Blog

Sunt vremuri grele, dar ramai cu noi

By Anca Covaciu

Tagged in Bright leaders , Personal excellence , Beautiful minds , Leadership , From our practice

In vreme de razboi, povesteau bunicii mei, familiile se ”strangeau” alaturi si ingrijeau atent de copii. Ei reprezentau viitorul insusi, speranta si optimismul ca viata merge mai departe iar aceasta raspundea nevoii vietii de a continua. ”Maturii” familiei, mai expusi din cauza prezentei pe fronturi sau consumati de eforturile de a proteja si intretine familia, gaseau totusi resursele pentru a ingriji de copii, de a le gandi si proiecta un viitor pentru ca si ei sa se bucure de viata si bune oportunitati. Observ si acum, in aceasta perioada de criza prin care trecem, companii care pe langa energia dedicata activ in prezent isi pastreaza si gandirea pe termen lung, anticipand vremuri mai bune in care au nevoie sa continue in jocul infinit al afacerilor. Adica sa continue sa existe, sa prospere pentru actionarii si angajatii lor si sa ofere solutii pentru viata clientilor lor. Recent (epidemia COVID-19 facea ravagii in China si ajunsese deja si in Italia), o prietena care a plecat acum cativa ani din Romania pentru a lucra la sediul companiei din Europa de vest, mi-a cerut cateva indrumari pentru cum sa se pregateasca si sa se prezinte foarte bine la o intanire cu un top executiv aflat la multe nivele organizationale deasupra rolului ei . Prietenei mele tocmai i se schimbase rolul, in jos, in urma unei reorganizari a companiei, ea fiind un angajat de talent foarte apreciat in compania unde lucreaza. M-am bucurat mult pentru ca i s-a oferit aceasta oportunitate si am apreciat gestul companiei de a-i prelua prietenei mele emotia schimbarii de rol dar si de a-i oferi un mesaj de incredere pentru viitor. Adica, ”sunt vremuri grele, dar ramai cu noi”. Si iata ce am discutat cu prietena mea. 1            Top executivii ”zboara” la altitudini inalte Ca sa poti purta o conversatie cu sens atat pentru tine cat si pentru cel din fata ta, este necesar sa iti intelegi audienta. Executivii văd în întreaga organizație (sau industrie) și conectează punctele de sus în jos. Așadar, pentru a te conecta bine cu ei, trebuie să înțelegi cum subiectul tau de conversație se încadrează în viziunea lor asupra lumii. Poti lua ca exemplu un client complex (intern sau extern) cu care lucrezi si sa pegatesti o actualizare cu privire la munca ta cu acesta. Când vorbești cu un executiv, nu ar trebui să te concentrezi asupra problemelor de zi cu zi ale gestionării clientului. În schimb, vei dori să vorbesti despre veniturile totale pe care le generează, contribuția la profit și strategia ta de a dezvolta relatia cu acel client. Întreaba-te ”Ce ar vrea să știe acest top exective despre acest client?” și dezvoltă-ți materialul de acolo. 2            Sa crezi in ceea ce spui Sa crezi in ceea ce spui cand vorbesti cu un top executiv este la fel de important ca mesajul în sine. Autenticitatea in locul limbajului „de lemn” poate face diferenta intre o conversatie care va ramane in memoria celuilalt sau una care este doar bifata pentru ca trebuie. Nu te feri sa spui ce crezi insa ai grija cum spui acestea pentru ca ”ambalajul” conteaza. 3            Nu astepta o imbratisare la final. Ei pot fi nerabdatori si deci abrupti. Iti vor arata interes daca ai la indemana un continut de conversatie relevant. Chair si asa, asteapta-te la final doar la o strangere de mana si un zambet. Este suficient pentru o intalnire de acest gen. Insa amintirea intalnirii va ramane si va da roade. Top executivul va vorbi in primul rand celui/celei care te-a recomandat pentru intalnire si cu sigurata vei vrea ca si acolo sa faci o impresie buna. Insa, daca intalnirea este reusita, aceasta cu siguranta iti va creste increderea in tine si in viitorul tau, indiferent unde acesta se va materializa. Si chiar merita sa sarbatoresti. Suna-ti familia sau cel mai bun prieten si povesteste, da drumul emotiei pozitive. Iti va face bine. 4            Incepe conversatia usor, cu un subiect relevant si continua relaxat Poti multumi pentru oportunitatea de a a avea intalnirea dar nu petrece prea mult timp pozitionandu-te la un nivel inferior. Am observat in experienta mea ca acestui gen de oameni le place sa te pozitionezi egal, dar cu respect pentru rolul lor. In acest fel sunt invitati si ei sa fie autentici, sa discute deschis iar acestea sunt stari pe care nu si le pot permite prea des in munca lor. De cele mai multe ori sunt nevoiti sa fie formali si seriosi iar aceasta intalnire ii poate face sa se simta vii si autentici si pe ei. Asadar fa din aceasta intalnire un dar si pentru interlocutarul tau in timp ce este deja un dar pentru tine. Poti sa spui de exemplu ca iti place locul ales pentru intalnire sau ca afara vremea este frumoasa si te-ai bucurat de ea venind sa il intalnesti sau ca ai venit emotionat de cea mai recenta reusita a echipei din care faci parte. Continua conversatia natural. Imagineaza-ti ca in fata ta se afla un prieren cu care stai la o cafea si vrei sa ii povestestti ceva frumos despre tine ca sa se bucure si el. O conversatie umanizata aduce relaxare si buna dipsozitie. Poti incerca si umorul insa cu precautie. 5            Atitudine mai degraba decat un obiectiv de atins O atitudine pozitiva si naturala va dicta tonul si parcursul conversatiei. Cu siguranta nu este usor sa fii natural si relaxat in acest gen de intalniri insa daca iti scoti din minte ca vrei sa obtii ceva concret, atunci iti va fi mai la indemana sa porti o conversatie buna. Iti poti propune de exemplu doar sa te bucuri de oportunitatea de a intalni si conversa cu un astfel de om si ca nu sunt multi care primesc aceasta sansa. Ve invata multe si chiar iti vei da seama daca vrei ca drumul carierei tale sa te duca la acel nivel, mai sus sau mai jos. Nu rata oportunitatea de a-l intreba cum se traieste viata profesionala la acel nivel si care este impactul asupra vietii personale. Sigur ca fi surprins ca intrebi asta pentru ca arata curaj si curiozitate pentru ceva mai inalt. Si iarasi vei scora tu😊. 6            Ai grija de timp. Fii concis si la subiect Timpul unui top executiv este bine organizat si ei sunt obisnuiti sa fie eficienti. Stai in tema discutiei, fii atent la curgerea timpului, indreapta-te firesc spre final neocupand conversatia. Permite-i sa vorbeasca si sa inchida la momentul potrivit pentru el. 7            Dress code Chiar daca mediul de lucru in vremurile de astazi este mai relaxat in legatura cu stilul de imbracaminte si chiar daca intalnirea are loc la final de saptamana, tot cred ca o tinuta ingrijita si accesorizata cu cateva elemente de formalism este mai recomandata decat una lejera. La ce ma refer: pentru femei costum in doua piese in culori deschise (beige, albastru deschis etc), camasa alba sau asortata cu tinuta, esarfa colorata, par prins cu accesorii feminine de bun gust sau fusta eleganta (stil la alegere), bluza si sacou. Pentru barbati, recomandarea ar fi combinatie de culori in contrast pentru pantalon si sacou (unul in culoare deschisa iar celalalt in culoare inchisa), cu/fara cravata, ceas stil business sau business casual, pantofi in ton cromatic cu cureaua si stil in acord cu tinuta. Rezultatul Dupa intalnirea cu acel top executive, prietena mea mi-a spus ca se simte excelent, ca s-a bucurat de o atentie autentica din partea lui si ca increderea si speranta ca se afla intr-un loc potrivit pentru viitor a crescut. Asadar, acel gest a salvat relatia companiei cu un angajat de talent in vremuri grele in care nu exista resurse pentru toti dar vor fi, probabil, in viitor. Concluzie O buna pregatire si executie pentru acest gen de intanire care nu ofera neaparat rezultate imediate pentru dezvoltarea carierei isi va arata cu siguranta benficiile in primul rand asupra starii de spirit a ambelor parti. Am credinta ca si top executive-ul isi doreste o ora de calitate petrecuta cu cineva si nu doar sa bifeze o responsabilitate de a motiva angajatii. Un al doilea motiv ar fi ca te respecti pe tine si pe cel/cea care te-a recomandat pt intalnirea aceasta. Si nu in ultimul rand, daca oferi o intalnire memorabila, acel top executive isi va aminti si va vorbi despre tine cuiva, undeva. Si asa va aparea “din senin” urmatoarea oportunitate de cariera. Asadar, calitate pe toate planurile: pregatire, continut conversatie, atitudine, tinuta vestimentara. Recomandare pentru companii si lideri In aceasta perioada grea sa nu uitam sa oferim atentie dezvoltarii tinerilor pentru viitor si retinerii angajatilor de talent in organizatii. Ambele sunt datorii fata de Umanitate.    

March 30, 2020

CITESTE MAI MULT

Cum cultivam inteligenta emotionala la managerii nou promovati?

By Anca Covaciu

Tagged in Corporate life , Personal excellence , Leadership , Coaching for Excellence , From our practice

Trecerea de la un rol de contributor individual la un rol de lider sau manager este un moment de mare bucurie si recunoastere personala insa poate fi in egala masura un moment dificil prin prisma nevoii de adaptare la situatii noi.  A se citi in special in situatile legate de conducerea oamenilor din noua sa echipa. Această tranziție devine și mai complicată atunci când angajatul provine dintr-un rol în care abilitățile tehnice sunt prezente si dezvoltate si chiar si recompensate, cum ar fi in cazul inginerilor sau dezvoltatorilor de software. Există multe motive pentru care noul rol de manager este dificil pentru cei care au ocupat anterior locuri de muncă în domenii cu competențe tehnice , dar unul dintre cele mai mari are legătură cu lipsa dezvoltarii si a experientei de a folosi inteligența emoțională sau EQ. A fi inteligent emotional presupune sa iti recunosti emotiile proprii si pe ale celorlalti si sa folosesti informațiile emoționale pentru a iti ghida  comportamentul si a-ti adapta procesele de gandire. Atunci când oamenii trec de la locuri de muncă cu competențe tehnice in roluri de specialist la gestionarea altor oameni, este posibil ca ei sa intampine dificultati pentru ca noile situatii presupun emotii, ale lor si ale celorlalti, si acestea trebuie gestionate. Există o multitudine de situații potențial cu incarcatura emoționala pentru un manager. Acestea pot fi, de exemplu: prezentarea proprie in fata echipei dupa momentul promovarii, sustinerea de prezentari in fata echipei sau in fata altor manageri, gestionarea sedintelor, medierea conflictelor intre angajati, oferirea de feed-back pentru dezvoltare sau chiar si cel pozitiv poate pune probleme de gestiune emotionala. Pentru a trece aceste situatii cu bine managerul are nevoie de competente emotionale bine dezvoltate. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că uneori, pentru a fi promovati in pozitii manageriale nu sunt alesi angajatii cu cele mai bune competente tehnice si care ar putea demonstra in continuare performante ridicate din acest punct de vedere ci sunt alesi cei care demonstreaza bune abilitati de comunicare, relationare, networking. Un EQ superior înseamnă o performanță mai bună in ansamblu pentru ca aceasta abilitate face ca oamenii sa te urmeze si sa-si puna performanta impreuna cu ceilalti in sprijinul atingerii obiectivelor de echipa. Deci, cum pot profesionitii din HR sau Talent development sa ajute noii manageri sa isi consolideze sau sa isi dezvolte capabilitatile emotionale? 1         Identificarea capabilitatilor emotionale La inceput este important ca noul manager sa constientizeze nevoia de a avea in roul sau abilitati de gestiune a emotiilor. Aceasta se face confruntand situatii in care emotiile sale si ale celorlalti se manifesta si apreciind masura in care rezultatele interventiilor sale de manager sunt satisfacatoare pentru el si pentru ceilalti. Un Coach sau un Mentor alaturi in procesul de tranzitie ar ajuta mult pentru obiectivarea acestor aspecte. Daca este posibil se poate folosi un instrument profesional de identificare a capabilitatilor emotionale. Acest gen de instrumente masoara competente comportamentale cum ar fi: constienta de sine, capacitatea de auto-reglare dupa constientizarea emotiei, capacitatea de auto-motivare pentru actiune dupa auto-reglare, constietizarea emotiilor celorlalti si abilitatile sociale de care ai nevoie pentru a gestiona cu succes situatiile care implica oamenii. 2         Dezvoltarea competentelor lipsa sau a celor dezvoltate insuficient O data identificate punctele de dezvoltare, invatarea se poate face in multe moduri insa cea mai de impact este cea din practica proprie. Adica dupa principiul ’trial and error’. Facand, gresind, cerand feed-back, invatand, repetand, iar si iar pana la nivele satisfacatoare sau foare bune de manifestare. Asa cum am mentionat mai sus, invatarea ghidata cu ajutorul unui Mentor sau Coach de tranzitie ajuta foarte mult, reduce riscul de eroare frecventa si impact negativ asupra oamenilor. Uneori oamenii sunt dispusi sa accepte erorile noului manager insa nu pentru mult timp. Adaptarea la rol trebuie sa mearga in ritm accelerat astfel incat in aproximativ 6 luni de la numirea in rol comportamentele manageriale necesare sa fie deja manifestate cel putin la nivelul minim cerut. O alta modalitate de invatare in acest domeniu este cea prin participarea la cursuri de instruire unde se invata practicand, impartasind cu ceilalti si luand cunostinta cu concepte si modele teoretice potrivite cazurilor din practica. Accesul instant la cunostintele transmise de Trainer accelereaza la maximum invatarea si mai ales daca abilitatile nou dobandite sunt luate din sala si duse in practica de zi cu zi de dupa curs. 3         Mentinerea sau cresterea nivelului de competente dobandite Practica face profesionistul, asa ne place sa spunem oamenilor care au pornit pe traseul de dezvoltare continua. Asadar un manager ar trebui sa ’iasa din birou’, sa se confrunte cu situatii in care emotiile lui si ale celorlalti apar si au nevoie de atentie pentru a fi canalizate potrivit mediului profesional. Cu alte cuvinte managerii nu ar trebui sa lase situatiile emotionale ce apar intre oameni sa se rezolve de la sine pentru ca aceasta rezolvare nu este completa si poate lasa urme in constiintele si comportamentele personale si ale echipei. Un manager prezent printre oameni, un manager cu buna vointa fata de oameni poate face minuni in starea de spirit si de angajament al echipei pentru performanta superioara si construirea unui mediu de lucru sanatos.   Un model de maturitate in gestiunea emotiilor oferit de manager ii va face pe oameni sa urmeze acest comportament si sa ii motiveze sa devina alaturi de ceilalti, contribuitori valorosi la sanatatea mediului de lucru.    

February 03, 2020

CITESTE MAI MULT

Cum crestem impactul in comunicarea de Marketing?

By Anca Covaciu

Tagged in Corporate life , Leadership , From our practice

Eficacitatea in transmiterea mesajelor de promovare in Marketing, sau cum ajungi si ramai in mintea grupului tinta impreuna cu schimbarea comportamentului acestuia in directia dorita este o preocupare constanta a oamenilor de Marketing. Asaltul informational datorat exploziei mediului informational on-line atinge limite superioare fara precedent. Mintea noastra face eforturi sa acumuleze, sa selecteze si sa retina informatii de interes, insa uneori acest lucru este greu posibil. Intrebarea pentru oamenii de Marketing este 'cum creez mesaje care sa fie retinute mai bine si pe termen mai lung de grupul tinta? In paragrafele de mai jos gasim un instrument si cateva argumente pentru o noua metoda de lucru. Invatarea experientiala (David KOLB)  Din intersectia Marketing-ului cu principiile de invatare pentru adulti avem doar de castigat. In fond, Marketing-ul professional, de business are ca grup tinta principal adultii iar acestia au modalitati specifice de a invata si retine informatia. De ce adultii invata diferit fata de alte categorii? De ce formarea continua a adultilor, pentru a fi eficienta, se desfasoara diferit de cea academica? Adultii au multa experienta, rutine si obiceiuri bine stabilite. Adultii retin mult mai bine cand fac ceva in mod activ si daca pot lega experientele trecute de cele actuale. Pentru ca acestea sa nu constituie bariere, invatarea trebuie sa fie facuta in mod experiential iar retinerea informatiilor se va face cu un procent mult mai mare decat daca informatia ar fi transmisa in mod academic. Kolb (1980) spune ca invatarea la adulti este eficace daca urmeaza patru pasi: adultul trebuie implicat intr-o experienta concreta (etapa1) asupra careia sa poata reflecta (etapa 2), din care poate trage concluzii (etapa 3) si pe care o poate repeta (etapa 4) pentru o mai buna acumulare si retinere. 2. Transmiterea mesajelor in evenimente de promovare de tip masa rotunda, simpozion, conferinta Participantii trebuie sa fie implicati mai intai in experiente directe, fara a li se comunica conceptele pe care au nevoie sa le urmareasca. Experienta concreta poate fi urmarirea unui film (YouTube, FaceBook, TV etc), ascultarea unui mesaj insotit de imagine, realizarea concreta a unui exercitiu practic (etapa 1). Experienta concreta va fi urmata de discutii, moderate de organizatorul evenimentului, cu intrebari de reflectare: ce ati observat, ce credeti despre ce ati experimentat etc? (etapa 2). Moderatorul evenimentului prezinta apoi conceptul teoretic sau ‘cum se face de fapt’ sau mesajul de promovare dorit (etapa 3). In etapa 4, participantii reiau experienta concreta realizand activitatea cu performanta superioara avand in vedere aspectele acumulate deja. Dupa etapa 4, nivelul de acumulare si retinere a informatiei este mult mai mare fata de situatia in care organizatorii evenimentului ar fi transmis mesajul direct, fara etapele de experimentare directa si reflectare. 3. Cat retin oamenii?  Conul experientei dezvoltat de Edgar Dale (1969), ne transmite ca retinerea informatiei atinge nivele semnificative prin implicarea adultilor in diferite experiente practice. Dintre acestea, la indemana sunt: demostratia, discutiile de grup si incercarea de a face sau de a aplica. Concluzie Principiile si metodele de invatare pentru adulti pot reprezenta o inovatie in transmiterea cu eficacitate a mesajelor de Marketing. Aceste metode au fost testate de-a lungul anilor in invatarea pentru adulti iar rezultatele obtinute sunt foarte bune. Folosirea acestor metode in comunicarea de marketing va conduce la invatare si retinere mai durabile in mintea consumatorului serviciilor pe care le promovam.  

January 01, 2020

CITESTE MAI MULT

Motiveaza-ti echipa si pe tine in luna decembrie. 5 sugestii de sezon.

By Anca Covaciu

Tagged in Traite si invatate , Corporate life , Bright leaders , Personal excellence , Beautiful minds , Happiness tools , Leadership , Resolutions , From our practice

Gata sau nu pentru ele, sarbatorile vin! Si intotdeauna luna decembrie este plina cu activitati obisnuite ale lunii (ultimul ’push’ pentru atingerea obiectivelor anuale, inchiderea procesului de evaluare a performantei, raportari etc) dar peste acestea toate vin si activitati necesare omului din spatele profesionistului. De sarbatori suntem cu totii incarcati si uneori chiar depasiti de responsabilitati sociale, de familie, de munca, toate impachetate in tema traditiilor (adica fara ele nu se poate 😊) si de aceea un moral ridicat ne ajuta pe toti! Pastrarea nivelului de angajament si productivitate in echipa in aceste conditii este dificil. Preocuparile si gandurile oamenilor merg in multe directii insa la serviciu inca mai sunt multe de facut inainte sa inchidem anul cu succes! Focalizati atentia omenilor spre pozitiv. Sezonul de sarbatori aduce cu sine multe ganduri bune dar si anxietate legata de nivelul de performanta din timpul anului care se incheie, incertitudini fata de noul an, obiective ambitioase pentru care iesirea din zona de confort este necesara, nevoi personale si de familie care trebuie indeplinite. Oamenii gasesc modalitati sa se motiveze  si singuri insa un ajutor de la liderul lor in perioade incarcate emotional este intodeauna bine venit si chiar are un efect pozitiv multiplicator semnificativ. Le da oamenilor mesajul ca ’sunt ok, contez, cineva este preocupat de mine’. Liderul are nevoie sa livreze un ’speech’ pozitiv, inspirator, optimist si incurajator. Temele ar putea fi: aprecierea contributiile trecute si prezente, viziunea asupra unui viitor impreuna, planuri de activitati interesante si stimulative pentru echipa, bucuria de a fi in prezent si de a apartine echipei. Recadrati emotiile negative. Mai ales in perioade incarcate de stres pot aparea emotii negative iar oamenii au nevoie de sprijin pentru a le recadra, adica pentru a vedea lucrurile si intamplarile din alta perspectiva,  De exemplu: "Nu am reusit sa imi ating obiectivele integral". Da, asa este insa viitorul va aduce oportunitati de refocalizare si mobilizare personala, sprijinul mai intens al echipei si al liderului, dezvoltare personala accelerata si de ce nu, la finalul cursei te poate astepta un premiu, un bonus sau o promovare😊 "Obiectivele anului viitor sunt ambitioase si ma tem ca imi va fi greu sa le ating". Da, poate ca este asa insa daca ne mobilizam cu totii, echipa noastra va fi apreciata in companie, clientii nostri vor fi multumiti si ne vor prefera in fata competitorilor, vom avea cu ce sa ne mandrim si pentru ce sa fim rasplatiti la final de an.’ "A plecat din echipa colegul meu cel mai bun". Da, asa este, drumurile in viata se si despart uneori insa putem pastra legatura in plan personal si ne putem bucura ca a ales o optiune mai buna poate pentru el, dezvoltarea lui profesionala si viitorul lui. In locul lui va veni cineva nou care va aduce un suflu de energie proaspata si poate iti vei face un nou prieten.’ Aduceti spiritul sarbatorilor in echipa si in locul unde oamenii muncesc Sarbatorile sunt prin definitie un moment al petrecerii impreuna, un moment in care oamenii se reconecteaza si se bucura in familie si comunitati. De ce nu am face la fel si in echipa?  De exemplu: luati masa impreuna mai des in afara biroului sau in cantina companiei. Va veti bucura de companie, veti comenta stirile zilei, veti aprecia mancarea si veti vorbi despre planurile de vacanta. Decorati biroul cu articole de sarbatori; incurajati angajatii sa isi decoreze spatiul de lucru si premiati-l pe cel mai frumos ; organizati ‘Secret Santa’ in care fiecare aduce un cadou in valoare de o suma pre-stabilita unui alt coleg; oferiti cadoul de sarbatori din partea companiei intr-o atmosfera festiva. Puneti muzica de sarbatoare in locul de munca (macar la inceputul programului sau in pauza sau cu jumatate de ora inainte de inchiderea programului de lucru daca nu este posibil tot timpul Faceti colecta de bunuri (sau bani) si mergeti impreuna sa le daruiti celor pentru care ati strans. Amintiti-va de familia angajatilor dar nu lipsiti de atentie pe cei care inca nu au Chiar daca nu in mod vizibil, acestia contribuie in fiecare an la performanta angajatilor companiei si la starea lor de spirit. Ei sunt cei care ii sprijina si ii incurajeaza in momente dificile, au rabdare, intelegere si nu protesteaza la orele de lucru prelungit pe care angajatii au nevoie sa le faca uneori. Cateva idei de apreciere ar fi: Bugetati si oferiti un cadou copilului/copiilor din familie Invitati (daca este posbil) si partenerul de viata la petrecerea de sarbatori a companiei Scrieti de mana o felicitare de sarbatori cu multumiri si urari de bine adresate intregii familii iar angajatului oferiti-i un cadou util (o agenda pentru anul viitor, o cana cu tematica de sarbatoare, un ornament deosebit pentru brad). Respectati timpul acordat de angajati familiei si fiti flexibili in oferirea de optiuni de timp liber: program mai scurt cu posibilitatea de recuperare ulterior, numar redus de ore suplimentare sau deloc in aceasta perioada, intelegere pentru timp necesar indeplinirii de obligatii sociale la final de an (mers la scoala, vizite la parinti, evenimente caritabile etc) Angajatii care inca nu au sot/sotie si copii, cu siguranta au un partener, parinti sau prieteni care se bucura sa petreaca timp cu ei in perioada sarbatorilor. De aceea nu ii incarcati pe acestia cu sarcinile de care nu au timp angajatii cu familii. Incercati sa ii rasplatiti pe cei care preiau responsabilitati care nu sunt ale lor in mod obisnuit si nu considerati ca este normal sa o faca. Aveti grija si de voi insiva. Liderii au intotdeauna responsabilitati si aceasta poate fi uneori dificil. Sa nu uitati ca sarbatorile sunt pentru toti, deci si pentru voi asa ca, acordati-va timp sa va bucurati cu echipa pentru voi insiva si nu doar pentru ca este necesar sa o faceti din postura de lider. Oferiti-va toate cele de mai sus si voua insiva: timp cu familia, spiritul sarbatorilor in birou, ocazii sociale cu prietenii si altii cu care va simtiti bine, urmariti sa petreceti timp cu managerul vostru si cu colegii din alte departamente. Si primiti cu recunostina orice gest de apreciere din partea colegilor din echipa. In felul acesta va veti simti si voi apreciati, inclusi si semnificativi pentru locul de munca!    

December 09, 2019

CITESTE MAI MULT