Blog

Cum crestem impactul in comunicarea de Marketing?

By Anca Covaciu

Tagged in Corporate life , Leadership , From our practice

Eficacitatea in transmiterea mesajelor de promovare in Marketing, sau cum ajungi si ramai in mintea grupului tinta impreuna cu schimbarea comportamentului acestuia in directia dorita este o preocupare constanta a oamenilor de Marketing. Asaltul informational datorat exploziei mediului informational on-line atinge limite superioare fara precedent. Mintea noastra face eforturi sa acumuleze, sa selecteze si sa retina informatii de interes, insa uneori acest lucru este greu posibil. Intrebarea pentru oamenii de Marketing este 'cum creez mesaje care sa fie retinute mai bine si pe termen mai lung de grupul tinta? In paragrafele de mai jos gasim un instrument si cateva argumente pentru o noua metoda de lucru. Invatarea experientiala (David KOLB)  Din intersectia Marketing-ului cu principiile de invatare pentru adulti avem doar de castigat. In fond, Marketing-ul professional, de business are ca grup tinta principal adultii iar acestia au modalitati specifice de a invata si retine informatia. De ce adultii invata diferit fata de alte categorii? De ce formarea continua a adultilor, pentru a fi eficienta, se desfasoara diferit de cea academica? Adultii au multa experienta, rutine si obiceiuri bine stabilite. Adultii retin mult mai bine cand fac ceva in mod activ si daca pot lega experientele trecute de cele actuale. Pentru ca acestea sa nu constituie bariere, invatarea trebuie sa fie facuta in mod experiential iar retinerea informatiilor se va face cu un procent mult mai mare decat daca informatia ar fi transmisa in mod academic. Kolb (1980) spune ca invatarea la adulti este eficace daca urmeaza patru pasi: adultul trebuie implicat intr-o experienta concreta (etapa1) asupra careia sa poata reflecta (etapa 2), din care poate trage concluzii (etapa 3) si pe care o poate repeta (etapa 4) pentru o mai buna acumulare si retinere. 2. Transmiterea mesajelor in evenimente de promovare de tip masa rotunda, simpozion, conferinta Participantii trebuie sa fie implicati mai intai in experiente directe, fara a li se comunica conceptele pe care au nevoie sa le urmareasca. Experienta concreta poate fi urmarirea unui film (YouTube, FaceBook, TV etc), ascultarea unui mesaj insotit de imagine, realizarea concreta a unui exercitiu practic (etapa 1). Experienta concreta va fi urmata de discutii, moderate de organizatorul evenimentului, cu intrebari de reflectare: ce ati observat, ce credeti despre ce ati experimentat etc? (etapa 2). Moderatorul evenimentului prezinta apoi conceptul teoretic sau ‘cum se face de fapt’ sau mesajul de promovare dorit (etapa 3). In etapa 4, participantii reiau experienta concreta realizand activitatea cu performanta superioara avand in vedere aspectele acumulate deja. Dupa etapa 4, nivelul de acumulare si retinere a informatiei este mult mai mare fata de situatia in care organizatorii evenimentului ar fi transmis mesajul direct, fara etapele de experimentare directa si reflectare. 3. Cat retin oamenii?  Conul experientei dezvoltat de Edgar Dale (1969), ne transmite ca retinerea informatiei atinge nivele semnificative prin implicarea adultilor in diferite experiente practice. Dintre acestea, la indemana sunt: demostratia, discutiile de grup si incercarea de a face sau de a aplica. Concluzie Principiile si metodele de invatare pentru adulti pot reprezenta o inovatie in transmiterea cu eficacitate a mesajelor de Marketing. Aceste metode au fost testate de-a lungul anilor in invatarea pentru adulti iar rezultatele obtinute sunt foarte bune. Folosirea acestor metode in comunicarea de marketing va conduce la invatare si retinere mai durabile in mintea consumatorului serviciilor pe care le promovam.  

January 01, 2020

CITESTE MAI MULT

Motiveaza-ti echipa si pe tine in luna decembrie. 5 sugestii de sezon.

By Anca Covaciu

Tagged in Traite si invatate , Corporate life , Bright leaders , Personal excellence , Beautiful minds , Happiness tools , Leadership , Resolutions , From our practice

Gata sau nu pentru ele, sarbatorile vin! Si intotdeauna luna decembrie este plina cu activitati obisnuite ale lunii (ultimul ’push’ pentru atingerea obiectivelor anuale, inchiderea procesului de evaluare a performantei, raportari etc) dar peste acestea toate vin si activitati necesare omului din spatele profesionistului. De sarbatori suntem cu totii incarcati si uneori chiar depasiti de responsabilitati sociale, de familie, de munca, toate impachetate in tema traditiilor (adica fara ele nu se poate 😊) si de aceea un moral ridicat ne ajuta pe toti! Pastrarea nivelului de angajament si productivitate in echipa in aceste conditii este dificil. Preocuparile si gandurile oamenilor merg in multe directii insa la serviciu inca mai sunt multe de facut inainte sa inchidem anul cu succes! Focalizati atentia omenilor spre pozitiv. Sezonul de sarbatori aduce cu sine multe ganduri bune dar si anxietate legata de nivelul de performanta din timpul anului care se incheie, incertitudini fata de noul an, obiective ambitioase pentru care iesirea din zona de confort este necesara, nevoi personale si de familie care trebuie indeplinite. Oamenii gasesc modalitati sa se motiveze  si singuri insa un ajutor de la liderul lor in perioade incarcate emotional este intodeauna bine venit si chiar are un efect pozitiv multiplicator semnificativ. Le da oamenilor mesajul ca ’sunt ok, contez, cineva este preocupat de mine’. Liderul are nevoie sa livreze un ’speech’ pozitiv, inspirator, optimist si incurajator. Temele ar putea fi: aprecierea contributiile trecute si prezente, viziunea asupra unui viitor impreuna, planuri de activitati interesante si stimulative pentru echipa, bucuria de a fi in prezent si de a apartine echipei. Recadrati emotiile negative. Mai ales in perioade incarcate de stres pot aparea emotii negative iar oamenii au nevoie de sprijin pentru a le recadra, adica pentru a vedea lucrurile si intamplarile din alta perspectiva,  De exemplu: "Nu am reusit sa imi ating obiectivele integral". Da, asa este insa viitorul va aduce oportunitati de refocalizare si mobilizare personala, sprijinul mai intens al echipei si al liderului, dezvoltare personala accelerata si de ce nu, la finalul cursei te poate astepta un premiu, un bonus sau o promovare😊 "Obiectivele anului viitor sunt ambitioase si ma tem ca imi va fi greu sa le ating". Da, poate ca este asa insa daca ne mobilizam cu totii, echipa noastra va fi apreciata in companie, clientii nostri vor fi multumiti si ne vor prefera in fata competitorilor, vom avea cu ce sa ne mandrim si pentru ce sa fim rasplatiti la final de an.’ "A plecat din echipa colegul meu cel mai bun". Da, asa este, drumurile in viata se si despart uneori insa putem pastra legatura in plan personal si ne putem bucura ca a ales o optiune mai buna poate pentru el, dezvoltarea lui profesionala si viitorul lui. In locul lui va veni cineva nou care va aduce un suflu de energie proaspata si poate iti vei face un nou prieten.’ Aduceti spiritul sarbatorilor in echipa si in locul unde oamenii muncesc Sarbatorile sunt prin definitie un moment al petrecerii impreuna, un moment in care oamenii se reconecteaza si se bucura in familie si comunitati. De ce nu am face la fel si in echipa?  De exemplu: luati masa impreuna mai des in afara biroului sau in cantina companiei. Va veti bucura de companie, veti comenta stirile zilei, veti aprecia mancarea si veti vorbi despre planurile de vacanta. Decorati biroul cu articole de sarbatori; incurajati angajatii sa isi decoreze spatiul de lucru si premiati-l pe cel mai frumos ; organizati ‘Secret Santa’ in care fiecare aduce un cadou in valoare de o suma pre-stabilita unui alt coleg; oferiti cadoul de sarbatori din partea companiei intr-o atmosfera festiva. Puneti muzica de sarbatoare in locul de munca (macar la inceputul programului sau in pauza sau cu jumatate de ora inainte de inchiderea programului de lucru daca nu este posibil tot timpul Faceti colecta de bunuri (sau bani) si mergeti impreuna sa le daruiti celor pentru care ati strans. Amintiti-va de familia angajatilor dar nu lipsiti de atentie pe cei care inca nu au Chiar daca nu in mod vizibil, acestia contribuie in fiecare an la performanta angajatilor companiei si la starea lor de spirit. Ei sunt cei care ii sprijina si ii incurajeaza in momente dificile, au rabdare, intelegere si nu protesteaza la orele de lucru prelungit pe care angajatii au nevoie sa le faca uneori. Cateva idei de apreciere ar fi: Bugetati si oferiti un cadou copilului/copiilor din familie Invitati (daca este posbil) si partenerul de viata la petrecerea de sarbatori a companiei Scrieti de mana o felicitare de sarbatori cu multumiri si urari de bine adresate intregii familii iar angajatului oferiti-i un cadou util (o agenda pentru anul viitor, o cana cu tematica de sarbatoare, un ornament deosebit pentru brad). Respectati timpul acordat de angajati familiei si fiti flexibili in oferirea de optiuni de timp liber: program mai scurt cu posibilitatea de recuperare ulterior, numar redus de ore suplimentare sau deloc in aceasta perioada, intelegere pentru timp necesar indeplinirii de obligatii sociale la final de an (mers la scoala, vizite la parinti, evenimente caritabile etc) Angajatii care inca nu au sot/sotie si copii, cu siguranta au un partener, parinti sau prieteni care se bucura sa petreaca timp cu ei in perioada sarbatorilor. De aceea nu ii incarcati pe acestia cu sarcinile de care nu au timp angajatii cu familii. Incercati sa ii rasplatiti pe cei care preiau responsabilitati care nu sunt ale lor in mod obisnuit si nu considerati ca este normal sa o faca. Aveti grija si de voi insiva. Liderii au intotdeauna responsabilitati si aceasta poate fi uneori dificil. Sa nu uitati ca sarbatorile sunt pentru toti, deci si pentru voi asa ca, acordati-va timp sa va bucurati cu echipa pentru voi insiva si nu doar pentru ca este necesar sa o faceti din postura de lider. Oferiti-va toate cele de mai sus si voua insiva: timp cu familia, spiritul sarbatorilor in birou, ocazii sociale cu prietenii si altii cu care va simtiti bine, urmariti sa petreceti timp cu managerul vostru si cu colegii din alte departamente. Si primiti cu recunostina orice gest de apreciere din partea colegilor din echipa. In felul acesta va veti simti si voi apreciati, inclusi si semnificativi pentru locul de munca!    

December 09, 2019

CITESTE MAI MULT

12 moduri prin care poti face pe cineva fericit si ...pe tine

By Anca Covaciu

Tagged in Personal excellence , Beautiful minds , Happiness tools , Coaching for Excellence

Iti poti crea o viață mai fericită pentru tine prin multe moduri insa unul dintre acestea (la indemana, fara sa-ti consume prea multa energie sau bani 😊)  este să ii faci fericiti pe ceilalti, cunoscuti sau chiar necunoscuti. De ce? 1. Poti vedea imediat efectul gestului tau cand chipul cuiva se luminează de bucurie. 2. Fa lucruri bune. Te vei simți mai fericit pentru că simți că ai făcut un lucru bun. Și astfel stima ta de sine va creste dar va face si pe altii fericiti. 3. Primesti ceea ce oferi. Pe termen lung, felul in care ii tratezi pe ceilalti tinde sa devina felul in care esti tratat. În plus, modul în care tratați și gândiți despre alții tinde să fie și modul în care va tratați și gândiți despre voi insiva. Va oferim …sugestii mai jos pentru a-i face pe ceilalti fericiti! Bonus: Facand pe ceilalti fericiti, veti fi voi insiva fericiti! Ofera un compliment sincer. Multe lucruri bune tind să nu fie spuse celorlalti atunci cand le observam. Așa că oferiti cuiva un compliment sincer chiar astăzi.  Complimentele pentru ceva care este cu adevarat important in agenda celeilalte persoane vor merge la 'inima' direct. In companiile orientate spre performanta si imbunatatire constanta obiceiul de a aprecia sau face complimente este mai putin prezent. De aceea sa nu ii uitati nici pe colegii de la birou atunci cand faceti complimente! Pastrati usa deschisa in urma voastra pentru cateva secunde in plus. Nu dureaza mult, nu costa efort fizic prea mare insa poate aduce zambetul pe fata cuiva in urma voastra si un gand bun adresat voua Imparte cu colegii, uneori, prajituri de casa facute de tine sau cumpara covrigi sau inghetata pentru colegi in drum spre birou. Organizeaza o 'degustare' pentru prietenii sau colegii tai din produsele pe care le-ai pregatit pentru iarna pentru familia ta: zacusca, dulceata, gogosari etc. Incurajeaza. Viata si oamenii pot fi aspri uneori cu noi si descurajanti. Incurajeaza deci pe cineva intr-o zi mai grea. Prezinta-ti viziunea mai optimista din acea zi asupra vietii si relatiilor dintre oameni. Sau ‘demonteaza’ griji si suparari exagerate. Impartaseste ceva amuzant gasit in platformele on-line. Trimite unui prieten care are nevoie de asa ceva, familei sau colegilor. Dar…nu exagera! On-line-ul poate deveni agresiv si obositor. Multa lume il foloseste. Fa un compliment unui strain. De exemplu cand cineva a tinut usa la lift ca sa poti intra si tu, vanzatoarei de la magazin care te ajuta sa incarci pungile cu cumparaturi, operatorului de telefonie mobila care ti-a rezolvat problema etc. Poti spune:”mi-ati fost de mare ajutor/va multumesc pentru amabilitate/va doresc si eu o zi frumoasa etc. Ofera o imbratisare. Gestul acesta poate fi surprinzator si neasteptat insa ofera celui care primeste imbratisarea multa bucurie si sentimentul ca est apreciat. Ai grija insa cui o oferi ca sa nu fii interpretat gresit. Gateste felul de mancare preferat celor dragi, ca o surpriza intr-o seara de vineri sau week-end. Acest gest poate infrumuseta seara petrecuta impreuna, intareste relatiile in familie si cu siguranta creaza amintiri frumoase Zambeste. Chiar daca este ‘cool’ sa arati o fata preocupata, mai degraba un zambet atrage atentia celorlalti asupra ta si ii face si pe ei sa se simta bine. Asculta, pur si simplu. Este uneori suficient sa asculti ca sa ajuti pe cineva care se afla intr-o ‘bula’ negativa. Fii pozitiv. Nu te costa prea mult sa spui vorbe bune, sa ajuti pe cineva care are nevoie, sa oferi de mancare sau adapost unui animal parasit sau dai un ‘share’ pe FB atunci cand cel care o cere chiar are nevoie. Energia pozitiva te va cuprinde si pe tine si va ‘spune’ Universului sa ti-o dea inapoi atunci cand vei avea nevoie. Surpriza care te asteapta va fi mare si foarte placuta! Va dorim o zi cu bucurii si multe zambete😊!  

December 06, 2019

CITESTE MAI MULT

5 strategii 'BACK TO WORK' din vacanta

By Anca Covaciu

Tagged in Corporate life , Personal excellence , From our practice

După aproape trei luni de vara in care vacantele (chiar si luate scurt, in week-end) ne-au mutat mintea spre preocupari si interese altele decat cele profesionale, pentru unii este probabil mai greu sa reia ritmul alert de la lucru si sa se concentreze asupra muncii. Dacă iti este greu sa faci fata programului normal, iată cinci strategii care te  vor ajuta să revii in forma: 1. Așteapta-te să fii mai lent si planifica-ti munca în consecință. Permite-ți un timp mai generos pentru a indeplini activitatile, proiectandu-ti calendarul in mod corespunzator. Adauga timp suplimentar la termenele limita pe care obisnuiai sa le promiti colaboratorilor tai in cadrul proiectelor comune. Cere mai mult timp pentru termenele care ti se atribuie. Asteapta-te sa fii mai lenti, asadar nu t stresa din aceasta cauza, mai ales in prima saptamana de lucru. 2. Ține proactiv conversatia sociala ’la distanta’ prin raspunsuri politicoase. Chiar dacă esti  gata să te intorci la muncă, unii dintre colegii tai vor fi în continuare în regim social, de vacanță. Dacă lucrezi într-un spațiu de lucru deschis, vei avea nevoie de strategii pentru a avea focus pe ce ai de facut. O modalitate este să decizi în avans cum vei face față întreruperilor inevitabile ale colegului. Decide un răspuns standard la întrebări despre vacanța ta, raspuns care iti permite să răspunzi în continuare, dar să continui să lucrezi, de exemplu, ’am avut o vacanță minunată în acest an și mi-ar plăcea să vă povestesc totul despre asta în 30 de minute dupa ce voi fi terminat ce am de facut acum.’ 3. Propune-ti sa lucrezi continuu in perioade mai scurte de timp Dacă motivul care iti creaza lentoare nu sunt colegii preocupati de conversatii despre vacanta ci propria ta inertie, descompune-ți munca în blocuri mai mici decât de obicei și foloseste un cronometru (cel de pe telefon este foarte potrivit) pentru a-ți dovedi concentrarea si a te angaja la lucru pana cand suna soneria. Blocul de timp poate fi de 10, 15, 25 de minute. Poti repeta actiunea și să continui să lucrezi dacă ai nevoie de un anumit impuls. Altfel, intre aceste intervale de lucru poti lua o pauza scurta de cafea, mers prin birou sau raspuns la conversatiile sociale despre vacanta. Alături de angajamente de timp mai mici, începe cu angajamente de muncă mai mici. Abordeaza mai intai e-mailuri cu subiecte mai ușoare, amanand pe cele care au nevoie de mai mult de câteva minute de atenție. Returneaza apelurile telefonice profesionale primite in vacanta si la care nu ai putut raspunde, revizuieste  corespondenta primita, viziteaza intranetul pentru a te pune la curent cu intamplari sau comunicari  recente din viata companiei. Facand lucruri ’mici’, iti cresti viteza treptat, recuperezi ’muschiul’ creierului profesional intr-un mod sanatos si in acelasi timp ai un sentimentul de satisfactie ca ai inceput totusi sa lucrezi si sa obtii si rezultate. 4. Confirma termenele imediate și pe cele variabile  Un element esențial pentru perioada aceasta de lucru este sa iti asumi sarcini „mici”, sa confirmi imediat termenele variabile. Trebuie să știi exact câtă libertate ai pentru a raspunde intr-un termen mai lung decat de obicei astfel incat sa oferi si calitatea asteptata de colaboratori sau managerul tau. Pune notite pe birou sau pe monitorul desk-top-ului sau instaleaza alerte in Outlook pentru a nu uita ce este esential. Foloseste planificarea de tip ’back-ward planning’, adica de la termenul de livrare agreat cu beneficiarul, calculeaza inapoi timpul necesar fiecarei activitati care va duce la obtinerea rezultatului final. 5. Începe lucrul mai devreme sau termina programul mai tarziu Dacă dorinta ta pentru anul in curs este să găsesti un echilibru mai bun între muncă și viață, atunci nu începe prin a-ti prelungi ziua de muncă ci mai degraba allege sa lucrezi in perioade in care in birou este mai multa liniste si te poti concentra mai bine. De exemplu sa vii mai dimineata sau sa vii mai tarziu la lucru si sa pleci acasa mai tarziu, dupa ce majoritatea colegilor au plecat. Uneori, doar gândul ca revii la lucru si ai o lista mare de activitati de indeplinit poate crea o povară emotionala mare. De aceea folosirea timpului in mod eficace poate reduce aceasta tensiune dar si va conduce cu siguranta la reintegrarea mai usoara in ritmul de lucru cerut de mediul din organizatie. Concluzie Este normal să funcționezi mai încet, chiar și ineficient când revii dintr-o pauză. Încercarea uneia sau a mai multora dintre aceste strategii ar trebui să fie suficienta pentru a te porni înapoi către o rutină mai buna. Cu alte cuvinte, gandeste pozitiv, da-ti timp, fii  perseverent si cu siguranta vei reveni la nivelul cu care esti  obisnuit. Inspirat si adaptat dupa forbes.com

September 02, 2019

CITESTE MAI MULT