Blog

Sunt vremuri grele, dar ramai cu noi

By Anca Covaciu

Tagged in Bright leaders , Personal excellence , Beautiful minds , Leadership , From our practice

In vreme de razboi, povesteau bunicii mei, familiile se ”strangeau” alaturi si ingrijeau atent de copii. Ei reprezentau viitorul insusi, speranta si optimismul ca viata merge mai departe iar aceasta raspundea nevoii vietii de a continua. ”Maturii” familiei, mai expusi din cauza prezentei pe fronturi sau consumati de eforturile de a proteja si intretine familia, gaseau totusi resursele pentru a ingriji de copii, de a le gandi si proiecta un viitor pentru ca si ei sa se bucure de viata si bune oportunitati. Observ si acum, in aceasta perioada de criza prin care trecem, companii care pe langa energia dedicata activ in prezent isi pastreaza si gandirea pe termen lung, anticipand vremuri mai bune in care au nevoie sa continue in jocul infinit al afacerilor. Adica sa continue sa existe, sa prospere pentru actionarii si angajatii lor si sa ofere solutii pentru viata clientilor lor. Recent (epidemia COVID-19 facea ravagii in China si ajunsese deja si in Italia), o prietena care a plecat acum cativa ani din Romania pentru a lucra la sediul companiei din Europa de vest, mi-a cerut cateva indrumari pentru cum sa se pregateasca si sa se prezinte foarte bine la o intanire cu un top executiv aflat la multe nivele organizationale deasupra rolului ei . Prietenei mele tocmai i se schimbase rolul, in jos, in urma unei reorganizari a companiei, ea fiind un angajat de talent foarte apreciat in compania unde lucreaza. M-am bucurat mult pentru ca i s-a oferit aceasta oportunitate si am apreciat gestul companiei de a-i prelua prietenei mele emotia schimbarii de rol dar si de a-i oferi un mesaj de incredere pentru viitor. Adica, ”sunt vremuri grele, dar ramai cu noi”. Si iata ce am discutat cu prietena mea. 1            Top executivii ”zboara” la altitudini inalte Ca sa poti purta o conversatie cu sens atat pentru tine cat si pentru cel din fata ta, este necesar sa iti intelegi audienta. Executivii văd în întreaga organizație (sau industrie) și conectează punctele de sus în jos. Așadar, pentru a te conecta bine cu ei, trebuie să înțelegi cum subiectul tau de conversație se încadrează în viziunea lor asupra lumii. Poti lua ca exemplu un client complex (intern sau extern) cu care lucrezi si sa pegatesti o actualizare cu privire la munca ta cu acesta. Când vorbești cu un executiv, nu ar trebui să te concentrezi asupra problemelor de zi cu zi ale gestionării clientului. În schimb, vei dori să vorbesti despre veniturile totale pe care le generează, contribuția la profit și strategia ta de a dezvolta relatia cu acel client. Întreaba-te ”Ce ar vrea să știe acest top exective despre acest client?” și dezvoltă-ți materialul de acolo. 2            Sa crezi in ceea ce spui Sa crezi in ceea ce spui cand vorbesti cu un top executiv este la fel de important ca mesajul în sine. Autenticitatea in locul limbajului „de lemn” poate face diferenta intre o conversatie care va ramane in memoria celuilalt sau una care este doar bifata pentru ca trebuie. Nu te feri sa spui ce crezi insa ai grija cum spui acestea pentru ca ”ambalajul” conteaza. 3            Nu astepta o imbratisare la final. Ei pot fi nerabdatori si deci abrupti. Iti vor arata interes daca ai la indemana un continut de conversatie relevant. Chair si asa, asteapta-te la final doar la o strangere de mana si un zambet. Este suficient pentru o intalnire de acest gen. Insa amintirea intalnirii va ramane si va da roade. Top executivul va vorbi in primul rand celui/celei care te-a recomandat pentru intalnire si cu sigurata vei vrea ca si acolo sa faci o impresie buna. Insa, daca intalnirea este reusita, aceasta cu siguranta iti va creste increderea in tine si in viitorul tau, indiferent unde acesta se va materializa. Si chiar merita sa sarbatoresti. Suna-ti familia sau cel mai bun prieten si povesteste, da drumul emotiei pozitive. Iti va face bine. 4            Incepe conversatia usor, cu un subiect relevant si continua relaxat Poti multumi pentru oportunitatea de a a avea intalnirea dar nu petrece prea mult timp pozitionandu-te la un nivel inferior. Am observat in experienta mea ca acestui gen de oameni le place sa te pozitionezi egal, dar cu respect pentru rolul lor. In acest fel sunt invitati si ei sa fie autentici, sa discute deschis iar acestea sunt stari pe care nu si le pot permite prea des in munca lor. De cele mai multe ori sunt nevoiti sa fie formali si seriosi iar aceasta intalnire ii poate face sa se simta vii si autentici si pe ei. Asadar fa din aceasta intalnire un dar si pentru interlocutarul tau in timp ce este deja un dar pentru tine. Poti sa spui de exemplu ca iti place locul ales pentru intalnire sau ca afara vremea este frumoasa si te-ai bucurat de ea venind sa il intalnesti sau ca ai venit emotionat de cea mai recenta reusita a echipei din care faci parte. Continua conversatia natural. Imagineaza-ti ca in fata ta se afla un prieren cu care stai la o cafea si vrei sa ii povestestti ceva frumos despre tine ca sa se bucure si el. O conversatie umanizata aduce relaxare si buna dipsozitie. Poti incerca si umorul insa cu precautie. 5            Atitudine mai degraba decat un obiectiv de atins O atitudine pozitiva si naturala va dicta tonul si parcursul conversatiei. Cu siguranta nu este usor sa fii natural si relaxat in acest gen de intalniri insa daca iti scoti din minte ca vrei sa obtii ceva concret, atunci iti va fi mai la indemana sa porti o conversatie buna. Iti poti propune de exemplu doar sa te bucuri de oportunitatea de a intalni si conversa cu un astfel de om si ca nu sunt multi care primesc aceasta sansa. Ve invata multe si chiar iti vei da seama daca vrei ca drumul carierei tale sa te duca la acel nivel, mai sus sau mai jos. Nu rata oportunitatea de a-l intreba cum se traieste viata profesionala la acel nivel si care este impactul asupra vietii personale. Sigur ca fi surprins ca intrebi asta pentru ca arata curaj si curiozitate pentru ceva mai inalt. Si iarasi vei scora tu😊. 6            Ai grija de timp. Fii concis si la subiect Timpul unui top executiv este bine organizat si ei sunt obisnuiti sa fie eficienti. Stai in tema discutiei, fii atent la curgerea timpului, indreapta-te firesc spre final neocupand conversatia. Permite-i sa vorbeasca si sa inchida la momentul potrivit pentru el. 7            Dress code Chiar daca mediul de lucru in vremurile de astazi este mai relaxat in legatura cu stilul de imbracaminte si chiar daca intalnirea are loc la final de saptamana, tot cred ca o tinuta ingrijita si accesorizata cu cateva elemente de formalism este mai recomandata decat una lejera. La ce ma refer: pentru femei costum in doua piese in culori deschise (beige, albastru deschis etc), camasa alba sau asortata cu tinuta, esarfa colorata, par prins cu accesorii feminine de bun gust sau fusta eleganta (stil la alegere), bluza si sacou. Pentru barbati, recomandarea ar fi combinatie de culori in contrast pentru pantalon si sacou (unul in culoare deschisa iar celalalt in culoare inchisa), cu/fara cravata, ceas stil business sau business casual, pantofi in ton cromatic cu cureaua si stil in acord cu tinuta. Rezultatul Dupa intalnirea cu acel top executive, prietena mea mi-a spus ca se simte excelent, ca s-a bucurat de o atentie autentica din partea lui si ca increderea si speranta ca se afla intr-un loc potrivit pentru viitor a crescut. Asadar, acel gest a salvat relatia companiei cu un angajat de talent in vremuri grele in care nu exista resurse pentru toti dar vor fi, probabil, in viitor. Concluzie O buna pregatire si executie pentru acest gen de intanire care nu ofera neaparat rezultate imediate pentru dezvoltarea carierei isi va arata cu siguranta benficiile in primul rand asupra starii de spirit a ambelor parti. Am credinta ca si top executive-ul isi doreste o ora de calitate petrecuta cu cineva si nu doar sa bifeze o responsabilitate de a motiva angajatii. Un al doilea motiv ar fi ca te respecti pe tine si pe cel/cea care te-a recomandat pt intalnirea aceasta. Si nu in ultimul rand, daca oferi o intalnire memorabila, acel top executive isi va aminti si va vorbi despre tine cuiva, undeva. Si asa va aparea “din senin” urmatoarea oportunitate de cariera. Asadar, calitate pe toate planurile: pregatire, continut conversatie, atitudine, tinuta vestimentara. Recomandare pentru companii si lideri In aceasta perioada grea sa nu uitam sa oferim atentie dezvoltarii tinerilor pentru viitor si retinerii angajatilor de talent in organizatii. Ambele sunt datorii fata de Umanitate.    

March 30, 2020

CITESTE MAI MULT

LEVEL-UP, TEAM-UP – deviza anului in care MMM Consulting se apropie de majorat.

By Madi Radulescu

Tagged in Bright leaders , Personal excellence , Happiness tools , Leadership

Aceia dintre voi care au copii adolescenti stiu ca, o data ce se apropie de 18 ani, ceva profund se schimba inauntrul lor…pe de o parte entuziasmul si pasiunea lor abia sta in matca, vor sa faca multe si perspectiva majoratului aduce atat de aproape oportunitati pe care nu le vedeau acum un an…pe de alta parte, sunt putin tematori pentru ca, a fi adult, a fi major inseamna o responsabilitate reala care trebuie asumata. Traiesc asta pentru ca, aceasta companie s-a nascut o data cu fiica mea, si ma pregatesc de majorat pe doua planuri…acasa si in viata profesionala. Si sunt unele aspecte care seamana. Maturitate este un cuvant complex, cald, confortabil, care cere prezenta si asumare. Nu prea iti permiti sa te joci cu orice, merita totusi sa ramai jucaus pentru ca esti tanar, poti avea si iti poti permite un simt al umorului in legatura cu multe lucruri care acum cativa ani te preocupau, te rafinezi… Cam asa ma simt intrand in cel de al 18-lea an de MMM. Alaturi de mine, se pregatesc in curand sa sarbatoreasca aceasta varsta frumoasa si ceialalti colegi si colaboratori, alaturi de care MMM a crescut si a ajuns la maturitate. Este un an in care, ne-am hotarat sa ne bucuram de crestere si maturitate si sa abordam viitorul cu bucuria maturitatii. Intram intr-un an dedicat invatarii, asumarii, confirmarii parteneriatelor noastre… Level Up, Team Up…asta ne-a inspirat sa avem ca deviza in acest an. Level Up pentru noi inseamna ca fiecare membru al echipei si-a asumat o crestere personala si profesionala. Discutam despre valorile noastre, aprofundam si antrenam la un nivel superior abilitatile noastre, invatam sa fim mai deschisi si sa abordam cu obiectivitate transformarea personala si profesionala. Crestem impreuna. Relatii se deschid si se formeaza la un nivel superior chiar daca uneori poate fi dificil. Facem schimburi si echilibram schimburi intre noi. Invatam si cream impreuna. Reusim in proiecte din ce in ce mai complexe care creaza impact sustenabil. Asta ne face sa ne simtim impliniti. Team Up este o filozofie pe care o facem cunoscuta cu o voce din ce in ce mai puternica. Si partenerii si clientii nostri ne aud: Coachii MMM lucreaza si cu echipe si team coachingul este o investitie care produce SALT. Vedem asta si echipele se bazeaza pe energia, obiectivitatea, buna noastra credinta in a-i sprijini sa isi inteleaga dinamica. Sustinem tranformarea din companiile cu care devenim parteneri pentru ca oamenii au nevoie de ghidare si de insotire, pentru adaptare, pentru a fi mai rezistenti si mai bine pregatiti in aceste timpuri de transformare. Coachii-traineri din MMM lucreaza cu lideri sa ii invete sa conduca sesiuni de invatare si impartasire, sa fie cu adevarat mentori si antrenori pentru oamenii lor. Impartasim din experienta noastra, antrenam intr-un fel in care ne-am antrenat si noi. Trainerii MMM iti aduc in organizatie cele mai noi instrumente si abilitati de COOPERARE 4.0: rezilienta, asumarea de responsabilitate in mod autentic, generarea de valoare, angrenarea in transformare. Deci, cu ganduri bune, la inceputul celui de al 18-lea an, ne bucuram de apropierea unui moment important: intrarea la majorat cu alegeri insusite, bine facute si bine traite.  

February 15, 2020

CITESTE MAI MULT

Cum cultivam inteligenta emotionala la managerii nou promovati?

By Anca Covaciu

Tagged in Corporate life , Personal excellence , Leadership , Coaching for Excellence , From our practice

Trecerea de la un rol de contributor individual la un rol de lider sau manager este un moment de mare bucurie si recunoastere personala insa poate fi in egala masura un moment dificil prin prisma nevoii de adaptare la situatii noi.  A se citi in special in situatile legate de conducerea oamenilor din noua sa echipa. Această tranziție devine și mai complicată atunci când angajatul provine dintr-un rol în care abilitățile tehnice sunt prezente si dezvoltate si chiar si recompensate, cum ar fi in cazul inginerilor sau dezvoltatorilor de software. Există multe motive pentru care noul rol de manager este dificil pentru cei care au ocupat anterior locuri de muncă în domenii cu competențe tehnice , dar unul dintre cele mai mari are legătură cu lipsa dezvoltarii si a experientei de a folosi inteligența emoțională sau EQ. A fi inteligent emotional presupune sa iti recunosti emotiile proprii si pe ale celorlalti si sa folosesti informațiile emoționale pentru a iti ghida  comportamentul si a-ti adapta procesele de gandire. Atunci când oamenii trec de la locuri de muncă cu competențe tehnice in roluri de specialist la gestionarea altor oameni, este posibil ca ei sa intampine dificultati pentru ca noile situatii presupun emotii, ale lor si ale celorlalti, si acestea trebuie gestionate. Există o multitudine de situații potențial cu incarcatura emoționala pentru un manager. Acestea pot fi, de exemplu: prezentarea proprie in fata echipei dupa momentul promovarii, sustinerea de prezentari in fata echipei sau in fata altor manageri, gestionarea sedintelor, medierea conflictelor intre angajati, oferirea de feed-back pentru dezvoltare sau chiar si cel pozitiv poate pune probleme de gestiune emotionala. Pentru a trece aceste situatii cu bine managerul are nevoie de competente emotionale bine dezvoltate. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că uneori, pentru a fi promovati in pozitii manageriale nu sunt alesi angajatii cu cele mai bune competente tehnice si care ar putea demonstra in continuare performante ridicate din acest punct de vedere ci sunt alesi cei care demonstreaza bune abilitati de comunicare, relationare, networking. Un EQ superior înseamnă o performanță mai bună in ansamblu pentru ca aceasta abilitate face ca oamenii sa te urmeze si sa-si puna performanta impreuna cu ceilalti in sprijinul atingerii obiectivelor de echipa. Deci, cum pot profesionitii din HR sau Talent development sa ajute noii manageri sa isi consolideze sau sa isi dezvolte capabilitatile emotionale? 1         Identificarea capabilitatilor emotionale La inceput este important ca noul manager sa constientizeze nevoia de a avea in roul sau abilitati de gestiune a emotiilor. Aceasta se face confruntand situatii in care emotiile sale si ale celorlalti se manifesta si apreciind masura in care rezultatele interventiilor sale de manager sunt satisfacatoare pentru el si pentru ceilalti. Un Coach sau un Mentor alaturi in procesul de tranzitie ar ajuta mult pentru obiectivarea acestor aspecte. Daca este posibil se poate folosi un instrument profesional de identificare a capabilitatilor emotionale. Acest gen de instrumente masoara competente comportamentale cum ar fi: constienta de sine, capacitatea de auto-reglare dupa constientizarea emotiei, capacitatea de auto-motivare pentru actiune dupa auto-reglare, constietizarea emotiilor celorlalti si abilitatile sociale de care ai nevoie pentru a gestiona cu succes situatiile care implica oamenii. 2         Dezvoltarea competentelor lipsa sau a celor dezvoltate insuficient O data identificate punctele de dezvoltare, invatarea se poate face in multe moduri insa cea mai de impact este cea din practica proprie. Adica dupa principiul ’trial and error’. Facand, gresind, cerand feed-back, invatand, repetand, iar si iar pana la nivele satisfacatoare sau foare bune de manifestare. Asa cum am mentionat mai sus, invatarea ghidata cu ajutorul unui Mentor sau Coach de tranzitie ajuta foarte mult, reduce riscul de eroare frecventa si impact negativ asupra oamenilor. Uneori oamenii sunt dispusi sa accepte erorile noului manager insa nu pentru mult timp. Adaptarea la rol trebuie sa mearga in ritm accelerat astfel incat in aproximativ 6 luni de la numirea in rol comportamentele manageriale necesare sa fie deja manifestate cel putin la nivelul minim cerut. O alta modalitate de invatare in acest domeniu este cea prin participarea la cursuri de instruire unde se invata practicand, impartasind cu ceilalti si luand cunostinta cu concepte si modele teoretice potrivite cazurilor din practica. Accesul instant la cunostintele transmise de Trainer accelereaza la maximum invatarea si mai ales daca abilitatile nou dobandite sunt luate din sala si duse in practica de zi cu zi de dupa curs. 3         Mentinerea sau cresterea nivelului de competente dobandite Practica face profesionistul, asa ne place sa spunem oamenilor care au pornit pe traseul de dezvoltare continua. Asadar un manager ar trebui sa ’iasa din birou’, sa se confrunte cu situatii in care emotiile lui si ale celorlalti apar si au nevoie de atentie pentru a fi canalizate potrivit mediului profesional. Cu alte cuvinte managerii nu ar trebui sa lase situatiile emotionale ce apar intre oameni sa se rezolve de la sine pentru ca aceasta rezolvare nu este completa si poate lasa urme in constiintele si comportamentele personale si ale echipei. Un manager prezent printre oameni, un manager cu buna vointa fata de oameni poate face minuni in starea de spirit si de angajament al echipei pentru performanta superioara si construirea unui mediu de lucru sanatos.   Un model de maturitate in gestiunea emotiilor oferit de manager ii va face pe oameni sa urmeze acest comportament si sa ii motiveze sa devina alaturi de ceilalti, contribuitori valorosi la sanatatea mediului de lucru.    

February 03, 2020

CITESTE MAI MULT

Nou Coaching - Breakfast by MMM Consulting, pe 21 februarie!

By admin

Tagged in Bright leaders , Beautiful minds , Coaching for Excellence

Pe 21 februarie, intre 9:30 și 12:30, la SenecaAntiCafe, cu tema: „Dialoguri de coaching: despre Credințe și Valori în leadership“   Continuăm în 2020 bunele noastre obiceiuri :) și invitându-vă la Coaching Breakfast MMM ! Subiectul pe care vi-l propunem este nu numai actual, ci și esențial pentru dezvoltarea leaderilor, a unor companii sănătoase, a unei societăți sănătoase. Desigur, leaderii doresc să obțină performanță, să relaționeze și să conducă mai bine, să poată fi proactivi, capabili să transforme provocările în oportunități. Leaderii având același set de competențe dar paradigme diferite, generează rezultate diferite. Asta deoarece intervine pasiunea, motivația, emoția, consecvența...acel DE CE semnficativ și amplu, care duce în zona de convingeri personale. Vă invităm la o sesiune de dezbatere și reflecție în legătură cu convingerile noastre legate de dezvoltare, leadership și ce este posibil astăzi pentru a face organizațiile mai sănătoase. Coaching-ul este un sprijin major în această direcție, oferind un spațiu de conștientizare, de clarificare și alegere conștientă. Vă invităm la un dialog pe cât de profund, pe atât de practic și de interactiv. Suntem curioși să vedem cu ce experiențe veniți și ce căutați. Madi Radulescu, PCC(ICF) executive si Team Coach, Managing Partner MMM Consulting Intl Anca Covaciu, Leadership Coach, Senior Trainer MMM Consulting Diana Voicu, Solution Focus Coach,Senior Trainer MMM Consulting Oana Tănase, Systemic team and executive coach, owner Leadeship Systemic Doru Curteanu, Systemic team and executive coach, owner GEMBA Consult Fiecare dintre ei vă va împărtăși din experiența și filozofia personală de coaching și vă va invita la cate un exercițiu de coaching specific acestui subiect si abordat din perspectiva proprie. DETALII DE INSCRIERE: Inscrierile se fac  pană  pe 17 februarie, ora 12:00, completand acest formular. Pret de participare: 190 lei+TVA Locatie: SenecaAnticafe, Str Arhitect Ion Mincu nr 1 DETALII DE CONTACT: Camelia Gheorghiu,camelia.gheorghiu@mmmconsulting.ro, tel: 0728 039 746

January 25, 2020

CITESTE MAI MULT