile lor. În companii se discută planuri de întoarcere eșalonată la lucrul de la birou într-o formula hibridă, în combinație cu munca de acasă. Dacă înainte de pandemie această formula hibridă era un beneficiu atent negociat de fiecare manager cu echipa sa, realitatea de astăzi ne arată că în majoritatea echipelor există oameni care vor să continue să lucreze doar de acasă și există oameni care vor să aibă în viețile lor acest program hibrid, care să le asigure și zile în care să se poată concentra și să fie mai productivi în confortul casei lor, să coordoneze prezența lor acasă cu o eventuală școală online a copiilor, să beneficieze de prezența la serviciu mai degrabă pentru a se coordona și a socializa cu colegii decât ca obligație de prezență zilnică. De-aici rezultă niște preocupări ale managerilor: cum facem această reconectare și cum trecem peste disconfortul creat de data aceasta de întoarcerea la birou față de marele disconfortul creat de trimiterea bruscă acasă acelorași colegi acum 15 luni; ce păstrăm din aceste obiceiuri noi de lucru și cum evităm pe viitor oboseala de conectare online ore în șir și noua dependență de ședințe virtuale, care a apucat să se instaleze, între timp. Este de așteptat ca o mare parte dintre cei care au lucrat de acasă să-și dorească să continue și să beneficieze de această flexibilitate. S-au făcut progrese, între timp, în legătură cu digitalizarea muncii, cu instalarea de sisteme de colaborare virtuală - oamenii s-au adaptat și au învățat să le utilizeze. Legislația muncii a făcut progrese importante și flexibilitatea forței de muncă este, astăzi, o realitate care naște un nou tip de competiție pe piața muncii. Posibilitatea de a lucra de la distanță exista și înainte de pandemie. Dar mult mai puțini erau cei care aveau curajul să aplice pentru un post unde șansa de a-și cunoaște colegii și de a-i întâlni față în față era foarte redusă. Deschiderea oamenilor de a-și schimba serviciul într-o piață a muncii mai puțin tangibilă, cu locuri de muncă virtuale, este astăzi o realitate. Dacă în mediul privat, întoarcerea către noua realitate a muncii pare să se facă treptat, cu multă atenție și responsabilitate, pentru a evita declanșarea unor noi focare de îmbolnăvire, mesajele pe care le primim din partea Guvernului sunt că, cumva după 1 iunie, în afară de câteva restricții minimale, totul revine la normal. Aș dori să subliniez o chestiune de comunicare corectă și responsabilă și de un management al percepțiilor populației, pentru a preveni atât crearea unui nou val Covid, cât și a unor așteptări nerealiste care, apoi, să genereze un val crescut de frustrare și nemulțumire. Joaca cu popularitatea are efect de bumerang. Schimbările bruște generează - pe lângă entuziasm - și potențiale disfuncționalități. Ceea ce este clar este că vedem două vehicule cu două viteze: mesajul public care poate induce ideea de final și poate deveni periculos și abordările mai prudente, structurate și etapizate - ce se întâmplă în companiile private -, care au ca scop diminuarea efectelor acestor schimbări bruște. Nu vreau să sugerez că cei care gândesc relaxările nu au făcut un plan bine pus la punct, etapizat și atent monitorizat, pentru că nu am informații exacte în această privință. Percepția că există două abordări, două viteze și două potențiale efecte există, însă. Despre managementul schimbării Cunoaștem din managementul schimbării că una dintre cele mai importante componente este managementul percepțiilor. Acțiunile oamenilor se bazează pe percepțiile lor. Cu cât sunt mai conștienți de situația reală, de beneficiile fiecărei etape și de riscurile pe care încă etapa în care suntem le conține, cu atât ei vor putea lua decizii mai corecte în privința vieților lor. Altfel, întoarcerea la așa-zisa normalitate (care era normalitate acum un an și ceva și care poate nu mai este astăzi) poate crea efecte generatoare de multă bătaie de cap. Miza mișcării economiei este una foarte importantă pentru noi toți. Miza mișcării economiei cu multă responsabilitate este și mai mare. Responsabilitatea este a fiecăruia dintre noi indiferent de abilitatea cuiva de a formula mesaje care să traducă realitatea exact așa cum este ea: într-un stadiu intermediar, în care nu am scăpat încă de pandemie, dar oamenii au început să învețe să aibă încredere că putem să ne ducem viețile mai departe, având în multitudinea de provocări personale și prezența acestui Covid. Pe care știm să-l ținem sub control.

May 28, 2021

CITESTE MAI MULT

5 strategii 'BACK TO WORK' din vacanta

5 strategii 'BACK TO WORK' din vacanta

By Anca Covaciu

Tagged in Corporatie , Dezvoltare personala , Managementul timpului

După aproape trei luni de vara in care vacantele (chiar si luate scurt, in week-end) ne-au mutat mintea spre preocupari si interese altele decat cele profesionale, pentru unii este probabil mai greu sa reia ritmul alert de la lucru si sa se concentreze asupra muncii. Dacă iti este greu sa faci fata programului normal, iată cinci strategii care te  vor ajuta să revii in forma: 1. Așteapta-te să fii mai lent si planifica-ti munca în consecință. Permite-ți un timp mai generos pentru a indeplini activitatile, proiectandu-ti calendarul in mod corespunzator. Adauga timp suplimentar la termenele limita pe care obisnuiai sa le promiti colaboratorilor tai in cadrul proiectelor comune. Cere mai mult timp pentru termenele care ti se atribuie. Asteapta-te sa fii mai lenti, asadar nu t stresa din aceasta cauza, mai ales in prima saptamana de lucru. 2. Ține proactiv conversatia sociala ’la distanta’ prin raspunsuri politicoase. Chiar dacă esti  gata să te intorci la muncă, unii dintre colegii tai vor fi în continuare în regim social, de vacanță. Dacă lucrezi într-un spațiu de lucru deschis, vei avea nevoie de strategii pentru a avea focus pe ce ai de facut. O modalitate este să decizi în avans cum vei face față întreruperilor inevitabile ale colegului. Decide un răspuns standard la întrebări despre vacanța ta, raspuns care iti permite să răspunzi în continuare, dar să continui să lucrezi, de exemplu, ’am avut o vacanță minunată în acest an și mi-ar plăcea să vă povestesc totul despre asta în 30 de minute dupa ce voi fi terminat ce am de facut acum.’ 3. Propune-ti sa lucrezi continuu in perioade mai scurte de timp Dacă motivul care iti creaza lentoare nu sunt colegii preocupati de conversatii despre vacanta ci propria ta inertie, descompune-ți munca în blocuri mai mici decât de obicei și foloseste un cronometru (cel de pe telefon este foarte potrivit) pentru a-ți dovedi concentrarea si a te angaja la lucru pana cand suna soneria. Blocul de timp poate fi de 10, 15, 25 de minute. Poti repeta actiunea și să continui să lucrezi dacă ai nevoie de un anumit impuls. Altfel, intre aceste intervale de lucru poti lua o pauza scurta de cafea, mers prin birou sau raspuns la conversatiile sociale despre vacanta. Alături de angajamente de timp mai mici, începe cu angajamente de muncă mai mici. Abordeaza mai intai e-mailuri cu subiecte mai ușoare, amanand pe cele care au nevoie de mai mult de câteva minute de atenție. Returneaza apelurile telefonice profesionale primite in vacanta si la care nu ai putut raspunde, revizuieste  corespondenta primita, viziteaza intranetul pentru a te pune la curent cu intamplari sau comunicari  recente din viata companiei. Facand lucruri ’mici’, iti cresti viteza treptat, recuperezi ’muschiul’ creierului profesional intr-un mod sanatos si in acelasi timp ai un sentimentul de satisfactie ca ai inceput totusi sa lucrezi si sa obtii si rezultate. 4. Confirma termenele imediate și pe cele variabile  Un element esențial pentru perioada aceasta de lucru este sa iti asumi sarcini „mici”, sa confirmi imediat termenele variabile. Trebuie să știi exact câtă libertate ai pentru a raspunde intr-un termen mai lung decat de obicei astfel incat sa oferi si calitatea asteptata de colaboratori sau managerul tau. Pune notite pe birou sau pe monitorul desk-top-ului sau instaleaza alerte in Outlook pentru a nu uita ce este esential. Foloseste planificarea de tip ’back-ward planning’, adica de la termenul de livrare agreat cu beneficiarul, calculeaza inapoi timpul necesar fiecarei activitati care va duce la obtinerea rezultatului final. 5. Începe lucrul mai devreme sau termina programul mai tarziu Dacă dorinta ta pentru anul in curs este să găsesti un echilibru mai bun între muncă și viață, atunci nu începe prin a-ti prelungi ziua de muncă ci mai degraba allege sa lucrezi in perioade in care in birou este mai multa liniste si te poti concentra mai bine. De exemplu sa vii mai dimineata sau sa vii mai tarziu la lucru si sa pleci acasa mai tarziu, dupa ce majoritatea colegilor au plecat. Uneori, doar gândul ca revii la lucru si ai o lista mare de activitati de indeplinit poate crea o povară emotionala mare. De aceea folosirea timpului in mod eficace poate reduce aceasta tensiune dar si va conduce cu siguranta la reintegrarea mai usoara in ritmul de lucru cerut de mediul din organizatie. Concluzie Este normal să funcționezi mai încet, chiar și ineficient când revii dintr-o pauză. Încercarea uneia sau a mai multora dintre aceste strategii ar trebui să fie suficienta pentru a te porni înapoi către o rutină mai buna. Cu alte cuvinte, gandeste pozitiv, da-ti timp, fii  perseverent si cu siguranta vei reveni la nivelul cu care esti  obisnuit. Inspirat si adaptat dupa forbes.com

September 02, 2019

CITESTE MAI MULT

Da-mi 5 minute din timpul tau!

Da-mi 5 minute din timpul tau!

By Diana Voicu

Tagged in Bune practici , Managementul stresului , Managementul timpului

Doua lucruri despre a caror valoare de adevar cred ca nu va indoiti: Suntem din ce in ce mai ocupati si – mai ales managerii – ne plangem ca nu avem timp. Concomitent, ceea ce apreciaza cel mai mult oamenii cu care lucram, inclusiv clientii, este sa le acordam timpul nostru. Asa ca, iata cateva lucruri pe care le poti face in 1-5 minute si care au impact extraordinar. 1 min – Opreste-te langa biroul colegului si felicita-l pentru ceva la care l-ai vazut ca sa straduit. Spune cateva vorbe si despre cum crezi ca beneficiem cu totii de aceasta stradanie a sa. 2 min – Scrie un email catre Echipa si spune-le in 10-15 cuvinte despre un succes recent care nu ar fi fost posibil fara efortul tuturor. Poti folosi cea mai recenta apreciere sosita de la clienti sau o cifra-cheie atinsa de curand. 2 min – Opreste-te din ce faci si focalizeaza-te pe ceea ce face unul dintre colegii tai. Observa-i cu atentie rutinele de lucru si spune-i imediat ce apreciezi, scurt si la obiect. 2 min – Fa-ti timp sa spui o gluma din cand in cand. Alege bine momentul si anunta-l ca atare. Lasa-I sa se bucure de un ras sanatos. 3 min – Pune la cale un moment-surpriza pentru Echipa ta. Poate fi doar o cutie cu ciocolata buna sau o melodie faina care sa aiba darul de a le schimba starea si a le spori concentrarea. 3 min – La finalul unui proiect cu un client, scrie un email colaboratorilor si subliniaza 2-3 lucruri care au facut din colaborarea voastra o bucurie si o valoare. 4 min – Sprijina-ti un coleg sau subaltern cu feedback. Ofera-I cel putin doua aspecte care sunt bune practici (poate nici el nu stie ce bine face acele lucruri). Pune in cuvinte potrivite si 1 aspect la care vezi ca mai are de progresat. Pe acesta, formuleaza-l ca pe o propunere – “Ce-ar fi daca ai incerca sa abordezi asa”. 4 min – Cere unui colaborator sa iti spuna pe scurt ce apreciaza la stilul tau de lucru si c ear dori sa imbunatatesti. Noteaza-ti si fa o promisiune ferma ca vei ajusta acel aspect. 4 min – Din cand in cand, povesteste despre un esec al tau, un insucces sau un blocaj. Fie l-ai depasit si spui cum ai reusit – asta ii va incuraja si pe altii sa vorbeasca deschis despre probleme – fie cere ajutorul colegilor ca sa treci peste acel moment dificil. 5 min – Intr-un loc vizibil in birou, sau in spatiul de lucru comun, pune pe hartie 2 resurse (stil de lucru, trasaturi sau talente ale echipei) si 2 provocari (aspect la care Echipa ar trebui sa se gandeasca pentru a performa mai bine). Semneaza cu o incurajare! 5 min – Decide carui membru al echipei nu i-ai mai acordat atentia si timpul tau de ceva vreme. Mergi la locul in care lucreaza si lasa-te cu totul absorbit de preocuparile sale, stilul sau de lucru, complexitatea sarcinilor si modul in care le gestioneaza. La final, lauda si incurajeaza; ba, chiar spune-i ce ai vazut si apreciat. 5 min – O data pe saptamana, ia-ti 5 minute pentru a trece in revista practicile curente ale echipei tale: fie in lucrul individual, fie in cel de Echipa. Decide care practica e “Cenusareasa” – mereu pusa la treaba si mai niciodata recunoscuta. Scoate la lumina intr-o descriere scurta acel aspect – intr-o sedinta sau un email. 5 min – Spune din cand in cand o poveste care inspira, a ta sau a altora, citita sau auzita. Neaparat, subliniaza de ce ai povestit asta: ce ai invatat din ea, la ce ne poate ajuta pe toti. 5 min – Cere regulat cate unui coleg sa impartaseasca echipei sau tie din secretele echilibrului sau. Intreaba si fii curios: cum reusesti sa faci toate lucrurile astea, care e reteta ta?

March 13, 2018

CITESTE MAI MULT

Rough day @work

Rough day @work

By Diana Voicu

Tagged in Training , Bune practici , Managementul stresului , Managementul timpului

Episodul 1 – Se abuzeaza de tine Uneori toate intentiile tale bune, dedicarea, profesionalismul, perfectionismul si obiceiul de a nu lasa lucrurile neterminate ating si niste cote periculoase. Pentru ca e periculos pentru sanatatea ta si pentru calitatea mediului de lucru atunci cand te trezesti ca se abuzeaza de tine. Fii pe pace, postarea asta nu e despre hartuire sexuala. Stii ca se abuzeaza de tine la locul de munca daca poti bifa fara sa stai pe ganduri macar 3-4 dintre afirmatiile de mai jos: esti constant ultimul/ultima care pleaca de la birou multe dintre sarcini le primesti in ultimul moment si sunt, cum altfel decat urgente cand apar proiecte noi, sarcini dificile si provocari complexe tie iti aterizeaza constant nu-ti amintesti ultima data cand ai fost intrebat(a) la birou “pot sa te ajut cu ceva” listele tale “to do” cresc alarmant de la o saptamana la alta cel mai adesea nu auzi intrebari de tipul “crezi ca poti rezolva asta? ma poti ajuta cu…?” ci mai degraba afirmatii “numai tu poti sa rezolvi asta”, “daca nu ma ajuti tu, nimeni n-o va face” seful si colegii te lauda des si insotesc laudele cu “nu stim ce ne-am face fara el/ea” si, mai rau, “numai el/ea se reuseste sa faca fata tuturor provocarilor” cand ceri sprijin sau vrei sa imparti proiectul cu cineva se ofera cativa inimosi care curand demonstreaza ca nu fac nici un pas fara tine uneori te uiti in jur si te miri cum de sunt colegii tai atat de relaxati din toata lista de proiecte si sarcini in echipa numeri pe degetele de la o man ape acelea in care nu esti implicat(a) iti auzi des numele strigat in birou – prea des! – si de prea multe ori sunt semnale SOS As mai putea continua, dar cred ca e suficient ca sa te prinzi daca intri sau nu in categoria celor exploatati nerezonabil – ca sa ma exprim elegant. Cititorule, daca nu te regasesti, poti continua sa citesti din curiozitate, pentru ca e posibil sa fii dintre cei care nu observa ca se abuzeaza de colegi sau dintre managerii care ar trebui sa evite secatuirea energiei si capacitatii productive a unora dintre membrii echipei. Anamneza Abuzul asta poate avea multe cauze: organizarea deficitara a muncii in echipa; performanta constant slaba a majoritatii echipei; demotivarea cvasi-generalizata; estimarile nerealiste ale gradului de incarcare (suprapuse cu termene limita stricte si proiecte multiple); perfectionismul propriu (da, stiu, intr-a cincea ai avut o profa de mate pentru care 8 era nota mare!); incapacitatea de a spune NU; dorinta imensa de a fi de folos si multe altele. Dar aflarea cauzelor si remediilor poate dura si poate sa nu depinda de tine. Asa ca, sa o luam pe scurtatura. TU poti opri asta Inainte de a-ti da cateva sugestii (provenite de la un workaholic care a fost la reabilitare) cum sa reduci sau chiar sa pui capat exploatarii, te rog sa te intrebi mai intai cat te costa faptul ca lucrurile decurg mai mereu asa. Pana nu descoperi costul nu vei gasi energia sa schimbi status quo-ul. Timp, consum nervos, stres, amaraciunea de a nu fi sprijinit, starea de alerta si alergatura obositoare, izolare, frustrare, sacrificii personale de la timpul propriu, sentimentul de inechitate – si orice altceva mai este prezent acolo pentru tine. Ia-ti putin timp sa te gandesti la asta…..eu ma duc sa imi torn o ceasca de ceai. Gata? Daca ai ajuns aici inseamna ca vrei sa schimbi starea de fapt. Iata, asadar, recomandarile mele: Spune pe bune! – Incepi prin a zugravi adevarul: cate ore de munca aduni in medie, care e incarcarea ta cu sarcini, cat de tarziu pleci acasa, ca nu mai poti continua asa, ca ai nevoie de alt ritm si esti hotarata sa negociezi o alta organizare. Toti colegii trebuie sa afle, concret si cu exemple. Aliante – Daca e sa urnesti ceva, iti trebuie 1-2 colegi dispusi sa preia o parte din sarcini. Uita-te dupa cei mai motivate, mai curiosi, mai activi. Sau cei care s-ar pricepe la unele din acele sarcini. Discuta de principiu cu ei: uite, eu fac asta…e interesant pentru ca…am vazut ca si tie iti plac chestiile astea…nu ai vrea sa fii parte din…? Esti resursa rara – Daca vrei mai multa grija din partea celorlalti, deschide-le ochii. Incepi prin a-ti cere dreptul la o zi libera dupa o perioada crancen de aglomerata. Asta ii va invata ca nu esti mereu la dispozitie. Ciupeste din cand in cand un lucrat de-acasa – cel putin acolo nu te pot inunda decat cu emailuri. Pune in calendarul comun timpi blocati cand lucrezi la proiecte grele si anunta sa nu fii deranjat(a). Afiseaza la vedere lista “to do” ca sa o vada toti si, cand apare o cerinta noua, trage aer in piept cu un usor oftat…cerceteaza cateva secunde lungi lista si incearca macar un timid Nu stiu, zau, cand o sa mai am timp de asta in aceasta luna. Sau un mai hotarat Te-as ajuta dar nu stiu ce sa dizloc din acest program incarcat. Iti sugerez sa apelezi la X. Disciplina – propune-ti in mod strict sa pleci mai devreme acasa. Stai, nu te panica, nu mai devreme de sfarsitul programului. Dar daca lucrezi pana la 8 seara, prima borna sa fie 7 seara. Si anunta-i pe toti de asta – ca ei s-au obisnuit ca stai pana tarziu si de-aia te bombardeaza cu sarcini si la 6 inainte sa iasa din birou. Negociaza! – propune-ti usurarea incarcarii cu sarcini si pastreaza ce este mai dificil de preluat de catre altii, ce intra in sfera ta directa de responsabilitate si ce iti place sa faci. Fa o lista cu celelalte ramase si mergi cu ele la sef, hotarat(a) sa negociezi. Nu pleca de-acolo pana nu te-ai degrevat de cel putin 2 sarcini recurente si consumatoare de energie. Fireste, ofera-ti ajutorul pentru tranzitia la noua persoana delegate. Deconecteaza-te – Indiferent cum iti arata agenda dupa eforturile de mai sus, propune-ti 15-20 de minute de relaxare cand esti la munca. Cel putin! Asculta muzica fara sa lucrezi, plimba-te prin curte sau in fata cladirii, citeste o carte de profil (profesia ta; sau de dezvoltare personala) dar nu un document de lucru; socializeaza cu colegi care au umor, urca si coboara scari…fa o meditatie scurta, cu tehnici de respiratie (si cu vizualizare: imagineaza-ti ca esti opasare pe cerul albastru si biroul se vede undeva miiic, pe pamant, cat o alunita). Spune NU – asta era evident de la inceput. Insa stiu ca ti-e greu. Poti incerca sa amani raspunsul cand ti se cere sa faci ceva nou care te incarca suplimentar. Iti raspund peste 10 minute daca ma pot ocupa de asta, dupa ce imi verific lista “to do”. Spune NU in final, dar ofera-ti ajutorul sau alternativa: Nu pot face acest lucru datorita aglomerarii mele, dar pot sta cu tine jumatate de ora sa iti explic cum se face. Daca ai apucat sa spui DA, conform vechilor obiceiuri, revino iute asupra deciziei: Scuze, cand am acceptat acum 5 minute nu am realizat cat de multe am deja pe cap. Imi pare rau, cred ca trebuie sa gasesti alta solutie. Acum, vorba bancului, “eu sfaturi as mai avea, dar nu mai ai tu gaini”. Cred ca e un bun start daca tu esti dintre cei abuzati. Iti tin pumnii si sunt sigura ca iti va fi in fiecare zi mai bine.

March 13, 2018

CITESTE MAI MULT