MMM Consulting

Articol

MMM Consulting - 15 ani de prezenta dedicata dezvoltarii pentru performanta

Anul acesta compania MMM Consulting (pe scurt, MMM) implineste 15 ani de existenta in piata din Romania. O prezenta tenace, de calitate si vizionara, o prezenta dedicata dezvoltarii pentru performanta a clientilor corporativi. In 15 ani, zeci de organizatii si sute de participanti au beneficiat de oportunitati de dezvoltare prin participarea in programe de training, consultanta si coaching ale MMM.

Am stat de vorba cu doamna Madi Radulescu, fondatorul companiei si Director General. Am aflat astfel cateva din reperele istoriei companiei, despre provocarile, succesele si aspiratiile pentru urmatorii ..15 ani.

Cand ati fondat compania si ce a stat la baza ideii de a o infiinta?
MR: Pe 11 iulie 2002 ar fi trebuit să particip la ceremonia de absolvire a programului de MBA al Warwick University UK. Insa nu am ajuns, dintr-un motiv foarte important pentru mine, poate chiar mai important (zambeste). Pe 11 iulie 2002, s-a nascut fiica mea Adina. Am luat atunci decizia de a fonda propria companie de consultanta și de a-mi urma visul și valorile personale. Primul slogan al firmei a fost: „Your personal management consultant”. Cred si acum ca aceasta convingere pusa in practica timp de 15 ani a fost cea care ne-a diferentiat si ne-a purtat in siguranta pana acum. Chiar daca acest slogan nu a fost intodeauna promovat (ulterior am adoptat un altul, la fel de motivant pentru noi si anume cel de ‘Arhitecti ai Invatarii’), acesta ne-a insotit permanent si ne-a ghidat in munca noastra cu clientul.
Credem in echipa noastra ca orice proiect de consultanță, de dezvoltare personală, profesională sau organizațională trebuie să fie unul atent contextualizat și personalizat, unul pe care clientul sa il simta ca fiind al lui. Am urmarit constant sa creem aceasta perceptie clientului nostru: ‘’proiectul meu, rezultatul meu, pentru care ma implic total.”

Cum a evoluat business-ul companiei in 15 ani?
MR: La scurt timp dupa infiintare, in anul 2003, m-am relocat impreuna cu familia in Bulgaria, urmand dezvoltarea de cariera a sotului meu. Mutarea aceasta care a ajuns sa dureze timp de 4 ani, ne-a adus experiente minunate noua ca familie insa mi-a oferit si mie posibilitatea de a avea primii clienti si contracte de training si consultanta.  Mai exact, într-o arie geografică nouă, am inceput sa lucrez cu companii multinaționale, în limba engleză, personalizând și punând în practică toate ideile pe care le aveam la acea vreme. Am sprijinit atunci prima data proiecte de dezvoltare ale Colliers Bulgaria și Colliers Serbia, apoi grupul Cefin în Bulgaria, România, Ungaria si Italia. Am avut si alte proiecte in tari precum Macedonia si Austria. Imi face placere acum sa realizez faptul ca in 15 ani de existenta a companiei, impreuna cu echipa mea, am lucrat pentru clienti nostri in 15 tari. Am călătorit mult, am cunoscut oameni minunati și am învățat extraordinar de mult.

Cum arata echipa MMM Consulting acum?
MR: În 2006 am revenit în țară și cel mai important obiectiv al meu a fost să creez o echipă. Nu mai stiu exact unde am inceput sa promovez ideea de infiintare a echipei MMM, insa imi amintesc faptul ca prima mea colaboratoare a venit și mi-a spus ca doreste neaparat sa lucreze în training și consultanță. Impreuna am realizat proiecte extraordinare în primii cinci ani.
După încă un an, aveam solicitari constante de la clienti si a fost necesar sa măresc echipa. Atunci am întâlnit-o pe Viviana Andone, cu care lucrez si astazi. Ei i-am incredintat unul dintre cele mai mari și mai frumoase proiecte ale MMM: Academia Cefin – Fondazione Leonardo. În aceeași perioadă, ni s-a alăturat și

Diana Voicu, la fel, o prezenta continua de atunci in echipa noastra. Mi-am dorit un anumit tip de profil in echipa mea: oameni ambitiosi, creativi, cu dorința continua de a învăța. Acesti oameni au inspirat clientii nostri si ne-au ales pentu a realiza impreuna proiecte care atat pe ei cat si pe noi ne-au dus mai departe.
În acest moment, echipa are șase oameni care lucreaza constant, precum și un cerc restrâns de colaboratori in care credem si care cred in noi. Competentele lor speciale ii fac potriviti pentru proiecte creative de invatare si dezvoltare pentru clientii nostri. Ma refer la competente in Management, Marketing, Finante, HR, Dezvoltare si Design organizational. Toti suntem Traineri si Facilitatori iar unii dintre noi si Coach. Amprenta MMM cere de la noi toti profesionalism, dedicare, creativitate si nou.

Este evident ca ati trecut peste criza economica din 2009. Cum ati reusit?
MR: In 2008 am încheiat un parteneriat exclusiv cu compania americana Persona Global. Folosim de atunci cu succes instrumentele lor de dezvoltare manageriala in proiectele noastre. Tot în 2008 am lansat un program „flagship” – TOT by MMM. Anul acesta programul de formare de formatori (Train of Trainers) implineste 10 ani si suntem foarte mandri de el. Peste 1.300 de participanti (traineri profesioniști, traineri în corporații, traineri care antrenează abilități interpersonale sau manageriale, dar și traineri pentru subiecte tehnice, de la aplicații bancare, la tehnologii înalte în industria românească) ne-au trecut pragul si au absolvit echipati cu abilitati care le-au adus succes si confirmare profesionala. A fost un moment excepțional de dezvoltare, ținând cont de faptul că în 2008 începea criza iar in timp ce multe companii reduceau bugete sau inchideau, noi am crescut in continuare sanatos si sustenabil. Cum am reusit? Recunosc sincer: ne-a fost frica sa nu disparem! Ne-am tinut cu dintii de sloganul nostru initial, am fost alaturi de clientii nostri, i-am ajutat pe ei sa traverseze criza si astfel ne-am ajutat si pe noi! Si am mai fost gospodari, cumpatati si foarte creativi.

Cum ati continuat? Ce perspective aveti?
În 2010 am avut ideea de ne implica in Coaching, am aderat la standardele ICF și EMCC. De asemenea, am inceput colaborarea cu un client special: Plastipak International. Devenind partenerul lor pentru dezvoltare în 12 țări, am antrenat in competente de business tip MBA peste 60 de manageri cu responsabilități locale și internaționale, în Europa, America de Sud și Africa de Nord.
În 2014, MMM a devenit prima companie de consultanță și training din România certificată ‘Investors in People’, nivel Bronze. Peste încă un an, în 2015, am demarat parteneriatul cu PerformanSe, companie franceză si parte a grupului internațional Juhliet Stewern. In numele lor am lansat in piața din România instrumentele de identificare a potențialului de leadership și de performanță individuală și în echipă WAY și TeamBooster. De atunci folosim constant si cu succes aceste instrumente care aduc clientilor nostri mai multa certitudine in luarea deciziilor de promovare si alocare pe noi posturi a oamenilor lor.

Ce valori va conduc mai departe?
La 15 ani de existenta, avem nevoie sa consolidam rezultatele noastre si sa ne adaptam unei piete mature in care clientii cer mai mult de la noi. Vom fi asadar pragmatici si creativi. Echipa noastra include acum in totalitate consultanti seniori cu care putem aborda aproape orice subiect de dezvoltare. In fața unui client, pornim de la o „pagină albă”. Uitam pentru moment tot ce stim, ascultam clientul si nevoile lui si abia apoi punem in actiune cunostintele si competentele noastre pentru a crea ceva special, differentiator pentru ambele parti. Ne place creativitatea aplicată, ne plac lucrurile care imediat pot fi legate de rezultate concrete.
Nu în ultimul rând, succesul nostru s-a multiplicat cand am scăpat de obsesia cifrei de afaceri. A fi în topul companiilor din piața de profil nu înseamnă neapărat să ai o cifră de afaceri foarte mare. Am ales sa ramanem o companie mică, însă toate proiectele noastre au o amprentă foarte puternică de originalitate si impact. În 2018, la 15 ani de activitate, ne ancorăm viziunea pornind de la realitatea curentă, de la o perspectivă asupra viitorului încărcată de umanitate, dorind să devenim Arhitecți ai viitorului! In ceea ce ma priveste cred că alegerea de a deveni Consultant este cea mai bună alegere făcută în viață, mi se potrivește și mi-a dat atât de multe satisfacții personale și profesionale.”

Redactor: Anca Covaciu, Senior Consultant si Learning Architect. Colaborator al MMM Consulting din Octombrie 2017.

Share this post

Leave a comment