Blog

Performanță și competitivitate în cultura organizaționala

By admin

Tagged in Uncategorized , Corporate life

Articol scris de colega noastra, Gabriela Costianu, Manager de Proiect. Gabriela a finalizat studiile universitare anul acesta si ne bucuram ca a impartasit cu noi din lucrarea ei de dizertatie. Tema, spre bucuria noastra, are legatura cu subiectele in care MMM instruieste, dezvolta oameni si face coaching. Va lasam sa descoperiti singuri. Ii dorim Gabrielei bun venit in echipa de autori in blog-ul MMM si ii dorim sa revina cu alte articole interesante. "Interesul meu față de acest subiect a fost stârnit de rolul desăvârșit pe care cultura organizațională îl are în cadrul unei firme/organizații/instituții, întrucât din momentul inițierii până la formarea și dezvoltarea organizației, se stabilizează un orizont cultural. Încă de la începutul anilor de studiu am constatat că prin acțiunile de formare și dezvoltare creăm și, totodată, receptăm cultură. Așa cum la un individ formarea culturală începe în locul în care s-a născut, continuă pe parcursul anilor de școală, de studiu, locul de muncă, la fel și organizația prin stadiile pe care le parcurge își dezvoltă o cultură. Cum spunem că oamenii au personalitate, se dezvoltă personal, despre organizații putem afirma că au o cultură individualizată, că își creionează o cultură. Prin studiul realizat în cadrul lucrării de finalizare a programului de master am desprins că atât conștientizarea culturii organizaționale, cât și cunoașterea amănunțită a conceptului joacă un rol important în contextul performanțelor, eficienței și competitivității. Întrucât orice organizație are o cultură specifică (puternică, flexibilă) rezultă un anumit nivel de performanță și o anumită competitivitate în mediul extern. Vorbim despre cultură organizațională definită, concretă, în măsura în care valorile, credințele, managementul/stilul de conducere, modele de comportament, sunt acceptate și însușite de către angajați conducând astfel la crearea unui mediu destins, armonios și profesionist. De asemenea, am constatat că odată cu stabilirea unei culturi organizaționale puternice, organizația indeplinește și condițiile de performanță. Capacitatea managerilor de a transfera valorile, convingerile, obiectivele organizației, de a motiva permanent angajații (motivare materială, dar mai ales motivare morală constantă), influențează manifestarea comportamentelor și atitudinilor acestora. Cultura organizațională oferă specificitate, caracter propriu, distincție în cadrul activitaților unei companiei. Comuniunea membrilor, procesele de socializare și de comunicare creează un spirit de corp la nivelul organizației menit să aducă performanță. Prin natura noastră psihosocială suntem emițători și receptori de cultură. Existența unei culturi organizaționale presupune în fapt transmiterea și învățarea unui tip de comportament în așa măsură încât angajații adoptă acel comportament aproape identic în relațiile cu ceilalți menit să aducă performanță în cadrul organizației."

August 26, 2019

CITESTE MAI MULT

Coaching pentru rezultate, din perspectiva de manager

By admin

Tagged in Personal excellence , Leadership , Coaching for Excellence , Blog

Scopul coaching-ului este cresterea performantei, a rezultatelor, asa cum stim cu totii.  Asta vor si managerii de la oamenii din echipele lor.  Si realizeaza, cu fiecare zi, ca trebuie sa isi dezvolte abilitati de coaching, pentru a-i sprijini sa se dezvolte. Uneori insa, ca manageri, constatam ca in ciuda celor mai bune intentii si planuri urmarite cu acuratete, rezultatele intarzie sa apara, semn ca ne-am pierdut undeva pe drum sau mai rau, ca am pornit-o cu stangul din start. De asta e bine sa existe  criterii de evaluare a fiecarui angajat in parte, din perspectiva relevantei coaching-ului pentru dezvoltarea acestuia, chiar inainte de a incepe procesul in sine, pentru a ne asigura ca avem sanse sa reusim in acest rol de leader-coach. Ele sunt: compatibilitatea, relevanta, simplitatea, capacitatea de a genera provocari si stuctura. Sa le luam pe rand. Compatibilitatea cu coachingul:  Nu toata lumea este compatibila cu coaching-ul. Desi este de departe o metoda foarte eficienta de a produce performanta, nu e potrivita intotdeauna pentru toti.  Unii dezvolta rezistenta numai cand aud de coaching, percepandu-l ca pe o disciplinare indirecta sau o incercare invaziva de se intra pe teritoriul lui. Iar altii nu vor deloc sa isi dezvolte capacitatea reflexiva, element-resursa in coaching, care ajuta foarte mult procesului si implicit rezultatelor. Ca manager-coach, timpul este cea mai importanta resursa. Deci, daca ai decis ca vrei sa investesti timp de coaching pentru oamenii din echipa ta, atunci merita facut acest efort pentru cei cu adevarat compatibili. Ce atribute-cheie au aceste persoane? In primul rand, angajamentul fata de dezvoltare. Sunt pur si simplu oameni care iubesc sa invete.  Isi asuma in mod natural responsabilitatea pentru vietile si carierele lor si sunt gata sa caute noi oportunitati. In al doilea rand - receptivitatea. Oamenii care sunt compatibili cu coaching-ul sunt proactivi in legatura cu dezvoltarea lor si cautarea de perspective noi. Sunt reflexivi. Asta ii si ajuta in primul rand sa nu fie defensivi si sa se se analizeze atat din exterior, privind comportamentele si evolutiile/involutiile lor cat si in interiorul lor, ce emotii au simtit, si sa isi gasesc singuri raspunsuri la  “ Ce am facut bine ? ” Ce am facut mai putin bine? “ "Ce as schimba?" "Cu ce?" "De ce as schimba?" “ Ce efect are comportamentul meu asupra celorlalti? “ Sunt deschisi.  Nu au nici o problema in a recunoaste ca s-au impotmolit la un moment dat si  discuta deschis despre asta. Sunt gata sa culeaga din intrebarile trainerului repere de informatii si experiente memorate, din trecut,  pe care sa le transforme in resurse de a gasi noi solutii ACUM. De gresit, cu totii gresim, nimeni nu e perfect. Insa sa iti iei timpul necesar de a recunoaste si de trata problema, ghidat profesional in acest caz, este o dovada de maturitate comportamentala si emotionala. Si implicit profesionala. Si nu in ultimul rand, capacitatea de privi lucrurile in perspectiva. Adica de explora posibilitati, alternative si noi actiuni. Si de vedea ce s-ar putea intampla daca ar intreprinde o noua schimbare. Care ar fi impactul personal, in echipa si in corelatie cu obiectivele companiei si dinamica acesteia. Asadar dupa ce analizam o persoana prin prisma criteriilor de mai sus, ceea ce ar ajuta intr-un mod relevant si ar inchide bucla de analiza asupra unei persoane vizate pentru coaching, ar fi  sa discutam impreuna raspunsuri la cateva intrebani de evaluare/apreciere asupra situatiei curente la job, aspiratii profesionale, stil de lucru, nivel de responsabilizare, de anticipare, de analiza in profunzime si in perspectiva. Unde raspunsurile sunt ample si ofera multe detalii, este un semn bun ca avem de-a face cu o persoana potrivita pentru procesul de coaching. Daca raspunde foarte superficial sau chiar cu o nota de ironie/superioritate/dezinteres sau chiar deloc, nu e cazul sa mergem mai departe, ba mai degraba sa ne intrebam si sa evaluam un timp determinat, daca vom pastra persoana respectiva in echipa noastra sau nu. Pentru ca investitia intr-un angajat care nu vrea sa evolueze si prin atitudinea sa influenteaza negativ colegii din jur, este dublu ineficienta pentru ca ne consuma atat resursele prezente cat si cele viitoare. Faptul ca s-a pierdut un timp pretios cu el pentru dezvoltare nu ofera nici un motiv sa se piarda un alt timp si alte resurse financiare in viitor. Relevanta: Pentru relevanta, cea mai buna intrebare este: “ DE CE?” “ De-ce-ul” tau ca si manager-coach si de-ce-ul coache-ului☺ Poate ca “De-ce-ul” tau  este ca vrei sa iti cresti si sa iti dezvolti oamenii, iti place sa vezi cum talentele lor infloresc, se consolideaza prin noi abordari ce duc catre rezultate mai bune si mai alinitate cu scopurile organizatiei. “De-ce-ul” subalternului tau poate fi o promovare, un pachet salarial mai bun sau satisfactia ca isi depaseste limitele si asta se traduce intr-o performanta profesionala superioara. Si de aici multe alte avantaje atat intrinseci cat si extrinseci. “De-ce-ul” asta e crucial si ori de cate ori apar ezitari, dorinta de a renunta sau de a se retrage in zona de confort, merita reiterata intrebarea asta in coaching, pentru o remotivare si recalibrare pe scopul final. E ok sa mai alunecam din cand in cand, pe fond de oboseala sau stres sau probleme/limitari personale, insa cu cat ne revenim mai rapid, cu atat mai bine si traiectoria noastra isi pastreaza linia ascendenta, chiar daca nu este ca o panta perfecta. Simplitate: Este coaching-ul simplu? ☺ Daca te-ai transforma intr-o musca si ai urmari o sedinta reala de coaching facuta de un coach bun si cu experienta, ai zice ca e simplu. Si ca intrebarile si raspunsurile curg simplu si firesc.  In realitate, acel coach a exersat mult si deja lucrurile ii vin natural. Si s-a creat o baza de incredere acolo in asa fel incat si coachee-ului ii vine usor sa vorbeasca, sa se autoanalizeze, sa isi imagineze, sa gandeasca solutii pe loc si sa le valideze utilitatea. Poate singura capcana cand lucrurile ti se par simple ca si coachee, este sa folosesti in acelasi timp mai multe resurse care ti se pun la dispozitie in pachetul de coaching. Ideal insa, mai ales pentru inceput este sa le folosesti pe rand, sa le lasi sa se ‘coaca in cuptor’, si apoi, stiindu-le efectul, sa le utilizezi pe cele care ti se potrivesc. Capacitatea de genera provocari: Daca nu provocam oamenii prin coaching sa faca lucrurile mai bine, nu ii vom ajuta sa progreseze. Dar..care este limita maxima de provocare, cum stim ca nu cerem prea mult? Exista pareri avizate, profesionisti cu experienta si specialisti care spun ca este ideal sa gasim un echilibru intre provocare si sustinere. Oamenii au mai mult curaj sa iasa din zona de confort si sa incerce sa faca lucrurile diferit sau poate ceva nou, atunci cand stiu ca au sustinere. Ca nu exista critica daca nu vor reusi din prima. Si ca perioadele de provocari sunt alternate cu perioade de acomodare a noilor coordonate stabilite, motiv de noi reflectii si de ce nu, de a sarbatori victoriile obtinute pe parcurs. In acelasi context,  cu siguranta ar ajuta o clarificare a celor doua strategii de coaching stabilite. Coaching-ul suportiv este acela in care: Coachee-ul este lider in procesul de coaching Construirea raportului este  o permanenta Exista respect si consecventa in ascultare si reflectie din partea coach-ului Se genereaza  intrebari puternice care  duc catre solutii Ce ofera coaching-ul provocativ in plus: Intrebari care imping oamenii din zona de confort spre asumare de noi riscuri si atingere de obiective foarte indraznete Intrebari care activeaza puternic motivatia intrinseca prin stimularea ambitiei si competitivitatii Balansarea celor doua strategii reprezinta una dintre cele mai bune solutii ce conduc catre performanta  prin coaching. Ca sa exemplificam rapid si usor, putem utilize matricea Suport/Provocare care arata asa: In cadranul suport slab-provocare joasa, este inertie si nu exista spatiu de a evolua, repere si nici obiective sau sustinere. In cadranul suport mare-provocare joasa, oamenii se simt ca la spa, e prea multa relaxare...:) In cadranul suport slab-provocare inalta este multa tensiune, stres si comportament supra-competitiv. Cel de-al patrulea cadran,  suport inalt-provocare mare este cel mai bun spatiu de crestere a performantei, oamenii simt ca sunt sprijiniti in momentul in care risca mai mult, isi asuma mai multe si fac schimbari pentru propriul progres si implicit progresul  companiei. Structura:  nevoie de structura in procesul de coaching este de sine inteleasa. Coaching-ul in sine este o metoda strategica de a creste performanta, pe un traseu prestabilit de la prima sedinta, axat pe obiective si mentinerea unui nivel bun de responsabilitate, in sensul de asumare de actiuni si stabilire de deadline-uri pentru noi pasi de urmat in proces. Insa, si flexibilitatea joaca un rol foarte important in structura pentru ca: oamenii sunt diferiti, evolutia e diferita, dinamica companiei se schimba cu o viteza nemaintilnita in trecut, asadar, ca metode, e nevoie de reajustare permanenta. In concluzie, focus combinat cu agilitate, pentru rezultate cat mai bune. Despre toate acestea si multe altele vom discuta in evenimentul de COACHING BREAKFAST de pe 25 septembrie, de la Seneca AntiCafe, la ora 9:30- detalii si inscriere aici Va asteptam cu drag!      

August 20, 2019

CITESTE MAI MULT

Idei pentru improspatat lista de hobby-uri in vacanta

By Anca Covaciu

Tagged in Personal excellence , Happiness tools

Indiferent dacă se numește “hobby”, distracție sau „interes”, toată lumea are unul. Și dacă nu au, si-ar dori unul. Hobby-urile aduc  odihnă și relaxare, reducând stresul. Un hobby oferă, de asemenea, un moment special de plăcere, fie singur, fie cu altcineva. Hobby-urile ne ajută să formăm prietenii și să ne exprimăm în moduri unice. Într-o era în care suntem cu toții atât de ocupați, poate fi dificil să încadrăm un hobby în programul nostru aglomerat. Cu ocazia acestei lecturi puteti sa va inspirati pentru a adauga un hobby pe lista voastra sau puteti sa va dati seama ca aveti o activitate care va place, o faceti ocazional, insa ati putea sa o faceti mai des pentru beneficiile de relaxare sau socializare pe care le aduce. Mulți oameni sunt suficient de norocoși să-și transforme hobby-ul sau interesul în ocupația lor cu normă întreagă și să si castige bani din aceasta. De cele mai multe ori acest lucru are loc din intamplare. Pentru a afla dacă aveți deja o activitate care se poate transforma intr-un hobby, enumerați toate activitatile pe care le faceti (chiar si cele de la serviciu) și marcati-le pe acelea care vă bucura cel mai mult. Vedeți dacă unele dintre activitățile pe care le-ați subliniat se potrivesc si pot alcatui familii de activitati. De exemplu va plac florile si in acelasi timp aveti un interes pentru a petrece timp in natura. Aceste doua activitati ar putea conduce la a deprinde gradinaritul intr-o prima etapa iar mai tarziu in a dezvolta o afacere de decorare si intretinere pentru gradini. Sau: mulți bucătari „profesioniști” au început cu gătitul ca hobby. Am o prietena care a inceput sa gateasca de dragul familiei, s-a perfectionat exersand, a primit aprecieri de la prieteni si iata cum ideea de a infiinta un restaurant a aparut. Din cate stiu acum, restaurantul prietenei mele mai are cateva luni si va fi deschis! Citiți categoriile și listele de interese care urmează pentru a vă ajuta să găsiți un hobby de care sa va bucurati cu adevărat. Natura Dacă iubiti sa petreceti timp în aer liber, dar activitatea fizică intensă nu va este pe plac, alege o activitate care va permite să va  bucurati de frumusețea naturii. Grădinăritul, observarea păsărilor și îngrijirea animalelor fac parte din această categorie. Luați în considerare să vă alăturați unui grup dacă nu aveți spațiu, dar doriți totuși o activitate în aer liber. Voluntar la o grădină comunitară locală sau adăpost de animale. Nu uitați că hobby-urile care implică animale necesită un angajament. Interese artistice Oamenii creativi găsesc bucurie și exprimare personală în hobby-uri in care isi folosesc talentele unice. Luați în considerare unul dintre următoarele hobby-uri dacă aveți talent artistic: pictura, sculptura, desen, fotografie, dans, cantat, compunere muzicala, decoratiuni interioare, creator de bijuterii, scriere creativa. Activitati acasa Vremea, un handicap sau pur și simplu placerea de a sta în interior pot contribui la dorința pentru un hobby acasa. Există hobby-uri de care vă puteți bucura dacă vă place să stați în interior. Orice lucru care implică locuinta și utilizarea unui computer se încadrează în această categorie. Lista noastră include câteva activități zilnice pe care s-ar putea să nu le considerați un hobby, dar dacă vă aduc bucurie, atunci interesul dvs. poate fi definit ca hobby. Aceste activitati pot fi: vizionarea de filme (vechi, comedii, romantice, seriale, documentare etc), blogging, citit, jocuri pe coputer, gatit, croit articole de imbracaminte, origami, cusut articole traditionale gen broderie, dantele, etamina etc. Interese legate de sănătate Amintiți-vă că orice interes poate fi considerat un hobby dacă va aduce plăcere sau bucurie. Următoarele activități legate de sănătate te ajută să arăți și să te simți mai bine și sunt, de asemenea, distractive: alergarea/participarea la maratoane, armonizare corporala și exerciții fizice, sarit coarda, arte martiale, yoga sau meditația. Colectionarea de obiecte Se pot colecta aproape orice. Este posibil să aveți deja o colecție pe care ați început-o. De exemplu, cineva de care am aflat a primit cadou doi nasturi din antichitate, a descoperit altul într-un magazin de antichități și a început o colecție care numără acum mai multe exemplare unice, unele destul de vechi. Colecția dvs. nu trebuie să fie mare. După ce ați colectat ceea ce doriți, puteți trece la un alt articol. Unele colecții ocupă mai mult spațiu decât altele. Un prieten colectează ceasuri de epocă și le are pe aproape toate suprafețele disponibile din casa sa (ganditi-va cum este si cum dureaza sa stergi praful in casa lui …). Gândește-te înainte de a începe o colecție despre timpul pe care îl ai la dispoziție, eventualele cheltuieli și unde îți vei păstra colecția. Ca si idei de articole pe care le puteti colectiona: obiecte din natura (frunze, flori, pene etc), suveniruri (magneti de frigider, degetare pentru cusut, vederi din calatorii), stampile, monezi, reviste vechi etc. Ulterior, aceste colectii pot fi expuse pe pagini din retele sociale pentru a va ’mandri’ cu ele sau le puteti comercializa magazinelor specializate daca doriti. Veti (re)obtine banii investiti si va puteti muta interesul catre alte obiecte de colectionat. Recomandare Fiti precauti atunci când va alegeti un hobby. Evitați un hobby scump dacă nu vă puteți permite financiar. Colectarea de pietre prețioase ar putea suna ca ceva deosebit, dar este nevoie de bani pe care poate nu ii aveti. În plus, unii oameni devin dependenți de hobby-urile lor dacă strang prea mult din ceva și se indragostesc😊. Alții petrec prea mult timp cu activitatea aleasă. Cumpărăturile pe Internet, jocurile video și social media sunt exemple de hobby-uri care pot crea dependente dacă nu suntem atenti. De asemenea, crescatoria de animale sau pasari poate deranja familia sau chiar si vecinii. Concluzie Asadar, LIBER la HOBBIES atata timp cat ne fac placere, ni le permitem si nu deranjam proximitatea noastra. Oricine are nevoie sa combine munca cu placerea si astfel viata poate deveni mai interesanta si mai plina de bucurii! Adaptat dupa icebreakerideas.com

August 08, 2019

CITESTE MAI MULT

COACHING BREAKFAST by MMM Consulting, 25 septembrie, 9:30

By admin

Tagged in Uncategorized

 Coaching-ul căștigă teren din ce în ce mai mult în organizații pentru că se dovedește a fi o metodă foarte eficientă și cu rezultatate remarcabile în creșterea performanței oamenilor. Dacă este aplicat corect și consecvent, rezultatele apar în scurt timp iar efectele sale pozitive se reflectă nu doar în dezvoltarea profesională individuală ci și în relațiile interpersonale, în cadrul echipelor. Managerul de business, care are o echipă în spate, joacă un rol vital în acest context. Acest rol de coach migrează vizibil dintr-un ‘nice-to-have’, până nu de mult, într-un ‘must-have’ al zilelor noastre. Cu cât crește fluctatia forței de muncă iar nivelulul angajamentului scade , cu efecte directe asupra eficienței operaționale și a costurilor de recrutare, cu atât managerul-coach devine esențial. Un manager care devine un veritabil coach, participă la dezvoltarea profesională   a echipei și crează cea mai buna bază pentru relații bazate pe încredere și susținere. Ce înseamnă un manager-coach? Ce calități și abilități ar trebui să aibă sau să își dezvolte? Care ar fi contextul ideal să le exerseze? Cum poate măsura efectele? Cum poate face coaching și management în același timp? Cum își organizează timpul ? Unde se întrepătrund cele doua pălării? Unde pot exista puncte critice? Pentru toate aceste întrebări, sunt invitați manageri ce doresc să înțeleagă cum pot deveni manageri-coach, intr-un spatiu interactiv de comunicare, în evenimentul COACHING BREAKFAST by MMM CONSULTING, în data de 25 septembrie 2019, intre orele 9:30 și 12:30, la SenecaAnticafe. Suntem la al doilea eveniment de acest gen, primul a avut loc recent, în 19 iunie, și găsiți aici mai multe informații și impresii post-eveniment. Ii vom avea din nou alaturi pe: Madi Rădulescu, PCC (ICF) Executive si Team Coach, Managing Partner MMM Consulting Intl Anca Covaciu, Leadership Coach, Senior Trainer MMM Consulting Diana Voicu, Solution Focus Coach,Senior Trainer MMM Consulting Oana Tănase, Systemic team and executive coach, owner Leadeship Systemic Doru Curteanu, Systemic team and executive coach, owner GEMBA Consult. Fiecare dintre ei vă va împărtăși despre acest subiect din experiența și filozofia personală de coaching si vă vor invita la cateva aplicatii foarte interesante. DETALII DE ÎNSCRIERE și AGENDA: Înscrierile se fac pană pe 20 septembrie, în limita locurilor disponibile, completând acest formular. Preț de participare: 190 lei+TVA Locație: SenecaAnticafe, Str Arhitect Ion Mincu nr 1 AGENDA :  9:30- 10:00 Welcome, breakfast & networking  10:00-11:30: Prezentare coach-i De ce nevoia de manageri-coach ? Context actual, implicațîi, beneficii Mituri și provocări despre coaching-ul de performanță Care sunt abilitățile de coaching pe care un manager ar fi util să le dobândească și de ce? 11:30-12:00 Pastila de antrenament de coaching: aplicații, role-play 12:00- 12:30 Concluzii, feedback, Q&A, networking LOCATIE: SenecaAnticafe, Str Arhitect Ion Mincu nr 1   DETALII DE CONTACT : Camelia Gheorghiu camelia.gheorghiu@mmmconsulting.ro tel: 0728 039 746    

August 08, 2019

CITESTE MAI MULT