Blog

Proiecte de succes: Leadership Academy

Proiecte de succes: Leadership Academy

By Madi Radulescu

Tagged in Leadership , Din proiectele MMM , Competente manageriale , Blended learning

Despre cum creștem leaderi   Ne uităm cu nostalgie la ultimii aproape doi ani… săptămâna aceasta celebrăm încheierea unui proiect extrem de ambițios și generos cu toți cei implicați în el: gândirea, crearea și implementarea proiectului Leadership Academy. Demarat în noiembrie 2019, după circa trei luni de pregătire, în cifre acest proiect arată așa: peste 540 de ore de lucru împreună față în față și, începând cu aprilie 2020, în online. 21 de luni de însoțire a 49 de middle manageri ai unei companii globale cu principalele sale competențe în domeniul științelor vieții. Un proiect intens și atractiv în același timp în care, am trecut prin 11 module cu teme esențiale în dezvoltarea unui lider al secolului 21, leader care conduce echipe virtuale, într-un mediu de business extrem de competitiv. Când am făcut socotelile, am realizat că am pus la dispoziție peste 60 de resurse suplimentare (filme, articole) relevante pentru învățarea și dezvoltarea holistică în leadership, am creat peste 460 de slide-uri cu informație relevantă pentru cele 11 teme de dezvoltare, peste 60 de exerciții experiențiale implementate chiar și în mediul virtual, multe dezbateri, analize și, mai ales, foarte multă împărtășire de experiență și învățare în parteneriat. Care au fost pașii parcurși și ce provocări am avut? Pentru echipa noastră este cea de-a opta Academie de leadership de această dimensiune, academie pe care o construim de la zero în cei aproape 20 de ani de activitate. Fiecare proiect în parte a avut frumusețea lui și câte un ”pariu” de câștigat… întorcându-mă în 2007, pariul primei academii a fost să instruim 130 de manageri în nouă luni de zile în care, am adunat peste 1200 de ore de instruire… un maraton în care a trebuit să lucrăm contra cronometru și să coordonăm o echipă de 17 traineri. Am simțit că ne-am depășit pe noi înșine și, asta ne-a dat multă încredere în proiectele viitoare. Să îndrăznim să gândim proiecte care să pornească de fiecare dată de la o pagină albă pe care, apoi se conturează ceva extrem de adaptat la nevoia reală, din business. Următoarele proiecte au avut alte provocări: generarea în echipe cross funcționale, internaționale, de proiecte ce reies în urma academiei, proiecte care să poată fi implementate în mod real în business. Pentru acestea, participanții au prezentat ideile și au solicitat buget echipei de top management europene. Proiecte care au devenit realitate, noi aplicații, lansare de produse noi, revizuirea unor sisteme și proceduri. Apoi, au fost academii în care, pariul a fost legat de implementarea unui limbaj comun, managerial și de leadership, pe trei niveluri organizaționale, fiecare nivel păstrând esența însă utilizând un limbaj adaptat și un nivel de complexitate bine gândită pentru ca programul să rămână accesibil și stimulativ, în acest fel. Academia, despre care vorbesc acum, a adus ceva neașteptat. După derularea unei treimi din proiect, pandemia parcă a oprit totul în loc… a trebuit, în câteva săptămâni, să regândim tot: ce module implementăm și care este ordinea care să aibă sens în noile condiții, păstrând logica și coerența, cum să coordonăm rescrierea tuturor materialelor și exercițiilor pentru varianta online, într-un interval de câteva săptămâni… am avut nevoie de o analiză foarte pragmatică a ceea ce este posibil să fie făcut online, cum să menținem interactivitatea și caracterul experiențial al foarte multor idei, cum să ne luptăm cu oboseala de ecran a participanților și, cum să concurăm pentru atenția lor, în condițiile în care lucrul de acasă a pus o presiune suplimentară pe cei pe care ne doream să-i inspirăm și să-i ținem conectați la ceea ce ne propuseserăm împreună. Am înțeles, pe tot parcursul acestui proiect, că gândirea noastră inițială era valabilă în continuare: desenasem, la începutul proiectului, o schema logică în care, fiecare responsabil de modul știa că preia ștafeta și o dă mai departe următorului facilitator, că este esențial să creăm punți între module și să ne menținem conectați indiferent cum lucrăm. Proiectaserăm o varianta ”blended” de la bun început, mod de lucru pe care îl utilizam de câtiva ani. Între cele patru mari arii abordate, în mod crescător în proiect, aveam incluse, de la bun început, webinarii de integrare, menite să facă legături între module și să ofere șansa unei abordări holistice. Trecând la varianta online, această abordare s-a dovedit a fi formula câștigătoare iar acum, proiectele noastre ”blended learning” încorporează întreaga experiență a acestor ultimi doi ani. Un alt lucru care ne-a adus satisfacție a fost că am reușit să facem un program ”green” cap coadă. Fără aproape nici un fel de materiale printate, am creat, practic, o bibliotecă complexă de resurse pe care participanții o au în continuare la dispoziție, pentru inspirație, reamintire sau pentru a organiza propriile mini workshop-uri de dezvoltare în echipele lor. Parcursul de leadership nu a propus un anume model de leadership care să invite la învățarea unei metode: toate modulele au invitat la reflecție și la definirea propriului model de leadership. Ne-am uitat la leadership din diverse unghiuri, am pus accent pe unicitatea fiecăruia în aliniere cu principiile și valorile de leadership, cu bunele practice, am propus fiecăruia să își definească scopul, sensul și propria direcție pentru a fi ei înșiși dar, în același timp, aliniați la valori puternice. Călătoria a pornit de la sine: valori personale, convingeri și paradigm și biasuri personale în legătură cu leadershipul, definirea încrederii și câștigarea acesteia, empatia, flexiblitatea interpersonală si asumarea responsabilității. Trei module în care am creat fundația leadershipului pe bază de încredere, cu respect față de oameni, valorile lor, diversitatea inerentă a oricărei echipe. Au urmat modulele dedicate relației cu cei din jur, colegii din echipă sau din afara acesteia: cum facem față presiunii, productivitate colectivă, medierea și managementul situațiilor tensionate sau coflictuale. Dezvoltarea echipei a fost următorul pas: parcursul de devoltare al unei echipe, managementul proiectelor, feedback si coaching pentru performanță, motivarea și inspirarea oamenilor. Și, pentru că organizația este un sistem social care rămâne sustenabil prin creare de valoare adăugată, calatoria s-a încheiat prin modulele dedicate dezvoltării gândirii strategice, a transformării viziunii în valoare adăugată, prin prezentarea profesională în mediul de business. Ce ne-au spus partenerii noștri, la final? Am primit, cu emoție și bucurie, feedback precum cel de aici: ”Imi aduc aminte, cu emotie, de primul modul in care am discutat despre Valori, despre Constienta Emotionala, Modelul Stop and Think… Si iata-ne la final, dupa modulul de Viziune si Strategie… Din punctul meu de vedere, calatoria de Invatare a fost plina de momente de reflectie (AHA moments), intreg programul a fost foarte bine structurat si orientat pentru nevoile mele de leader de echipa. Extrem de utile au fost momentele de impartasire de experiente cu colegii nostri de grupa - ne-am dat feedback-uri si am invatat din diferitele cazuri reale pe care le intampinam in viata de zi cu zi. Am invatat lucruri despre mine, despre nevoile umane si intelegerea acestora, despre importanta adaptarii la situatie in aceasta lume VUCA, in continua schimbare. Printre ingredientele succesului se afla invatarea continua si, bineinteles, anticiparea, decizia rapida care pot contribui la rezultate excelente ale organizatiei noastre. Trainerii MMM Consulting cu experienta, profesionalism, dedicare, flexibilitate ne-au antrenat si ne-au acordat solutii pentru invatare, schimbare si adaptare, feedback-uri constructive, atat de utile in toata aceasta perioada.”          

July 26, 2021

CITESTE MAI MULT

De ce iubim generația Z ?

De ce iubim generația Z ?

By Camelia Gheorghiu

Tagged in Training , Bune practici , Corporatie , Inovare , Eficienta , Inteligenta emotionala , Blended learning

Zilele tecute a avut loc o conferință importantă organizată de Cariere și HR Manager cu tema “FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI THE FUTURE OF EMPLOYEE EXPERIENCE” despre tendințele mediului viitor de lucru, în contextul afluxului semnificativ de generație Z în companii. Cu aceasta ocazie, Diana Voicu a avut o intervenție  pragmatică și foarte inspirată despre ceea ce are bun această generație, cum putem să valorizăm la maxim lucrul cu ei, ce îi motivează și care sunt avantajele lucrului cu generația Z, din perspectiva unui proiect de succes pe care îl derulează de câțiva ani. “ Schimbul de generații  este alături de uriașul val de work from anywhere  și cel de de digitalizare, un trigger  de transformare  a mediului de lucru”, spune Diana, referindu-se la acești tineri care acum pășesc cu entuziasm și încredere în mediul profesional.  Alături de ei, și-a petrecut mult timp în ultimii 4-5 ani, în proiecte dedicate lor, cum este și EY Express, un proiect amplu marca Ernst & Young prin care se angajează anual foarte mulți tineri din generația Z. Modul în care se derulează îmbină perfect partea de learning și testare, ceea ce a determinat chiar de la început un engagement solid și o inducție rapidă. Cu alte cuvinte o soluție sigură cu zero erori de angajare. Principii de lucru care au susținut acest fapt:   • Full contact: Chiar de la început, acești tineri sunt expuși mediului real de lucru, colaborând cu minim 20-30 viitori colegi, angajați deja ai corporației EY, astfel că ei află foarte multe informații care țin de jobul lor și de cultura companiei, din comunicarea cu acești colegi și apoi concret în micile proiecte în care sunt implicați. • 100% learning : Axat pe învățare, deși la bază este vorba de un assement center. Și asta pentru că acești tineri vor să învețe mereu ceva nou, să se descopere pe ei înșiși, să afle structurat ce competențe au nevoie să își dezvolte, să li se creeze medii colaborative, cu feedback individual. Curiozitatea și competitivitatea sunt factori motivatori pentru ei, așa că tot acest proces de learning îl mențin viu, dinamic. • 100% fun: cu ei trebuie să fii creativ și să le oferi un mod cât mai distractiv și mai plăcut de a învața și de a lucra. Aspect firesc, dacă te gândești la cât de mult au investit părinții lor în a le crea o copilărie veselă și lipsită de griji. Care a fost rețetă de succes a Dianei în acest proiect?  A sintetizat-o sub forma a 6 lecții utile pentru un lucru eficient cu generația Z: 1. Me în centre : să se simță centrul atenției, ascultați și cu interes real asupra lor 2. Learn effortlessly : să li se prezinte informațiile într-un mod ușor de asimilat 3. Pain & Gain : le plac provocările 4. Play & have fun : să fie distractiv, iubesc o atmosferă veselă, degajată 5. Right choice 4 me? : Să li se dea mereu motive să se simță cei mai potriviți acolo unde sunt 6. Networking la puterea 10 : Iubesc networking-ul, așa că doresc să li se creeze ocazii de a lucra împreună la proiecte și de a împărtăși rezultate și concluzii personale. O abordare de succes deja demostrată care poate fi un model de aplicat și în alte companii care încă se gândesc poate cu rezerve la angajarea de altfel inevitabilă a generației Z. Ei sunt viitorul nostru așa că cea mai bună cale este aplicare unor soluții deja testate si funcționale: https://www.youtube.com/watch?v=GK_Hb9l9lTc&list=PLNGLjQ9A4sXqKKSYb9qU3W4vGOZfU2Om6&index=10  

April 27, 2021

CITESTE MAI MULT

Cinci arii importante unde sa fii atent ca nou manager

Cinci arii importante unde sa fii atent ca nou manager

By Viviana Andone

Tagged in Bune practici , Corporatie , Leadership , Dezvoltare organizationala , Cursuri leadership , Competente manageriale , Blended learning

Cand eram mica, undeva pe la 9-10 ani mergeam la dansuri. Alaturi de sala unde noi, copiii, invatam miscari complexe, era o sala unde alti copii invatau sa cante la pian. Fascinata de ceea ce vedeam in fiecare zi, am insistat la ai mei pana m-au dus la prima mea lectie. Ei bine, imi amintesc foarte clar ca mi s-a parut totul foarte complicat, ca nu intelegeam cum o sa reusesc sa cant cand mi se impleticeau degetele si mainile pe clape si am ajuns acasa total descurajata spunand ca nu mai merg in viata mea acolo, gandindu-ma ca nu ar fi trebuit sa imi doresc asta de la bun inceput. Asa se poate intampla si cand preiei o functie noua cu noi responsabilitati. Proiectele vechi, nefinalizate inca exista, cele noi nu intarzie sa apara, resposabilitatile sunt dintr-o data mai multe (si pare ca si mai complicate) si poti sa iti spui la un moment dat: „de ce m-am bagat in asta?” Totusi, nu dispera si nu renunta. Te asigur ca pe masura ce timpul trece, lucrurile vor deveni mai simple. Te poti folosi de multe instrumente de invatare si dezvoltare existente acum, dar si de cateva tool-uri esentiale pentru a avea mai rapid rezultate.  Iata cinci arii esentiale carora, daca le acorzi atentie vei ajunge mai rapid la rezultate cu echipa ta: Gestionarea proiectelor Organizarea e-mailurilor Folosirea reminder-elor Modul in care te uiti la productivitatea ta Desigur, pauzele Iata, pentru fiecare din cele 5 arii, ce te poate sprijini Alege-ti un tool de project management. Sunt multe variante gratuite sau la preturi foarte accesibile care realmente te vor ajuta sa organizezi lucrurile si mai mult. Dupa ce incerci si alegi un program, pe masura ce il vei folosi vei fi fortat sa gandesti procesele in mai mare detaliu si te va ajuta sa vezi suprapuneri, aglomerari si aspecte ce pot fi ineficiente in echipa ta. Incearca pe rand  Bitrix24, Asana, Basecamp, Trello, sau MeisterTask si vezi care ti se potriveste mai bine. Nu uita sa iti creezi reguli in inbox si sa iti organizezi e-mail-ul in mod eficient. Vrei, nu vrei, numarul tau de e-mailuri va creste odata cu preluarea noii functii iar tu vei fi in mod constant in sedinte. Organizeaza-ti mailul cat de curand cu dosare de tipul: urgente, proiecte, proceduri/schimbari, info produse etc. Sunt doar cateva exemple, ideea este sa iti gasesti criteriile cele mai potrivite pentru munca ta si sa creezi astfel de dosare pentru a creste eficienta si a nu scapa din vedere lucruri importante. Nu lasa totul sa intre in inbox, creaza reguli si evita sa fii intrerupt de orice fel de informatie inutila care iti ajunge in e-mail. Si, nu in ultimul rand, foloseste-te de add-in-uri. Sunt foarte multe, unele iti imbunatatesc cautarile (stii acel moment cand ai nevoie rapid de un e-mail si search-ul nu ajuta foarte mult), altele iti recupereaza mesaje sterse din greseala iar daca ai windows 10, functia speech recognition te ajuta sa iti controlezi calculatorul prin comenzi vocale, sa dictezi email-uri si sa editezi documente.   Add-ins pentru cresterea eficientei: Looken, imbunatateste cautarea in outlook:https://lookeen.com/index.html; Evercontact, face update automat la contacte Mailalert: creaza alerte pentru mesajele importante astfel incat tu sa nu stai mereu cu ochii in e-mail. Remindere Ei bine, e foarte important sa ai la indemana un tool care sa iti aminteasca ce ai de facut. Te scapa de mult stres, de foite pierdute, de intarzieri. In plus,  poti folosi aplicatia si pentru taskurile personale. Poti folosi pe de o parte calendarul din outlook sau cel din google unde avantajul este ca daca ai contul de google pe telefon vei primi si acolo reminderele. O aplicatie interesanta este RemindMe for Windows si tot pentru laptop poti incerca Followupthen. Daca nu iti place sa notezi si stai mereu cu telefonul dupa tine, poti incerca To Do Reminder. Cresterea productivitatii Ce frumos ar fi sa existe o aplicatie care sa inregistreze timpul petrecut de tine pe un anumit task, sa il si exporte ca sa scapi de umplerea timesheet-urile prin care sa iti motivezi timpul petrecut la lucru si la final sa iti ofere o sumedenie de rapoarte astfel incat sa intelegi ce iti ocupa foarte mult timp, unde esti ineficient si daca te concentrezi pe noile tale sarcini de management. Poti incerca Focus Booster care face fix asta. Daca esti extrem de distras de ceea ce se intampla in online si iti verifici Facebook-ul mai des decat mailul, poti incerca  Cold Turkey care, blocheaza anumite site-uri pentru a evita sa fii distras si care, vorba utilizatorilor, este un fel de „mama ta transformata in aplicatie”. Daca cele doua nu iti implinesc nevoile, in linkul de mai jos gasesti pe scurt descrierile a peste 30 de aplicatii similare cu mai multe sau mai putine functionalitati: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2395938,00.asp Pauzele sunt importante Nu uita sa iti aloci si tie timp, pentru a fi creativ si a face fata noilor provocari, a avea energia necesara sa te confrunti cu toate aspectele grele (dar si frumoase) ale coordonarii oamenilor, ai nevoie de momente de relaxare si pauze. Si nu le privi ca o pierdere de timp, e important sa te ridici de pe scaun 5 minute sa iti indrepti spatele si sa iei o gura de aer. Atunci cand iti place foarte mult ceea ce faci si pur si simplu nu iti dai seama cum trece timpul, poti folosi una din aplicatiile din acest link pentru a-ti aminti sa aloci cateva minute si pentru tine: https://www.makeuseof.com/tag/apps-reminders-take-break-screens/ ----------------------------------------- Si daca vrei sa iti dezvolti abilitatile de manager, nu uita ca avem un curs in 17-18 noiembrie, "SuperManager. Prima mea echipa" Iata cateva detalii despre curs: Cursul are integrat un instrument de evaluare a abilitatilor de management, Way Manager este un tool simplu si usor de folosit care se potriveste perfect pentru managerii la inceput de drum. Instrumentul  furnizeaza o poza clara a situatiei actuale a noului manager sub 4 aspecte (Management Organizational, Managementul Echipei, Managementul Schimbarii si Resursele Personale). Astfel provocarile noilor manageri devin dintr-o data mai usor de adresat. Ziua 1 se focalizeaza pe dezvoltarea mea mea ca manager, cum imi cresc eficienta, cum devin atat un bun organizator cat si un lider inspirational. Ziua 2 se focalizeaza pe modalitati de a-mi dezvolta echipa si de a face managementul oamenilor. In variant in-house a cursului, Va propunem si o jumatate de zi de follow-up, intr-un mediu informal unde sa discutam pe fapte, sa impartasim idei, sa facem schimb de experienta. Cursul este conceput pentru: Cei recent promovati in posturi de supervizori, team-leaderi, management. Cei care doresc consolidarea abilitatilor de management de baza: rol, leadership, planificare, coordonare si organizare, control, motivarea si dezvoltarea oamenilor, abilitati de lucru cu oamenii, comunicare, feedback, apreciere. Cei care sunt in primii 2-3 ani de management, supervizare. Cei care vor dezvoltarea unui climat bazat pe incredere si eficienta a lucrului in echipele lor. De ce parcurgi acest program: INTERACTIVITATE: programul este special conceput pentru a fi cat mai dinamic, interactiv astfel incat invatarea sa se produca intr-un mod placut. APLICARE: abordarea noastra pune mare accent pe aplicare si exersarea noilor comportamente. Astfel avem o multitudine de jocuri de rol, sesiuni video, studii de caz. PROIECTE IN ORGANIZATIE: fara a investi foarte mult timp, participantii raman conectati la subiect prin implementarea ideilor din workshop-uri in cadrul muncii lor.

August 31, 2016

CITESTE MAI MULT