Top 3 exercitii simple de relaxare pentru vacanta

By Anca Covaciu

August 05, 2019

Tagged in Happiness tools , From our practice

Tehnicile de relaxare sunt metode eficiente care ajută la reducerea tensiunii, la refacerea corpului nostru și la creșterea energiei. În mare parte, sunt rapide și simple. Și pot face o MARE diferență în modul în care gestionam tensiunea acumulata in perioada de lucru. In vacanta, putem incerca aceste exercitii pentru a ne elibera rapid de tensiune si incepe sa ne bucuram imediat de inceperea vacantei. Încercați-le!

Respirație completa
Stați in picioare, pe scaun sau intins, dar asigurați-vă că vă aflați într-o poziție confortabilă înainte de a începe. Ochii pot fi inchisi sau deschisi. Relaxați-vă membrele. Lasă-ți-va umerii cat mai jos si urmariti sa relaxati maxilarul. Respirați lent pe nas și țineți-vă respirația până numarati la trei. Mențineți umerii în jos și permiteți stomacului să se extindă în timp ce inspirați. Acum expirați lent pe gură. Repetați de 3-5 ori. Veti observa cum mai buna oxigenare a creierului datorata respiratiei mai profunde aduce energie si o stare de bine in intregul corp. Exercitiul poate fi practicat dimineata la trezire, pe plaja sau pe terasa si chair si seara, inainte de culcare pentru a obtine o stare de ’purificare’ a mintii favorabila unui simn linistit si odihnitor. Atentionare: in cazul incare doriti sa practicati tehnica in picioare, pentru siguranta, este preferabil sa pastrati ochii deschisi pentru a evita pierderea echilibrului si eventual caderea.

Tensiunea și eliberarea musculară
Tensionarea mușchilor și apoi eliberarea lor oferă o relaxare deosebită. In pozitia intins pe spate (in pat sau pe o salteluta), alegeti o zona musculara a corpului pe care doriti sa o lucrati mai intai (de exemplu muschii membrelor inferioare). Cosntientizati intreaga zona de lucru, de la degetele picioarelor si pana in zona coapselor. Contractati zona, pastrati tensiunea timp de 3-5 secunde iat apoi eliberați totul simultan. Simțiți cum tensiunea părăseste corpul. Continuați cu alte zone musculare, în același mod. Se poate lucra si cu zone musculare mai restranse: pielea capului, pleoapele ochilor, palma etc.

Mini-vacanta pentru minte
Daca esti intr-un loc frumos (la munte, la malul marii, in fata unui lan de lavanda etc), priveste imaginea care te impresioneaza cu atentie pentru cateva zeci de secunde. In pozitia stand (pe scaun, pe podea cu spatele lipit de perete sau chiar intins), urmareste sa o ’stochezi’ in creier inchizand ochii si recreand-o in spatele ochilor inchisi. Daca imaginea se pierde in timpul cat esti cu ochii inchisi, deschide ochii si priveste-o din nou. Cu ochii inchisi pastreaza imaginea in dreptul fruntii si simte energia pozitiva care iti inunda corpul, chiar cu ajutorul mintii incearca sa o conduci pana la extremitatile cele mai indepartate ale corpului. Vei obtine o stare de energizare si bine similara (poate chiar mai puternica) cu cea pe care o ai atunci cand privesti imaginea cu ochii deschisi.

Exercitiul poate fi repetat recreand imaginea dorita dupa modelul de mai sus si cand ne aflam intr-un loc in care nu avem la dispozitie imagini placute (o zi mohorata de exemplu sau in mijlocul orasului, printre betoane☹) aducand astfel in interiorul nostru o amintire placuta si starea pe care am avut-o atunci. Vom trimite astfel pentru cateva minute mintea noastra in vacanta!

 

Spune-ti parerea!